2023-01-05, 22:41
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jag börjar luta åt att det är full mobilisering som gäller om ryssen ska kunna kasta ut USA ur urk-kraina, säkra Ryssland och vinna kriget.
Haha, Usa vinner kriget utan att ens ha anlänt till slagfältet ju. Men vad tror du Blodyxan, kommer ryssen att mobilisera fler soldater och isf när??
Citera
2023-01-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Anledningen är förstås att man ser USA som vänner som kan skydda dem, medan ingen vill ha ryssar på sin mark för de är inte trevliga människor. Det är väl bara att se på kriget i Ukraina. En rysk bas, sedan stal de en halvö och nu försöker de ta hela landet. Tror du nån i hela världen vill ha en rysk bas på sin mark nu.

Det är bara svaga människor som är rädda för ryssar bara för någon säger det.
Jag vet inte hur jag ska hjälpa dig. Kanske om du googlar och söker fakta kan hjälpa din fobi.
Citera
2023-01-05, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Ja, jag håller det som osannolikt att en soldat ska tjäna in en årslön på en månad jämfört med en arbetare på att försvara sitt land. Skulle dina siffror stämma, så visar det att Ukrainarna inte vill slåss utan gör det för att berika sig själva, då är kriget det bästa som kunnat hända dem . Försvar av ens eget land ska inte utgöras av att man ska ha hög ersättning, om det är det Zelensky efterfrågar pengar om så kommer jag definitivt vara emot att vi ska sända pengar till Ukraina.
Som sagt, är övertygad om att siffrorna helt enkelt inte stämmer. Länken du skickade visade 3500€ netto, drygt 42000 svenska kronor skattefritt (forex växlingskurs). För en ukrainare? Tycker du det låter rimligt?

Grundlönen är väl runt 1000€, men sen får dom ett tillägg för att landet är i krig och ytterligare ett tillägg för frontnära tjänst.
Visst blir det en del pengar, men samtidigt fullt rimligt att soldaterna får nån form av risktillägg utöver fredstida lön.
Citera
2023-01-05, 22:44
Medlem
Ken Drydens avatar
Det finns tre personer som alltid får russofilerna att bli helt vansinniga så fort de nämns.

1) Den amerikanska ambassadören Victoria Nuland.

2) Den ukrainske presidentrådgivaren Oleksij Arestovytj.

3) Den svenske författaren och bloggaren Lars Wilderäng.

Jag fattar inte vad det är som dessa personer har gjort som är så särskilt ohyggligt, men russofilerna börjar tugga fradga, på samma sätt som anti-vaxare om man nämner typ Klaus Schwab, så snart de kommer på tal.
Citera
2023-01-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Skrev jag strunta, nej låtsas skev jag din Trixter 😜
Inget trovärdigt från dig då! Din argumentation om Merkel är direkt tagen från vad Tass skrev.
Citera
2023-01-05, 22:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Tyvärr är ni grundlurade precis som allt annat i erat liv som eliten vill😜

De som är grundlurade är de som gått på den ryska propagandan och tror att det är på riktigt.

Däremot, de som bara förmedlar rysk propaganda utan att tro på skiten. De är inte grundlurade. De är bara sluga.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det är hela Latinamerika, Afrika, Kina som får RT helt ocensurerat. Det blir svårt för dem att inte svälja betet den här gången.
Jaså, vem har svalt betet då. Jag vet inget land. Frågan är väl mer om BRIC kommer att överleva. Modi och Xi är inte glada och Brasilien har fått en ny president. Vad det innebär är svårt att säga.

Du blandar ihop intelligens med en låg moral. Att lura människor är inte svårt rent tekniskt. Det enda som krävs är en låg moral. Frågan är om Putin ens förstår begreppet moral. I grund och botten är han bara en tjuv och bedragare.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Putin har väl bara lyckats dupera sin egen befolkning? Ryska folket lever under sanktioner i nivå med Nordkoreas. Han är ju ett totalt fiasko.
Zelensky däremot har verkligen steppat upp och ordnat ett ordentligt försvar av sitt land. Varför menar du att han är kass?

Håller med, men vad gäller Zelensky så är han som de flesta komiker, han får till slut skrattarna emot sig och strör mer salt i såren än som är befogat, en notoriskt dålig politiker som alla komiker. Putin är 1000 ggr duktigare på att spela med sina extremt dåliga kort än vad Zelensky är med sina idel trumfkort. Det är verkligen patetiskt att se.

Zelensky försvarar "sitt land". Hmm, på vilket sätt är detta landet "hans"? Det verkar ganska oklart vad Ukraina är just nu, ett mischmasch av läbbiga nazister, allmänna idioter och hedersknyfflar.
Citera
2023-01-05, 22:47
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Men en interview som denna avlivar ju det pro-ryska narrativet om att Bakhmut bara är en fälla, designad för maximal utnötning.
Vilken typ av interview tänker du då på? Och vilken del av Sverige kommer du ifrån där man använder ordet ”interview”?
Citera
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Det är bara svaga människor som är rädda för ryssar bara för någon säger det.
Jag vet inte hur jag ska hjälpa dig. Kanske om du googlar och söker fakta kan hjälpa din fobi.
Fobi är irrationellt!
Att inse att ryssen är destruktiv och en katastrof för empatisk utveckling, eller rent generellt, är högst rationellt...
Citera
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Haha, Usa vinner kriget utan att ens ha anlänt till slagfältet ju. Men vad tror du Blodyxan, kommer ryssen att mobilisera fler soldater och isf när??

Ingen aning, men vare sig Putin eller den ryska militärledningen kan vara särskilt nöjda med den ryska krigsinsatsen hittills. Visst är ett urk-kraina med enormt stöd från USA med vasaller icke att underskatta, men nöjda kan ryssarna knappast vara. Putin sa nyligen att någon ytterligare mobilisering inte var aktuell. Men sånt kan ju ändras kvickt.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
En dum fråga kanske: men hur kan enklare luftvärnskanoner klara att skjuta ner en drönare eller ett flygplan som flyger i full fart? De måste väl ha något sorts system för automatisk målsökning, annars är det väl som att leta efter en nål i en höstack..?

Tyska Gepard är radarstyrd och det sker per automatik, bara att välja mål och trycka på knappen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in