Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Det här är ju ett intressant påstående från din sida. Den som inte bloggar om Ukrainas motgångar är betald? Du sitter ju och chattar endast om Rysslands framgångar – det betyder med ditt eget sätt att resonera att du är betald. Är det Kreml som betalar dig? Eller en av nättroll-organisationerna i St. Petersburg?
Det är ett legit påstående.
Mitt svar på det är för att
varför skulle jag sitta och rapportera om Ukrainska framgångar när jag hänger i Sverige på flashback som fullständigt överöses med Ukrainsk propaganda?
Det blir ju menlöst.
En bloggare som Wilderäng är uppenbarligen betald eftersom han inte har något intresse över att skriva objektivt om kriget.
Det här är bara början på den humanitära katastrofen i Ukraina. Mer flyktingar som saknar konsistent elförsörjning på väg, men någon unge och försöka sälja sex i Sverige till invandrare medans mannen dör på slagfältet. De dör extremt många Europeiska, Ukrainska män och deras fruar får fly till mångkulturella Europa.
Rapporterar man inte om det så är man ett verktyg för NATO som vill hålla kriget uppe. "För varje sprängd Rysk stridsvagn ökar säkerheten i Sverige". Sådan total bullshit.
Ryssland kommer ALDRIG ha förmågan att ge sig på ett NATO land. JA Sverige är ett NATO land, och det var vi redan innan invasionen. Säg något annat och du pratar i nattmössan. En sådan lögn från Wilderäng är rakt av NATO propaganda.
Jag är förbannad på hur USA har hanterat detta. Likt något skitland i Sydamerika har man underblåst en kupp och framgångsrikt styrt Ukraina rent politiskt i sitt intresse, man har lurat in Ryssland i en "fälla" if you will. Man gör alltså detta på gränsen till en kärnvapenkrigsmakt i en av deras mest geopolitiskt viktiga zoner, för man är villig att riskera kärnvapenkrig för den nya världsordningen, och få Ryssland och Putin på fall.
USA drömmer våta drömmar om ett "Demokratiskt" Ryssland där de helt kan styra Ryssland och dess resurser i sina intressen. En stor smocka mot Kina.
Man gör det i Europa och européer får sätta sina liv till. De ljugs något så in i helvete och Ryssland målas upp som djävulen själv och oss som gud. Ingen brydde sig ett jota om Ukraina innan kriget.