2022-11-30, 21:57
Medlem
Iezs avatar
Har lusläst hela tråden men det verkar inte framkomma om bomfotografinnans man F.B. var hemma när hon ringde honom. Han borde ju blivit extra uppmärksam om frun ringde och rapporterade om den forcerade bommen?
Citera
2022-12-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iez
Har lusläst hela tråden men det verkar inte framkomma om bomfotografinnans man F.B. var hemma när hon ringde honom. Han borde ju blivit extra uppmärksam om frun ringde och rapporterade om den forcerade bommen?

Spekulationer OBS!
Javisst! Djungeltrumman har väll satt igång! ”Nu jävlar har vi dom i syltburken! Nu tar vi dom!!”
Så blev det handjemäng, knuffar och gruff, Terje faller och slår huvet i berget/isen, blir liggande. Man tror att han ska repa sig och fly fältet... men med yrseln och kylan ligger han kvar.. på morgonen är han stel som en pinne...

Vad som hände sedan kan man fortsätta spekulera i ...
Citera
2022-12-02, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.griffin
Spekulationer OBS!
Javisst! Djungeltrumman har väll satt igång! ”Nu jävlar har vi dom i syltburken! Nu tar vi dom!!”
Så blev det handjemäng, knuffar och gruff, Terje faller och slår huvet i berget/isen, blir liggande. Man tror att han ska repa sig och fly fältet... men med yrseln och kylan ligger han kvar.. på morgonen är han stel som en pinne...

Vad som hände sedan kan man fortsätta spekulera i ...

I et sådan teoretisk scenario, og dersom T kom seg undan ut i skogen, kan det va en mojlig forklaring på felling av trallen bak bilen.
Man feller den for at forsöka hindra at han kommer i vag med bilen om han skulle returnera senare... ?
Citera
2022-12-05, 19:50
Medlem
bottenpaflaskans avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/ett-ar-sedan-norrmannen-terje-johansens-forsvinnande-pa-musko

Svts lokalnyheter gjorde en intervju med två av poliserna som håller/hållit i fallet för några dagar sedan.
Man har tömt två telefoner och datorn på info.
Det nya som framkommer är väl att den enda resrutt Terje sökt på är den till stugan i Nordnorge.

GW har tre möjliga scenarion: självmord, olycka eller akut sjukdom. Brott tycks han utesluta. Polisen menar att de sökt närområdet minutiöst och inte hittat något som styrker de tre scenarion GW nämnt. Man öppnar för att kroppen kan ha drivit iväg om den hamnat i vattnet eller ligga i nån klippskreva man missat.
Efter markeringen av den privata sökhunden som markerade likdoft har polisen haft två tränade hundar på plats som inte markerat något.
Det man väntar på är att MP ska serva någon typ av undervattensdrönare och sedan genomföra ett till sök.
Citera
2022-12-15, 20:03
Medlem
Efterlyst kommer att ta upp Terje i kvällens avsnitt.

Kanske kan nåt frågetecken rätas ut.
Citera
2022-12-15, 22:19
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Efterlyst kommer att ta upp Terje i kvällens avsnitt.

Kanske kan nåt frågetecken rätas ut.

Jag kan inte påstå jag blev mycket klokare iaf.. Hasse verkade övertygad om att ett brott låg bakom. Det var väl det enda jag kunde komma på som var nytt..
Citera
2022-12-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jag kan inte påstå jag blev mycket klokare iaf.. Hasse verkade övertygad om att ett brott låg bakom. Det var väl det enda jag kunde komma på som var nytt..

Nävisst, den som blev klokare av inslaget var nog ganska borta innan, eller hur man skall uttrycka det.

Och klart märkligt att Hasse verkade utgå från att ett mord låg bakom försvinnandet. Var det bara för att dramatisera?
Han sa ju att fallet Terje var det som blivit mest uppmärksammat/folk haft mycket synpunkter på etc, så han ville väl hålla intresset uppe.
Citera
2022-12-19, 18:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan

Fast det sa väl polisen från början, eller nästan från början, att de trodde det handlar om ett mord.
Citera
2022-12-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nävisst, den som blev klokare av inslaget var nog ganska borta innan, eller hur man skall uttrycka det.

Och klart märkligt att Hasse verkade utgå från att ett mord låg bakom försvinnandet. Var det bara för att dramatisera?
Han sa ju att fallet Terje var det som blivit mest uppmärksammat/folk haft mycket synpunkter på etc, så han ville väl hålla intresset uppe.

Knappast för att dramatisera. Utredande polis har i princip nästan från början uppgett att de utreder ett misstänkt mord. De har inte ändrat inställning vad jag hört.

Det är GWs slutsats som antagligt är illa underbyggd. Sedan ganska många år tillbaka håller man tätare om uppgifter från förundersökningar även till pensionerade polisprofessorer. Skriver inte detta för att häckla GW, det har kommit mycket klokheter från den mannen i årtionden. Men här kan jag inte se att det finns fog för gissningen om självmord och varför i hela friden han skulle välja att åka till ett stugområde i Muskö för det.
Jag inbillar mig att om en person bestämt sig för att begå självmord att de likt de flesta mördare som dumpar en kropp

i) oftast har något slags koppling till platsen
ii) i något antal fall kanske de väljer en något random plats, detta om de har familj som förväntas bo kvar i hemmet, man slashar inte handleden i den dusch ens kvarlevande partner eller barn ska duscha,
iii) eller kanske en spektakulär plats. Hoppa från en känd bro eller byggnad, ett känt vattenfall, svälja en burk sämbtabletter och vandra ut i öknen längs Rocky Mountainseller så.
iv) något antal fall kan vara självmord genom. en väldigt impulsiv ingivelse. Det kanske inte ens är konstigt men då finns väl ändå ofta en anledning till att personen är på platsen.
Citera
2022-12-20, 06:05
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regin1
Är inte det mest troliga att han ligger där på Muskö. Hunden har ju enl uppgift aldrig tidigare markerat fel. Hur MP sökt ännu?
Det ska ju vara ett så otillgängligt område han ligger väl där om det inte är helt genomsökt?

Jo det tror jag med. Men frågan kvarstår ju varför han körde igenom en bom och sågade ner en tall… det är så märkligt alltihopa.

Försöker tänka logiskt: varför sågar man ner ett träd? För att det skymmer sikten, för att man behöver virke… för att man behöver något som finns uppe i trädet? Kan det ha funnits något i trädet han behövde?
Citera
2022-12-20, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jo det tror jag med. Men frågan kvarstår ju varför han körde igenom en bom och sågade ner en tall… det är så märkligt alltihopa.

Försöker tänka logiskt: varför sågar man ner ett träd? För att det skymmer sikten, för att man behöver virke… för att man behöver något som finns uppe i trädet? Kan det ha funnits något i trädet han behövde?

Kan det vara så att någon finner bilen och tror att föraren gått för att hämta hjälp, tittar in i bilen och finner en motorsåg. Sågar ner tallen för att bilen inte skall kunna bärgas därifrån.
Ingen kommer dock för att hämta bilen och det är besynnerligt. Inte heller att någon givit sig tillkänna och talat om att just hen har sågat ner tallen.
Citera
2022-12-20, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Kanske det inte var han som sågade ned tallen. Utan en lokal motorsågstjuv som ville testa sågen? Tallen verkar inte större än att två pers, kanske till och med en person, lätt skulle kunna flytta ruskan ändå om tanken var att den skulle hindra ägaren att få upp bilen om hen skulle hämta bogserhjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in