2023-01-06, 00:05
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Ungefär som i Tennisen,man var bäst sen började fler utöva sporten. Svenskarna tappade allt. Handbollen var man ungefär som ensamt majestät. Nu har man rasat...Hockeyn,bandyn,innebandyn kommer nog gå lite samma där. Ju mer andra länder utvecklas,desto sämre blir Sverige.

Vi vann handbolls-EM förra året.

Btw sug på denna, bögPekka:
https://svenska.yle.fi/a/7-1335195
2023-01-06, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Var det så många ryssar fria verkligen?
Nog måste väl typ Barkov & Rantanen etc vart med. Rätt säker på att de inte gick till slutspel då

Men vill fortfarande se best on best. Kul att se EK65 vara dominant på andra sidan pölen medan man får nån klump från typ Örebro HK i vm istället. Fan inte värdigt.
Äntligen är clusterfucket Garpenlöv borta iaf, historiens sämsta tränare.

Men för att inte bara gå OT; Har tjeckerna någon rimlig chans i finalen?
Jo ryssarna hade nästan sitt A-lag i den turneringen. Nej Finland hade bara en NHL spelare och det var Jokiharju som knappt var ordinarie. Resten från Europa. Men ja hockeyn suktar efter en best on best med NHL killarna, alldeles för länge sedan nu.

Om Tjeckien har en chans? Jag vette fan. Dom såg trötta ut mot Sverige. Om Suchanek i mål storspelar och dom får några PP så kan det bli jämnt.
2023-01-06, 00:06
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vi vann handbolls-EM förra året.

Btw sug på denna, bögPekka:
https://svenska.yle.fi/a/7-1335195

Du kan suga din Pappa.
2023-01-06, 00:08
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Det gick trettio år där emellan. Vad blir nästa torrsträcka på?...20,30 år....eller någonsin mer?

Är det någon som gråter över att Foppa, Näslund d.y., Sudden, Alfredsson, Lidström, Zetterberg och Sedinarna m fl inte vann något JVM-guld när det begav sig?

Nä, trodde väl inte det. De hade ju rätt bra karriärer ändå...
2023-01-06, 00:09
Medlem
BizarreReverends avatar
G nite.. Svenska pojkar,Svensk hockey,Svenskt fiasko...
2023-01-06, 00:10
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Du kan suga din Pappa.

Haha Torsk. JVM. 2022. Sve-Fin. Kvartsfinal.
2023-01-06, 00:11
Medlem
Kedoxs avatar
Vill sååå möta finnarna i en best-on-best match med alla spelare tillgängliga så vi kan få ett avslut på kukmätartävlingen.
Vi visade vilka som är störst 2006 men hela den generationen är väl pensionerad så det är rimligt med en ny kraftmätning

Hedman, Karlsson, Nylander, Barkov, Rantanen, Saros, Ullmark, Laine, Zibanejad osv osv. Varenda jävel ska va med.
2023-01-06, 00:11
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Nykter.

Känns sanningen för hård att leva med, eller behöver tröst resten av dagen?
Absolut inte. Men du skriver bara om hur värdelösa svenskar är, bögsex, suga pappa osv.

Finland är regerande världsmästare. Räcker inte det för dig?
Hur kan du ändå behöva hävda dig hela tiden?

Btw. Vi svenskar vet att Finland är en stark hockeynation. Lite fosterlandsgnabb när det vankas hockey är kul.
Du passerar alla gränser och är bara ful i munnen.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2023-01-06 kl. 00:15.
2023-01-06, 00:12
Medlem
Knarkpojkens avatar
Ja jag hoppas verkligen att finalen blir roligt.
Det kommer bli svårt för tjeckien, sämre på pappret, publiken och med största sannolikhet så har dem domaren emot sig.
Jag hoppas verkligen att domaren och Tjeckien gör en grym insats.
Souchanek i målet måste verkligen vara på topp.
Försvaret bör man inte vara direkt orolig för.
Men nu får han tänka smart coachen. Jiricek måste logga 30 minuter ungefär,
Svozil måste logga mycket tid dessutom.
Sen kommer Spacek efter det och Tichachek.
Låt inte den där Ales Cech spela i en sådan här stor match.
Moravec kan göra sina byten för att vila front-4an ibland men det får inte bli för mycket.
Hamara är en fantastisk back egentligen med sina absoluta styrkor i offensiven.
Men det finns tillräckligt offensiv och Hamara har haft en svag turnering och det var verkligen inget jag förväntade mig. 0 poäng är han ensam om att göra i Tjeckiens lag.
Kom igen förfan, tillochmed Souchanek i målet har gjort 3 assist.

Jätteviktigt att Kulich gör en bra match.
Sturcz har fan varit underbar och ska bara fortsätta som han gör.
Eduard Sale supertalangen, visst han har gjort poäng och så men jag väntar på att han ska lägga in en extra växel och vara mer delaktig i spelet.
Jag vill se det idag.
Spelare som Brabanec känner till kanadensarna och deras spelsätt, han har gjort en grym turnering med 7 poäng på 6 matcherna och trivs i dessa rinkar. Ett stort hot för Kanadensarna.
Sapovaliv fortsätter att göra viktiga assist och gör det bra i båda zonerna av vad jag sett.
Chmeelar och Hauser ska fortsätta spela fysiskt och använda deras storlek som var en stor anledning till att dem blev draftade.
Tjeckerna är stora, Chmeelar är 194cm lång och Hauser är 193cm lång.
Det fanns spelare som Rusavy, Sapovaliv och Kos som alla är 190 långa tex.
Glöm inte bort Marcel Marcel och Adam Machura på 194 respektive 195 CM långa.
Försvaret är mycket mindre, Jiricek är 191 cm lång sen har dem Ales Cech som är 189 cm lång.
Men vi får se hur mycket han spelar.

Jag hoppas verkligen att tjeckie väljer att spela riktigt tufft mot Kanadenarna och speciellt riktigt hårt på Connor Bedard.
Det vore fint om dem tryckte till honom rejält redan i första bytet.
Men vem vet, han kanske blir starkare av sådant än att det påverkar honom.
2023-01-06, 00:13
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Är det någon som gråter över att Foppa, Näslund d.y., Sudden, Alfredsson, Lidström, Zetterberg och Sedinarna m fl inte vann något JVM-guld när det begav sig?

Nä, trodde väl inte det. De hade ju rätt bra karriärer ändå...

Många som slår massa mål i kassen,blir stjärnor i flera år men vinner inte JVM. Inte jag som lägger vikt på detta urusla JVM där ändå Svenskarna förlorar som vanligt.. åtminstone när JVM höll högre klass,och Sverige dessutom hade bättre lag vann Finland JVM. När samtliga storlag är försämrade,så går Sverige inte ens fram till final...
2023-01-06, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Släppte in pissmål mot Tjeckien som avgjorde, är det bra?

Nej, på samma sätt som det inte är bra att bränna frilägen eller tappa puck i mittzon, men man kan fortfarande gjort solida 60-minuter även om man tabbade sig i en situation eller två.
2023-01-06, 00:17
Medlem
Flaklypans avatar
Vad tror ni, blir det två siffrigt för Kanada på hemmaplan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in