2023-01-05, 23:40
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
JVM är ju dock ingen B-turnering utan faktiskt den enda best on best turneringen som finns för tillfället.

Ja. Och halva laget byts ut varje år. Så är ju löjligt att sitta och spekulera om hur det kommer gå åren framöver. Ingen har en aning vad som kommer poppa upp.
Fasen inte ens omöjligt att Tyskland skulle stå där som guldkandidat en vacker dag nu när de börjat satsa.
2023-01-05, 23:41
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAPCOM
Gå och lägg dig nu, vi pratar om JVM här, okej? inte A vm utan JVM i Hockey, inget annat. OK?

Det går inte att tävla mot Kanada. De är det nya Sovjet. Satt svenskarna på 70- och 80-talet och klagade på Tre Kronor för att de nästan alltid förlorade mot Sovjet.
2023-01-05, 23:42
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Inte omöjligt, men sällan målvakter behöver vilomatcher. Eller sällan de får det iaf.

Så ovanligt är det väl inte?

När Tre Kronor vann OS-guld 2006 vilades Lundqvist mot både Kazakstan och Slovakien i gruppspelet och 2010 vilades han mot Vitryssland.
2023-01-05, 23:42
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
För att Finland är ett land där det finns ryggrad kvar. Och man lär sig av att vinna såsom man granskar och lär sig något om man förlorar.

I Sverige kör man samma visa,som en åsna med skygglappar på...förlorar mentalitet skulle jag nog inte kalla det. Man lever på en narcissistisk självbild och att man varit framgångsrik tidigt 80-90 tal med mera.

Ungefär som i Tennisen,man var bäst sen började fler utöva sporten. Svenskarna tappade allt. Handbollen var man ungefär som ensamt majestät. Nu har man rasat...Hockeyn,bandyn,innebandyn kommer nog gå lite samma där. Ju mer andra länder utvecklas,desto sämre blir Sverige.

Sverige vann nåt stort i ishockey 2018 senast. Jag vet att du är stjärtöm för att ni finnbögar åkte ut.
2023-01-05, 23:44
Medlem
Citat:
För att Finland är ett land där det finns ryggrad kvar. Och man lär sig av att vinna såsom man granskar och lär sig något om man förlorar.

I Sverige kör man samma visa,som en åsna med skygglappar på...förlorar mentalitet skulle jag nog inte kalla det. Man lever på en narcissistisk självbild och att man varit framgångsrik tidigt 80-90 tal med mera.

Ungefär som i Tennisen,man var bäst sen började fler utöva sporten. Svenskarna tappade allt. Handbollen var man ungefär som ensamt majestät. Nu har man rasat...Hockeyn,bandyn,innebandyn kommer nog gå lite samma där. Ju mer andra länder utvecklas,desto sämre blir Sverige.

Sverige har alltså två JVM guld. 1981 och 2012 och nu är allt förfallet för man inte vunnit på 10 år?
2023-01-05, 23:45
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Sverige vann nåt stort i ishockey 2018 senast. Jag vet att du är stjärtöm för att ni finnbögar åkte ut.

VM har också blivit en jäkla Kalle anka turnering. Halva nhl spelar slutspel och övriga spelare tackar nej.
Ser ingen jätteära i gulden 17 & 18, klart det är kul men med bitter eftersmak. Förstår inte varför det verkar vara så stort för finnarna.
2023-01-05, 23:46
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Hur många VM och OS har Finland vunnit jämfört med Sverige? Ta en titt på den listan och återkom sedan.

I o.m hur hockeyn utvecklats,och hur sista 10-15 åren sett ut så kommer Finland fortsätta vara Storebror. Sverige är i sin peaking period,där resultaten blir sämre,engamt,publik kommer att minska. Om inte den stora delen invandrarSvenskar,börjar intressera sig för eller gå på hockey matcher kommer andra sporter ta över. Fotboll,MMA med mera
2023-01-05, 23:48
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:

Frågan är vem som är mest sjärtöm. Läs närmare på guldskörden...lika ägd som innan ButthurtJohan
2023-01-05, 23:48
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:

Ha ha ha..
Finland åkte i kvarten va?

Ha ha ha..

Mot Ruotsi va,??

Hahaha
2023-01-05, 23:49
Medlem
Dålig fingertoppkänsla att ställa lindbom i den här matchen
2023-01-05, 23:50
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Sverige har alltså två JVM guld. 1981 och 2012 och nu är allt förfallet för man inte vunnit på 10 år?

Det gick trettio år där emellan. Vad blir nästa torrsträcka på?...20,30 år....eller någonsin mer?
2023-01-05, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Han har vart bra alla matcher utom denna, vill jag nog säga. Men jag tror nerverna krossade honom. Antagligen mer rädd att förlora än hungrig på att vinna. Hoppas det blir bättre i framtiden

Släppte in pissmål mot Tjeckien som avgjorde, är det bra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in