Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Kan jag köpa din skit från Kina för halva priset gör jag det, ditt företag är helt enkelt för dyrt och från Kina är det ju skattefritt (var i alla fall förut) Tyvärr upptäckte staten den läckan och täppte till den så nu betalar man skatt. Men det är fortfarande billigare att köpa därifrån än från dig.
Som tur är har jag oersättliga o-kopierbara varor.
Hanteringen av Kina är ju ett annat skam-kapitel som visar kaoset inom postnord och staten. När mina barn började handla 100 pytte-paket från Kina med porto 3 kr/st så tvingades postnord göra något. Och resultatet är att man i princip inte kan ta emot brev och paket från utanför EU längre, inte bara Kina utan ALLA länder inklusive UK och USA drabbades. Allt går via en hemsida där man måste fylla i att man tar emot paketet, med 14 dagars väntetid, vem gör så. Det går inte längre att posta ett vanligt brev till USA, det måste för-deklareras på postnords hemsida. Hela post-branschen är total-förstörd, vi bor inte längre i en global värld utan i en liten håla.
Posten på 1960-90-talet fungerade helt enkelt fantastiskt mot idag. Jag kan inte se någon annan bransch som gått ner sig mer. Det har med statens inblandning att göra.