2023-01-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Varför? Kvinnobröst erigeras och är mottagliga för sexuell stimulans.

Motargumentet är att det bara är kött. Den sexuella associationen till en ankel eller ett knä sitter förment i mannens huvud. Liksom associationen mellan fitta/bröst/röv och sex.

Och därmed också kvinnans association mellan erigerad kuk och sex.
En bröstvårta styvnar, erigeras är en lite extrem synonym i det fallet. I likhet med en styvnad penis innebär inte en styvnad bröstvårta nödvändigtvis sexuell attraktion. Alla vet att bröstvårtor hos män som kvinnor styvnar då de utsätts för kyla och alla friska män har morgonstånd utan att för den sakens skull vara kåta. Hur står det till med sexualkunskapen och biologin egentligen. Inte konstigt att det blir missförstånd om vissa tolkar styva bröstvårtor, eller för den delen en styv kuk, som en given invit till sex.
Citera
2023-01-06, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Fast det är ingen gråzon när man bär iväg med en ap-plakat dam och sedan försöker penetrera denna s udd på medvetslösa dam. Detta får man givetvis inte göra. Det är ett lagbrott, försök till våldtäkt.
Visst

Citat:
Och rätt vad det är så kör en terrorist in en lastbil mitt på Drottninggatan eller en kriminell skjuter en kvinna inne på ett köpcentrum i Malmö eller en tågstäderska råkar komma åt en spak i tåget med baken när hon städar så att tåget kör rätt in i ett hus eller så sätter du ett plommon i halsen och dör. Att leva är ett evigt risktagande vare sig man är full eller inte.
Allt agerande innebär inte samma risk.

Citat:
Så varför ska vi bara säga till kvinnor att inte bli fulla på fest?
Vi säger väl till alla att inte bli fulla och svina? Män uppmanas också att inte bli så fulla att de slåss och tappar omdömet. Dont drink and drive, extraskatt på alkohol, legkrav o.s.v. Att försörja barnet om de gör någon gravid på fyllan.

Citat:
Idag i duschen var jag på väg att halka. Hade jag halkat, hade jag med stor säkerhet slagit i huvudet. Jag kanske ska sluta duscha då? "Ta mitt ansvar".
Men det gör du ju. Du tar ditt ansvar genom att inte skylla på omständigheterna om du halkar.
Citera
2023-01-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelangoche
En bröstvårta styvnar, erigeras är en lite extrem synonym i det fallet. I likhet med en styvnad penis innebär inte en styvnad bröstvårta nödvändigtvis sexuell attraktion. Alla vet att bröstvårtor hos män som kvinnor styvnar då de utsätts för kyla och alla friska män har morgonstånd utan att för den sakens skull vara kåta.

Hur står det till med sexualkunskapen och biologin egentligen. Inte konstigt att det blir missförstånd om vissa tolkar styva bröstvårtor, eller för den delen en styv kuk, som en given invit till sex.
Ja. Det var precis min poäng.

Att skylla på att det sexuella ligger i betraktarens öga leder oss till ett tillstånd där trenchcoatklädda gubbar kan blotta ballen för flickor på väg hem från skolan. Han hade ju bara morgonstånd och kunde inte hjälpa att flickorna associerar kukar med sex. Det är flickornas fel.

Typ så går resonemanget lustigt nog om kvinnors nakna kroppar och frigjordhet.
Skärpning på alla fronter.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2023-01-06 kl. 20:48.
Citera
2023-01-06, 20:40
Medlem
Citat:
Visst

Allt agerande innebär inte samma risk.

Vi säger väl till alla att inte bli fulla och svina? Män uppmanas också att inte bli så fulla att de slåss och tappar omdömet. Dont drink and drive, extraskatt på alkohol, legkrav o.s.v. Att försörja barnet om de gör någon gravid på fyllan.

Men det gör du ju. Du tar ditt ansvar genom att inte skylla på omständigheterna om du halkar.

Ja, vi säger åt folk att ta ansvar för sina egna handlingar på fyllan. Men det är inte Stinas handling när Arne våldtar henne när Stina är full. Våldtäkten är Arnes handling och den får han stå för och ta ansvar för.

Precis som Stina får ta ansvar för att hon spydde ner värdparets matta där på fyllan, skällde ut sin kompis Lotten på fyllan och klottrade ner en vägg på fyllan. Hon borde givetvis inte blivit så pass dräggfull att hon betedde sig så jädra illa och omdömeslöst mot värdparets matta, sin kompis Lotten och väggen. Vi kan inte beskylla Arne för att Stina var full och spydde ner värdparets matta. Och vi kan inte beskylla Stina för att Arne valde att våldta Stina.

Stina får stå för den skit hon gjorde på fyllan. Och Arne får stå för den skit han gjorde.
Hon borde givetvis inte dricka med det dåliga ölsinne hon har och han borde givetvis inte begå lagbrott.
Citera
2023-01-06, 20:44
Medlem
Citat:
Stina får stå för den skit hon gjorde på fyllan. Och Arne får stå för den skit han gjorde.
Tack - det var dit jag ville komma.

Har Stina sex på fyllan så får hon stå för det.
Har Arne sex på fyllan så får han stå för det.

Kvinnor är inte ansvarsbefriade vid samlag - de är inte omyndiga längre.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2023-01-06 kl. 20:47.
Citera
2023-01-06, 20:47
Medlem
Citat:
Exakt - det var dit jag ville komma.

Har Stina sex på fyllan så får hon stå för det.
Har Arne sex på fyllan så får han stå för det.

Kvinnor är inte ansvarsbefriade vid samlag - de är inte omyndiga längre.

Ja, givetvis står alla för det frivilliga sex de har haft på fyllan. Det är väl ändå en självklarhet?

Men nu handlar alltså tråden om hur Jenny är ap-plakat och bärs iväg och hur en man försöker penetrera hennes nästan medvetslösa kropp. Detta finns det inget frivilligt i. Mannen bär där fullt ansvar för våldtäktsförsöket.

Det enda Jenny bär ansvar för är att hon blev full och att bli full är inget lagbrott i Sverige. och det är heller ingen invit.
Citera
2023-01-06, 20:50
Medlem
Merrybums avatar
Jag tycker det först och främst är viktigt att fastslå, de flesta män är inte våldtäktsmän och begår inte sexuella övergrepp. Och de flesta kvinnor anmäler inte våldtäkt om de och en lika berusad man har haft sex på fyllan. Dessutom, även fulla kvinnor kan kladda, tafsa, stöta och tala på ett sätt som skulle kunna jämnställas med sexuellt ofredanden.

Jag tänker att Höglund i sin text står för något vridet frikyrllig idebild om att män inte kan kontrollera sina lustar och att det för kvinnor är långt mycket viktigare att skydda sin dygd än att festa ha roligt och kanske till och med vara lite kåta.

Vad som är viktig i denna debatt är att inte kräva att nästa generations män inte ska bära med sig en arvsynd. Ska inte Kalle 25 år inte kunna gå hem från krogen en natt utan att tänka på att kvinnan som går 50 meter framför honom tänker honom som en förövare. Och känner rädsla och obehag för att han går där.

Det andra jag tycker är viktigt att tänka på är att ofta är både offer och förövare fulla. Som exempelvis i Jennys fall. Att vara ful ursäktar självklart inte ett sexuellt övergrepp. Men ingen vinner på att kalla ett taffligt försök till närmande för ett sexuellt övergrepp.

Det finns en risk att människor blir vad som förväntas av dom. Om vi sätter stämpeln sexualförbrytare på fler män, kanske de till slut ser sig själva som just sådana.

Jag var mycket i svängen under många år, självklart stötte killar på mig och självklart stötte jag på killar. Det hände att någon blev lite närgången. Men ett tydligt Nej räckte alltid. Många tjejer anser att det är svårt att ge tydliga Nej, och detta är självklart ett problem. Men det är inget problem som tjejer kan lägga på killar. Om tjejer har svårt att vara tydliga är det tjejers problem. Och något de måste lära sig själva. Inte förvänta sig att fulla killar ska ha vetskap om.

Men självklar äger alla människor sina upplevelser. Och självklart har jag ingen rätt att skatta vad en annan människa upplever som obehagligt eller kränkande. Och självklart skall våldtäkt ha ett högt straffvärde. Jag tycker bara det är viktigt att man tänker kring dessa frågor ur ett bredare perspektiv än att kvinnan alltid är ett offer om hon vill eller känner så.
Citera
2023-01-06, 20:53
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Du som kvinna ska inte supa sig redlös.
Ursäkta vad? Jag hade respekterat om du tyckt att människor inte ska supa sig redlösa. Men vad menar du med att kvinnor inte ska det?.
Citera
2023-01-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ja, givetvis står alla för det frivilliga sex de har haft på fyllan. Det är väl ändå en självklarhet?

Men nu handlar alltså tråden om hur Jenny är ap-plakat och bärs iväg och hur en man försöker penetrera hennes nästan medvetslösa kropp. Detta finns det inget frivilligt i. Mannen bär där fullt ansvar för våldtäktsförsöket.

Det enda Jenny bär ansvar för är att hon blev full och att bli full är inget lagbrott i Sverige. och det är heller ingen invit.
Exakt. Inget brott har begåtts. Det enda vi diskuterar är vad som är ett lämpligt beteende.

Det är inte lämpligt att ha sex med en "ap-plakat" tjej, även om du själv ser att hon ger ständiga inviter och samtycker för att du själv är "ap-plakat" och jävligt kär och modig i ditt rus.

Det är inte heller lämpligt att sminka upp sig och bjuda ut sig till främlingar när både de och du är för full för att kunna ta övervägda beslut. Erkänn att folk dricker för att de inte vill ta övervägda beslut. De vill våga flirta. De vill våga säga "ja". Att något ska hända.
Citera
2023-01-06, 21:02
Medlem
Citat:
Exakt. Inget brott har begåtts. Det enda vi diskuterar är vad som är ett lämpligt beteende.

Det är inte lämpligt att ha sex med en "ap-plakat" tjej, även om du själv ser att hon ger ständiga inviter och samtycker för att du själv är "ap-plakat" och jävligt kär och modig i ditt rus.

Det är inte heller lämpligt att sminka upp sig och bjuda ut sig till främlingar när både de och du är för full för att kunna ta övervägda beslut. Erkänn att folk dricker för att de inte vill ta övervägda beslut. De vill våga flirta. De vill våga säga "ja". Att något ska hända.

Försök till våldtäkt är ett lagbrott. Mannen som gjorde så med Jenny har gjort sig skyldig till lagbrott. Han kunde ha dömts till fängelse för detta om hon hade anmält det.

Så länge den som har sminkat upp sig och flirtar är med på det som sker så är båda lika ansvariga för det som sker. Men när den ena blir så pass full att denna är halvt medvetslös, då ska givetvis den andra inta en annan roll och helst beskydda sin flirt. Se till att hon inte kräks och andas in spya i lungorna osv. Inte fan ska han bära iväg den ap-plakata damen, dra ner byxorna på henne och försöka sätta på henne. Det är försök till våldtäkt och det har han varken samtycke till eller invit till. Och han är ensam ansvar till denna brottsliga handling.
Citera
2023-01-06, 21:12
Medlem
Citat:
Försök till våldtäkt är ett lagbrott. Mannen som gjorde så med Jenny har gjort sig skyldig till lagbrott. Han kunde ha dömts till fängelse för detta om hon hade anmält det.

Så länge den som har sminkat upp sig och flirtar är med på det som sker så är båda lika ansvariga för det som sker. Men när den ena blir så pass full att denna är halvt medvetslös, då ska givetvis den andra inta en annan roll och helst beskydda sin flirt. Se till att hon inte kräks och andas in spya i lungorna osv. Inte fan ska han bära iväg den ap-plakata damen, dra ner byxorna på henne och försöka sätta på henne. Det är försök till våldtäkt och det har han varken samtycke till eller invit till. Och han är ensam ansvar till denna brottsliga handling.
Håller helt med. Men nu verkar folk också hävda att den ap-plakata damen inte kunde undvika att ha fyllesex hon sedan ångrar och rebrandar som våldtäktsförsök i media. Det stämmer inte. Det fanns mycket hon kunde ha gjort för att undvika situationen.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2023-01-06 kl. 21:14.
Citera
2023-01-06, 21:17
Medlem
Citat:
Håller helt med. Men nu verkar folk också hävda att den ap-plakata damen inte kunde undvika att ha fyllesex hon sedan ångrar och rebrandar som våldtäktsförsök i media. Det stämmer inte. Det fanns mycket hon kunde ha gjort för att undvika situationen.

Fast det blev varken sex eller våldtäkt. Han kom inte in i henne. Men det blev alltså våldtäktsförsök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in