2023-01-05, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Varför ljög du då och bara citerade en liten del av paragraf 1 som innehöll våld och hot om våld? Varför påstod du att det var allt?
Vad var det du saknade?
Citera
2023-01-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad var det du saknade?

Resten från paragraf 1 och alla andra paragrafer. Det fanns mycket mer där än det lilla du valde att citera.
Citera
2023-01-05, 21:16
Avslutad
Citat:
Resten från paragraf 1 och alla andra paragrafer. Det fanns mycket mer där än det lilla du valde att citera.
Och vad var resten som du tyckte att jag skulle citera?
Citera
2023-01-05, 21:17
Medlem
Citat:
Precis och avslöjade er som lögnare, ipsi tog bara med en liten del av paragraf 1 och det fanns mycket mer där.

Texten har ju citerats. Vad är det som har utelämnats? Citera, du som sitter med den.
Citera
2023-01-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Texten har ju citerats. Vad är det som har utelmnats? Citera, du som sitter med den.

Jag gav en länk som visar att det finns mycket mer. Varför försvarar du lögnaren ipsi?
Citera
2023-01-05, 21:20
Avslutad
Citat:
Jag gav en länk som visar att det finns mycket mer. Varför försvarar du lögnaren ipsi?
Ge mig citatet som du tycker att det borde ha sett ut då.
Citera
2023-01-05, 21:21
Medlem
Citat:

Men för helvete. Du har länkat hela lagboken. Vad exakt är det du tycker har utelämnats, som är relevant för diskussionen? Citera..
Citera
2023-01-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ge mig citatet som du tycker att det borde ha sett ut då.

Du fick länk till lagen och där ser du att paragraf 1 innehåller mycket mer än det du valde att citera, sedan har du ett gäng paragrafer till.

Varför ljög du när du sa att du tagit med allt som är våldtäkt?
Citera
2023-01-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Hur länge har ditt tjack-race pågått nu? 3 månader av dygnet-runt-shitposting. Du måste stormtrivas i ditt nya land...

Du kan väl för fan googla lagen själv och se vad man ansåg fattades och vad man tyckte att tillägget tillförde istället för att sitta och bråka om att nån inte citerat rubriken i lagboken utan bara sälva lagen.

Problemet var att en massa människor blev våldtagna utan att förövaren åkte dit. Det sattes på folk som sov, vart nerdrogade, såna som frös av skräck (vilket ca 70~ish% gör) osv. Lösningen blev att man får se till att ha samtycke, verbalt eller genom tex kroppsspråk. En rätt jävla rimlig sak. Ska du sura över nåt så sura över dina kamrater som anser att det är helt okej att knulla på någon som inte är med på noterna. Klart som korvspad att man tillslut får sätta ner foten och stifta en lag mot det hela.

Problemet nu är att så fort inte kvinnor får/fått som dom vill dras ”våldtäkts” kortet direkt , alldeles för många sådana fall.

På krogen i stan kör vakterna med att leder inte den påstådda våldtäkten till ngt så får personen helt enkelt inte komma in på krogen längre.

Sen det här så kallade ”frysning av skräck” varar bara ngn sekund när hjärnan gör överslaget ”fly eller accepterat läget”
Citera
2023-01-05, 21:25
Avslutad
Citat:
Du fick länk till lagen och där ser du att paragraf 1 innehåller mycket mer än det du valde att citera, sedan har du ett gäng paragrafer till.

Varför ljög du när du sa att du tagit med allt som är våldtäkt?
Ge mig citatet som det borde ha sett ut då.
Citera
2023-01-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ge mig citatet som det borde ha sett ut då.

Du fick länk stumpan, läs där!
Och sluta ljug att du kan lagen och tog med allt som var våldtäkt!
Citera
2023-01-05, 21:27
Avslutad
Citat:
Du fick länk stumpan, läs där!
Och sluta ljug att du kan lagen och tog med allt som var våldtäkt!
Så jag skulle ha citerat hela Brottsbalken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in