2023-01-05, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billion7
- Om en følger peilingene på tlf hans så tror jeg at GPSn i bilen, ja de bilene har alle GPS,
har rotet med Skjervøy i Norge og Muskø i Sverige.
Han sa til en bekjent på tlf at han trodde han nærmet seg Skjervøy.
Jeg tror at han i frustrasjon/forbannelse/sint, har kjørt på - dyttet bommen vekk,
Det har gjort noen der ute sint. Og så...bang.
Hunden markerte på lik, lik flytter seg ikke selv...
Det er noen på Muskø som vet noe.

Japp! Jag tror precis som du. Han blev garanterat ihjälslagen där ute efter att någon granne eller dylikt trodde kanske att Terje var en inbrottstjuv i samband med att bommen kördes sönder. Men stora frågan jag tänker på ofta är vad skulle han göra ute på KANADA, längst ute på Muskö, inte många personer som känner till den platsen, och speciellt inte en norsk man utan kopplingar dit? Det måste va någon Terje skulle träffa där, någon som har kopplingar till Norge kanske? Jag tror inte han åkte till Muskö bara för att göra ett turistbesök direkt.
Citera
2023-01-05, 10:31
Medlem
Han skulle träffa ryssen på Muskö. När ryssen fick klart med husköp i Tromsö så hade ryssen ihjäl norsken.
Citera
2023-01-05, 11:24
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Han skulle träffa ryssen på Muskö. När ryssen fick klart med husköp i Tromsö så hade ryssen ihjäl norsken.
Men var inte tanken att Terje skulle åka till huset för att göra klart affären? Om han då bara kom till Muskö så lär affären inte blivit av.

Vi borde fått höra något från säljaren av huset, hur det var tänkt och vad som hände.
Citera
2023-01-05, 14:49
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Försöker tänka logiskt: varför sågar man ner ett träd? För att det skymmer sikten, för att man behöver virke… för att man behöver något som finns uppe i trädet? Kan det ha funnits något i trädet han behövde?

Fanns hela längden på trädet kvar? Man kan ha tagit bort en del av trädet som innehöll något slags spår -- färg från en annan bil som kört in i trädet, en kula...
Citera
2023-01-05, 14:52
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Det nya som framkommer är väl att den enda resrutt Terje sökt på är den till stugan i Nordnorge.

De är ju helt orimligt. Man kör inte omkring på det viset, runtom i Stockholm, upp till Grisslehamn, sedan ner igen till den där andra ön och slutligen till Muskö om man inte:

1. Har en GPS-resrutt. I så fall har inte all Terjes utrustning hittats (eller polisen har missat något).
2. Känner områdena MYCKET väl. I så fall är det något skumt här för det har inte framgått att han så ofta var i den trakten så vitt jag vet.
Citera
2023-01-05, 14:53
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Fanns hela längden på trädet kvar? Man kan ha tagit bort en del av trädet som innehöll något slags spår -- färg från en annan bil som kört in i trädet, en kula...

Det där var inte dumt tänkt alls! Tänk om han blev skjuten av tex militär (svensk eller rysk eller amerikansk) och skotten träffade trädet. Fast det fällda trädet var väl kvar? Eller saknades det någon del tro?
Citera
2023-01-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Japp! Jag tror precis som du. Han blev garanterat ihjälslagen där ute efter att någon granne eller dylikt trodde kanske att Terje var en inbrottstjuv i samband med att bommen kördes sönder. Men stora frågan jag tänker på ofta är vad skulle han göra ute på KANADA, längst ute på Muskö, inte många personer som känner till den platsen, och speciellt inte en norsk man utan kopplingar dit? Det måste va någon Terje skulle träffa där, någon som har kopplingar till Norge kanske? Jag tror inte han åkte till Muskö bara för att göra ett turistbesök direkt.

Jeg tror han kjørte seg bort på grunn av GPSn
Svensk polis sa det ikke var GPS i bilen, det er løyn.
Mobilen hans er koblet opp på nord og syd av E18 før den er på Muskø.
Når en programerer til Skjervøy må det velges Norge.
Om GPSn har trodd Skjervøy var Muskø og Terje har fulgt det har han kjørt seg vill.
Han snakket med en på tlf og sa han trodde han nærmet seg Skjervøy.
Da var han på Muskø og han hadde ingen ting der å gjøre.
Det var mørkt, snø og kaldt og han var sikkert trøtt og sliten.
Om han i fortvilele/sint har kjørt på bommen og så møtt noen som var fly forbannet pga det.
Kan det ha skjedd noe. Terje kunne bli veldig sint.
Noen der ute på Muskø vet om hvor/hva som har skjedd med Terje.
Noen med gode kontakter...
Citera
2023-01-05, 16:18
Medlem
Citat:
Jeg tror han kjørte seg bort på grunn av GPSn
Svensk polis sa det ikke var GPS i bilen, det er løyn.
Mobilen hans er koblet opp på nord og syd av E18 før den er på Muskø.
Når en programerer til Skjervøy må det velges Norge.
Om GPSn har trodd Skjervøy var Muskø og Terje har fulgt det har han kjørt seg vill.
Han snakket med en på tlf og sa han trodde han nærmet seg Skjervøy.
Da var han på Muskø og han hadde ingen ting der å gjøre.
Det var mørkt, snø og kaldt og han var sikkert trøtt og sliten.
Om han i fortvilele/sint har kjørt på bommen og så møtt noen som var fly forbannet pga det.
Kan det ha skjedd noe. Terje kunne bli veldig sint.
Noen der ute på Muskø vet om hvor/hva som har skjedd med Terje.
Noen med gode kontakter...

Den teorin har jag inte tänkt tidigare.Det kan vara fullt möjligt att det handlar om felkörning. Får hoppas de kommer vidare i utredningen. Ser inte så ljust ut nu.
Citera
2023-01-05, 16:23
Medlem
bergsturks avatar
Citat:

Han har även besökt Grisslehamn och Torö.

Att han skulle ha kört omkring en hel dag i Stockholmstrakten utan att märka det, och trott att han var på väg till nordnorge är förstås helt uteslutet. Om han inte var extremt drogad.
Citera
2023-01-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Han har även besökt Grisslehamn och Torö.

Att han skulle ha kört omkring en hel dag i Stockholmstrakten utan att märka det, och trott att han var på väg till nordnorge är förstås helt uteslutet. Om han inte var extremt drogad.

Deg om det. Har du kjørt bil i et område du er totalt ukjent
med en GPS som gir feil vei hele tiden?
Sving høyre, venstre, snu, høyre, .... Jeg har.
Jeg var i Stockolmstrakten 1 gang, kjørte ikke selv,
men her det mye å holde styr på for en som ikke er kjent.
Jeg tror Terje ikke var spesielt god på å bruke GPS.
Og han kan selvfølgelig ha fått problemer med hodet, han var 60 år
og han hadde problemer med nærvene/angst.
Min første tanke var at det hadde "klikket" for han.
Men noe har skjedd på Muskø og noen vet noe.
Nå er bilen i Norge og blir undersøkt her.
Så får en håpe på at Terje blir funnet.
Citera
2023-01-05, 19:41
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Deg om det. Har du kjørt bil i et område du er totalt ukjent
med en GPS som gir feil vei hele tiden?
Sving høyre, venstre, snu, høyre, .... Jeg har.
Jeg var i Stockolmstrakten 1 gang, kjørte ikke selv,
men her det mye å holde styr på for en som ikke er kjent.
Jeg tror Terje ikke var spesielt god på å bruke GPS.
Og han kan selvfølgelig ha fått problemer med hodet, han var 60 år
og han hadde problemer med nærvene/angst.
Min første tanke var at det hadde "klikket" for han.
Men noe har skjedd på Muskø og noen vet noe.
Nå er bilen i Norge og blir undersøkt her.
Så får en håpe på at Terje blir funnet.
Jag får börja med att hälsa dig välkommen tillbaka i tråden. Vi är några som undrade var du tog vägen.
Hur ser du på det faktum att en man Terje gjorde affärer med sa att Terje sagt han skulle till Kanada, Muskö. Även vakten på Muskö uppgav i förhör att Terje frågade efter en specifik adress på ön.
Att Terje skulle snurrat runt i Stockholmstrafiken och tro att han är nära målet måste väl ändå ses som uteslutet iom att han lär ha sett att det bara var svenska reg-skyltar och trafikskyltar med svenska samhällen. Han sov ju tom över nånstans runt Stockholm.
Det skulle vara om han fått en nervös kollaps isf. Men vakten uppfattade honom som klar och redig. Gpsen satt för övrigt kvar i bilen, den syns på de bilder polisen tagit.
Citera
2023-01-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jag får börja med att hälsa dig välkommen tillbaka i tråden. Vi är några som undrade var du tog vägen.
Hur ser du på det faktum att en man Terje gjorde affärer med sa att Terje sagt han skulle till Kanada, Muskö. Även vakten på Muskö uppgav i förhör att Terje frågade efter en specifik adress på ön.
Att Terje skulle snurrat runt i Stockholmstrafiken och tro att han är nära målet måste väl ändå ses som uteslutet iom att han lär ha sett att det bara var svenska reg-skyltar och trafikskyltar med svenska samhällen. Han sov ju tom över nånstans runt Stockholm.
Det skulle vara om han fått en nervös kollaps isf. Men vakten uppfattade honom som klar och redig. Gpsen satt för övrigt kvar i bilen, den syns på de bilder polisen tagit.

Borte, ja det ble mye spion ideer, ufo og Science fiction her. Og slikt bare forstyrrer.
Men noen virker å ha veldig interesse og kunskap.
- Hvor kommer den foretningsmannen inn? Aldri hørt om.
Terje solkte ved, gravkranser og hadde en ide om mye penger i skrap, aksjer ? mulig.
Terje hadde aldri hvert i Stockholm, men hans nabo har campet mye i Sverige
og forklarte om veien fra Karlstad og nordover.
Vakten husket jo ingen adresse?
Terje har ringt til en og sa han trodde han nærmet seg huset på Skjervøy.
Jeg vet at Terje slet med nerver og angst.
Min første tanke i dette var at det hadde klikkt for han
Derfor denne merkelige kjøreruta etter Grums / Karlstad.
Og Terje er ingen spion, russer, eller lignende.
Men det må ha skjedd noe på Muskø,
Hvorfor tok det så lang tid før politiet kom, mener politiet sa det ikke var GPS i bilen, men det er det.
Og har Terje plottet inn en adresse på Muskø ligger den i history.
Får håpe granskingen av bilen og at de privat etterforskerne
som nå holder på. Finner sannheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in