2022-12-09, 10:23
Medlem
Incendios avatar
För att då är vi Svaga Kvinnor som har svikit alla kvinnor som kämpat för lika rättigheter. Och allt det där. Man måste nämligen vilja vara SassyMissBitchBoss även om man inte själv vill det innerst inne.

Det är svårt att frigöra sig från det utmattande oket, men det är så skönt att göra det(oavsett om man nu vill bli hemmafru eller inte). Jag själv är hemmafru(utan att vi är rika för det). Det är kvinnor som har åsikter om det, män skiter oftast i vilket.
Citera
2023-01-06, 09:48
Medlem
Tror absolut att det går att leva på en lön
även om mannen inte har något välbetalt status yrke. Om du bara vill överleva, men du
får nog dra in på mycket som många vant sig vid. Semester resor, mobiler till barnen.

Det går inte heller komma ifrån att det blir en
form av prostitution. Mannen som har ekonomin hamnar över kvinnan.
Citera
2023-01-06, 09:55
Medlem
Alepherons avatar
För att jag vet av egen erfarenhet att det är både hjärnfattigt och själsdödande isolerat att vara en hemmaperson utan några större syften i livet än att utföra trista och basala hushållssysslor.
Citera
2023-01-06, 09:55
Bannlyst
För att de är konformister allihopa som till varje pris måste följa normerna och nu är normen självständig kvinna, I'm a single lady, jag behöver inte dig idag, och massa annat skit som förstört kvinnan. Ber man henne byta bildäck så är man omanlig som nedvärderar hennes personlighet men att be henne vara hemmafru är typ samma sak. Dagen kärringar är alla idioter.
Citera
2023-01-06, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Nu sa jag inte att man ska vara en hushållerska dock. Däremot så är jag ganska så övertygad om att när det kommer till kritan så smäller familjelivet högre än att jobba en massa och tjäna pengar för väldigt många kvinnor.
Visst är det så, jag har själv varit hemma med mina barn tills de började skolan det är underbart, inte lika roligt att jobba och sköta hem och barn, varken för mig eller barnen.
Citera
2023-01-06, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoraya2
Varför bryr du dig så mycket om vad kvinnor vill eller inte vill göra av sina liv? Borde du inte ha fullt upp med ditt eget liv. Eller det är så tråkigt och tomt utan en kvinna kanske?

Alltid lika kul med män som tror att kvinnor inte kan göra sina egna val i livet. Utan att de har med feminism göra. Det är svaret på allt för er haha. För mig handlar det om att jag inte tror på kärlek. Och har noll intresse av män på ett romantiskt plan. Barn har jag aldrig varit intresserade av heller. Men det är klart att det blir svårt för de män som fortfarande lever sig kvar i sekelskiftet. Skillnaden idag är att kvinnor kan välja över sina egna liv. Istället för att riskera bli bortgift till någon man som våldtar och misshandlar dig. Och man inte hade mycket till val. Sen finns det kvinnor som vill bli hemmafruar med. Så du behöver knappast oroa dig.

Dö ensam och bitter då för fan haha. jävlar va triggad
Citera
2023-01-06, 10:13
Medlem
Så många klena incels som skriver i tråden. Runkfantasier om hemmafruar.
Vi riktiga män delar på hushållsarbetet med barnens mamna. Gör båda karriär och får barn utan bokstavkombinationer som i sin tur utbildar sig och gör karriär.
Här kommer Darwin att vinna i längden.
Citera
2023-01-06, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erika71
Hur är tanken när du kommer hem från jobbet, trött och sliten, ska ni dela på uppgifterna då eller är det bara din arbetsdag som är över? Fortsätter hennes arbetsdag tills det är dags att lägga sig?

Hon har bara pratat med barn eller med kassörskan på Ica hela dagen och har ett stort behov av att prata med en vuxen, har du ork att vara social när du kommer hem? Eftersom hennes dag dessutom mest har bestått av lek med barn, tvätt och städ kommer innehållet i hennes diskussioner innehålla just det, hur lång tid tar det innan du tappar attraktionen till henne? Det finns ju inget intressant att prata om till slut eftersom hennes dag är helt tom på nya intryck.

Dessutom undrar jag, har du som pappa inget intresse av att lära känna dina barn lite mer än bara se dom en timme innan läggdags? Vill inte du vara en del av deras liv och ta föräldraledigheten?

Hon får väl prata med andra hemmafruar. gillar din logik att hon blir tvär-ensam om hon skulle vara hemmafru. fan hände att ta ungen till parken tex och prata med andra kvinnor?
Citera
2023-01-06, 10:16
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Så många klena incels som skriver i tråden. Runkfantasier om hemmafruar.
Vi riktiga män delar på hushållsarbetet med barnens mamna. Gör båda karriär och får barn utan bokstavkombinationer som i sin tur utbildar sig och gör karriär.
Här kommer Darwin att vinna i längden.
Lite roligt med incels som låtsas vara kvinnor och skriver ner sina egna utdaterade kvinnoideal ja. Och ganska uppenbart med.

Vem tror de att de skulle övertyga egentligen?
Citera
2023-01-06, 10:17
Medlem
Ghastens avatar
Finns båda sorterna men kvinnor som vill vara hemma är nog under 20%.
Hur ska dom annars träffa män att vara otrogna med och allt sånt skit.

Om du läser och lyssnar så vill 95% av alla kvinnor gifta sej riktig. Då är det inte hemmafru utan glassa runt på dagarna och ha en nanny.
Citera
2023-01-06, 11:33
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winstrur49
Hon får väl prata med andra hemmafruar. gillar din logik att hon blir tvär-ensam om hon skulle vara hemmafru. fan hände att ta ungen till parken tex och prata med andra kvinnor?
Jag fattar inte heller det där om att man skulle vara ensam och isolerad som hemmafru. Jag(hemmafru)träffar nog fler människor än vad mina arbetande vänner gör. Vännerna träffar kollegorna. Varje dag. De får dessutom umgänget serverat. Är man hemmavarande måste man själv ta sig ut och man får inget serverat.
Citera
2023-01-06, 11:35
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alepheron
För att jag vet av egen erfarenhet att det är både hjärnfattigt och själsdödande isolerat att vara en hemmaperson utan några större syften i livet än att utföra trista och basala hushållssysslor.
Gör du bara hushållssysslor om du är hemma? Och jobbar du för att du automatiskt ska ha något att göra? Kan du inte ta några initiativ själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in