2023-01-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Vem har en lön för att köpa lyx-bilar för 6-800.000kr st.? Inte är det Svenssons-medelklassen i villaområdet iallafall. Ändå står där fullt av LYX-SUVar så långt ögat kan nå!

Medianlönen i Sverige är 33.000kr!

Jag sa inte att de inte lånat pengar. Jag sa att de har allt annat ordnat i första hand till skillnad mot ortengrabbarna som bor i en kartong och kör Mercedes vårdslöst på motorvägen.

Sen ligger förmodligen lönen i villaområden över snittet och många har bil genom arbetet och RÅD med lånet efter vettig bostad etc. Den andra gruppen lägger både lön och lånkapacitet på EN bil.
Senast redigerad av kalleboool 2023-01-06 kl. 17:02.
Citera
2023-01-06, 17:11
Medlem
immenhusens avatar
Om det inte är på leas eller avbetalning, så är det vanligt att familjer i samma klan går samman och köper en gemensam kärra. Den lånas sedan ut till familjemedlemmar efter behov, t.ex. om någon skall hämta en släkting som kommer på besök från Arlanda, barnen från någon skolavslutning o.dyl. Bilar är ju mycket betingade med status och framgång i dessa kretsar, så till den grad att det nästan blir på gränsen till absurt ibland.

/AI
Citera
2023-01-06, 18:03
Medlem
Sladdarens avatar
Många har rätt men jag säger "målvakter till bollkalle" verksamhet som mest troligast

https://polisen.se/utsatt-for-brott/skydda-dig-mot-brott/penningtvatt/

Tex kan dom betala nån som avbetalar bilen åt dig som har den möjligheten och den tjänar på så sätt pengar å ifrån dig för man får betala mer än vad bilfirman vill ha eller kreditbolaget
Senast redigerad av Sladdaren 2023-01-06 kl. 18:07.
Citera
2023-01-06, 18:08
Medlem
RymdNazistens avatar
Ni vet att muslimerna säljer knark i Sverige för flera miljarder varje år? Att bränna 500-800K på en bil är ingen stor sak för dessa knarklangare och bidragsmyglare.
Citera
2023-01-06, 18:09
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Nån form av lån, precis som vilken Svensson som helst.

Sannolikt nästan aldrig
Citera
2023-01-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Det är väldigt vanligt att se detta fenomen. Män från Mena mellan 18-30 som bor i förorten, saknar högutbildning men som ändå kör runt i bilar värda runt en miljon kronor. Läggs alla pengar de lyckas få tag i på bilen? Är det leasing i många fall? Billån med avbetalningsplan? Hur får de annars tag i pengarna? Är det många som hamnar hos fogden?

Varför är de förövrigt så fixerade vid dessa dyra bilar?

Jag har en dyrare bil, för att jag älskar bilar.. Mitt mål är att ha en Lambo när jag har en passiv inkomst.
Mina pengar kommer från mitt företag, Inget billån.

Många utlänningar jobbar hårt.. ibland stirrar äldre svenskar på mig lol.
Citera
2023-01-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RymdNazisten
Ni vet att muslimerna säljer knark i Sverige för flera miljarder varje år? Att bränna 500-800K på en bil är ingen stor sak för dessa knarklangare och bidragsmyglare.
Ja å pengarna kommer från svennen som köper knarket.
Citera
2023-01-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RymdNazisten

Vem är det som köper allt knark då?
Citera
2023-01-06, 18:13
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
De bor vanligtvis alla tillsammans trångt i ett hus och alla pengar spenderas på bilar.

Sannolikt ja men inte för den skull utan mer skull för svartkontrakt inkl illegal uthyrning i andra hand osv
Citera
2023-01-06, 18:14
Medlem
RymdNazistens avatar
Klart pengarna kommer från Svensken som köper knarket.

Enligt den här artikeln så säljer muslimerna knark för ungefär 7 miljarder varje år.
https://www.can.se/pressmeddelande/narkotikahandeln-i-sverige-omsatter-miljarder/
Citera
2023-01-06, 18:17
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Bra att du lyfter denna viktiga fråga TS. Jag väntar fortfarande på ett klargörande!

(FB) Hur finansierar invandrarna sina dyra bilar?
(FB) Hur har araber och negrer i Malmö råd med lyxbilar?
(FB) Nolltaxerande blattar med fina bilar
(FB) Varför har oftast invandrare och babbar fina bilar?
(FB) Hur har invandrarkillar råd med helt nya Mercedes S eller G-klass för 1.5-2 miljoner?
(FB) Handikappade invandrare med feta bilar.
(FB) Invandrare och deras (dyra?) bilar!

Bra samling men det är redan besvarat säkert redan i de trådar du samlat ochså snyggt
Det betyder inte att det går att lösa som straff om det sker på kriminella vägar än idag förstås, iom att som bekant, har den orgniserade kriminaliteten ökat sen dessa äldre trådar skapades, och därav har du svaret
Citera
2023-01-06, 18:19
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trajanus87
Fy fan vad kass invandrare jag är. Jag kör en jävla Kia. Jobbar inom industrin. Har hittills aldrig begått ett brott och sköter mig.

Jag måste ju ha kuggat på samtliga babbepunkter. Kanske dags att köpa BMW eller en Merca för att få lite cred

Faktum är nog att dom flesta anpassar sig till det nya landet, arbetar och sköter sig precis som många som hackar på alla invandrare vill att det ska vara.

Tyvärr finns det ett inte så litet antal som inte alls är intresserade av att anpassa sig och passa in. Dom förstör ju så klart för alla som kommit hit och sköter sig, det är tråkigt både för er och för Sverige tycker jag.

Så fortsätt harva runt i din KIA så länge den fungerar, hellre än att ta efter dom som inte sköter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in