2023-01-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så jag skulle ha citerat hela Brottsbalken.

Nej men hela lagtexten som handlar om våldtäkt som sagt.
Du tog bara med en liten del av den första paragrafen om det.
Citera
2023-01-05, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej men hela lagtexten som handlar om våldtäkt som sagt.
Du tog bara med en liten del av den första paragrafen om det.
Och resten som du ville ha med var...?
Citera
2023-01-05, 21:33
Medlem
Citat:
Och resten som du ville ha med var...?

Hela paragraf 1 och övriga paragrafer om våldtäkt.
Du är inte direkt snabb du.
Citera
2023-01-05, 21:38
Avslutad
Citat:
Hela paragraf 1 och övriga paragrafer om våldtäkt.
Du är inte direkt snabb du.
Nej, det hade gått snabbare om du gett mig hela citatet som du tycker att det ska se ut istället för att dribbla i efterhand för att du inte hade en aning om hur lagar ser ut och trodde att våldtäktslagstiftningen var en hel lagbok för sig att klippa och klistra valda delar ur och inte bara en paragraf på några rader.
Citera
2023-01-05, 21:40
Medlem
Citat:
Nej, det hade gått snabbare om du gett mig hela citatet som du tycker att det ska se ut istället för att dribbla i efterhand för att du inte hade en aning om hur lagar ser ut och trodde att våldtäktslagstiftningen var en hel lagbok för sig att klippa och klistra valda delar ur och inte bara en paragraf på några rader.

Det var ju du som påstod att du hade citerat hela lagtexten som rör våldtäkt trots att du bara valde ut en liten del.
Citera
2023-01-05, 21:42
Avslutad
Citat:
Det var ju du som påstod att du hade citerat hela lagtexten som rör våldtäkt trots att du bara valde ut en liten del.
Ja, nu vet du i alla fall att jag visst känner till vad som var våldtäkt enligt den gamla lagstiftningen och vad som är det enligt den nya.

Även om jag inte citerade halva brottsbalken, vad du nu hade velat ha med.
Citera
2023-01-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ja, nu vet du i alla fall att jag visst känner till vad som var våldtäkt enligt den gamla lagstiftningen och vad som är det enligt den nya.

Ja jag vet att du ljög när du påstod att du tog med hela lagtexten som säger vad våldtäkt är trots att du bara klippte ut en liten del.
Citera
2023-01-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Problemet nu är att så fort inte kvinnor får/fått som dom vill dras ”våldtäkts” kortet direkt , alldeles för många sådana fall.

På krogen i stan kör vakterna med att leder inte den påstådda våldtäkten till ngt så får personen helt enkelt inte komma in på krogen längre.

Sen det här så kallade ”frysning av skräck” varar bara ngn sekund när hjärnan gör överslaget ”fly eller accepterat läget”

Fan snackar du om kring krogvakter? Förtydliga. Samma med att folk hipp som happ skulle anklaga varandra för våldtäkt.

Och har du källa på att tonic immobility bara skulle pågå i nån sekund vid en våldtäkt? Att 'acceptera läget" är väl just det TI är? Dvs att personen fryser istället för att kunna fly eller slåss. En försvarsmekanism. Nåt som ca 70% får. https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/aogs.13174

Går du på ren känsla eller baserar du dina påståenden på något?
Senast redigerad av enhalvboj 2023-01-05 kl. 21:57.
Citera
2023-01-05, 21:51
Avslutad
Citat:
Ja jag vet att du ljög när du påstod att du tog med hela lagtexten som säger vad våldtäkt är trots att du bara klippte ut en liten del.
Nädå lilltösen, jag citerade ordagrant vad lagtexten säger att våldtäkt är.

Så länge du inte kan ge det du menar är det korrekta citatet får nog du konstateras vara den stora lögnaren här.
Citera
2023-01-05, 21:57
Medlem
Citat:
Nädå lilltösen, jag citerade ordagrant vad lagtexten säger att våldtäkt är.

Så länge du inte kan ge det du menar är det korrekta citatet får nog du konstateras vara den stora lögnaren här.

Varför tog du inte med hela paragraf 1, och heller inte de övriga som anger vad våldtäkt är? Den lagen består ju inte bara av en paragraf stumpan.
Citera
2023-01-05, 22:00
Medlem
Citat:
Varför tog du inte med hela paragraf 1, och heller inte de övriga som anger vad våldtäkt är? Den lagen består ju inte bara av en paragraf stumpan.

Vad består den mer av, som du tycker är relevant? Citera

Vad är din poäng? Har du någon?
Citera
2023-01-05, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vad består den mer av, som du tycker är relevant? Citera

Paragraf 2 t.ex., ipsi fick inte med den alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in