Speciellt i JVM,funkar det nästintill 99% speciellt vid JVM slutspel. Kanada vinner oavsett dom är bra eller inte. Domarna dömer ut motståndet, som Jänkarna - 2 mål igår.
Sverige förlorar i slutspelsfasen. Bra i gruppspelet,när man kan spela supertight,och spelförstörande. När man ska flytta fram laget,avgöra då slutspelet innebär att "våga" så förlorar man gång på gång.
Hur gick det i bronsmatchen mellan Sverige och Finland i JVM 2020, din fitta?
To be fair var det bara 50 sekunder från final.
Men fan när tjeckerna pressade där i slutet. Att Sverige slog icing på icing.
Då borde några kliva fram och med kyla få pucken ur zon och slå in i öppen kasse. Kanske inte finns den kvaliteten förvisso.
Men välförtjänt att Man fick en i kassen där när man totalt haverar.
Kolla Svensk taktik mot USA. Defensiv hockey mot modern Offensiv.
Självklart bör Lysell bänkas men ibland händer det dem stora stjärnorna att dem gör en turnering där dem är totalt under isen och inte gör några rätt.
Ovechkin under VM är ett bra exempel på det då han kommer till ett flertal VM med enorm hype bakom sig och sedan floppat och varit rejält blek under vissa turneringar.
Jag hoppas folk inte trycker ner en kille född 2003 som egentligen är en riktigt bra spelare.
Det visade han under JVM i somras och även visat det i AHL.
Vi får försöka stötta honom, han kommer vara rejält revanschsugen efter detta.
Och jag hoppas han får en chans i Boston snart, tyvärr är Boston inte dem bästa på att få spelare dem draftat högt under senare år att imponera i deras förstaslag.
Lysell kommer tillbaka till något VM i framtiden då han etablerat sig i NHL och kommer göra det bra då.
Vi alla älskade honom i somras och vi ska visa lojalitét mot våra spelare i Tre Kronor.
Tyvärr tror jag att USA kör över oss rätt enkelt idag.