Citat:
Jag har mer respekt för dem som lever på bidrag och sen sköter sitt istället för att föda tre ungar och vägra arbeta. Det är nog den störst anledningen jag börjat reta mig på honom. Han har tre ungar som växer och dem har en pappa som bara går hemma och såsar hela dagarna och drar in mindre pengar än vad nån på socialbidrag gör. Barn behöver en pappa som vill hitta på saker, dra på äventyrsbad, ut och åka skridskor, dra till leklandet, etc.
Men Rask är en sån som njuter av att såsa hemma. Jag tror största anledningen att han älskar hösten är att då är kidsen i skolan och då slipper han svettas då kan han ligga där i sin lilla lägenhet och bara slappa, kanske gå och städa lite? Skryter om det som om det är något märkvärdigt, jag grovstädar också min lägenhet även fast jag jobbar halvtid, tror också ni andra här städar era lägenhet/villor, utan att skryta om det.
Sen kan jag ge Rask rätt på den biten, att det är jävligt skönt att ha ordning och välstädat hemma.
Men Rask är en sån som njuter av att såsa hemma. Jag tror största anledningen att han älskar hösten är att då är kidsen i skolan och då slipper han svettas då kan han ligga där i sin lilla lägenhet och bara slappa, kanske gå och städa lite? Skryter om det som om det är något märkvärdigt, jag grovstädar också min lägenhet även fast jag jobbar halvtid, tror också ni andra här städar era lägenhet/villor, utan att skryta om det.
Sen kan jag ge Rask rätt på den biten, att det är jävligt skönt att ha ordning och välstädat hemma.
Helt riktigt. Carl-Fredriks behov av uppmärksamhet är i det första rummet i den där familjen. Därför blir det inte någon semester till Liseberg på sommarlovet för grabbarna. För Carl-Fredrik har bestämt att han ska filma sig själv och spela in sin röst på dagarna. Det går inte runt, men det spelar ingen roll. Det viktiga är att han kan säga att han är en poddare och youtuber, för folk som lever på det är lite bättre än folk som har vanliga jobb.
Att han städar är väl det mesta man kan kräva av en person vars största ansträngning på dagarna är att låta glappkäften gå inför kameran så att stämbanden tar skada. Men men, han städar inte bara som vanligt folk. Han gör det lite bättre än vad du som vanlig värdelös skitmänniska gör. Han tömmer rum för rum, slickar lister, tömmer skåp, ALLT! Sedan sitter han självgod och snackar om att det är viktigt att ha ett städat hem. Alla som mår dåligt borde bara grovstäda. Trots att Skithögen har framställt sig som killen med "Svart bälte i ångest", som lider av "extrem psykisk ohälsa" i över ett år, så har han inte koll på det här med depressioner och hur det funkar. Man har liksom inte orken att städa, eller raka sitt huvud med hyvel och sätta på foundation när man är deprimerad. När man har depression så har man knappt ork att gå upp ur sängen eller laga mat.