2023-01-05, 11:26
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Vilka har hoppat av nu?

Följ med i tråden så vet du....
Citera
2023-01-05, 12:16
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Det roliga med detta är att alla vet att HA inte tar in araber eller icke-europeer

Det där är förlegat. Det finns en avdelning i Danmark, CPH West, där hälften är "icke-européer".
Citera
2023-01-05, 12:59
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Det där är förlegat. Det finns en avdelning i Danmark, CPH West, där hälften är "icke-européer".
Det visste jag faktiskt inte. Men gäller det även i Sverige? Jag har aldrig hört talas om någon "icke-vit" HA-medlem någonstans i världen. Möjligtvis i så fall i länder där majoritetsbefolkningen inte är vita. Men i USA, England, Tyskland och Sverige har jag enbart sett bilder på vita människor när det gäller HA. Bandidos vet jag har tagit in mängder av alla möjliga. Men jag trodde absolut inte att det var så inom HA.

De som är "icke-europeer" i Danmark, vad pratar vi om? Svarta och araber, eller hispanics?
Citera
2023-01-05, 17:16
Medlem
Citat:
Det visste jag faktiskt inte. Men gäller det även i Sverige? Jag har aldrig hört talas om någon "icke-vit" HA-medlem någonstans i världen. Möjligtvis i så fall i länder där majoritetsbefolkningen inte är vita. Men i USA, England, Tysklandand och Sverige har jag enbart sett bilder på vita människor när det gäller HA. Bandidos vet jag har tagit in mängder av alla möjliga. Men jag trodde absolut inte att det var så inom HA.

De som är "icke-europeer" i Danmark, vad pratar vi om? Svarta och araber, eller hispanics?

Finns många i Sverige också, däremot inga svarta i den benämningen. (vad jag vet) alltså afrikaner etc. Men både araber och hispanics.
Citera
2023-01-05, 17:21
Medlem
Citat:
Alltså jag pratar enbart om så kallade 1%-MC klubbar. Jag vet att det finns olika biker-klubbar lite här och där, som verkligen handlar om motorcyklar och fest. Jag har tom hört att ett gäng advokater i Sverige bildade ett biker-gäng

Som sagt, jag pratar om kriminella MC-klubbar. HA, Bandidos, Outlaws, Mongols, Vagos, Breed osv. För att bli en fullvärdig medlem i någon av dessa klubbar, måste du utföra mycket skitjobb, så vida du inte råkar känna några fullvärdiga medlemmar väldigt bra, eller att du är medlem i en MC-klubb där hela klubben blir ett nytt chapter för tex HA. "Patch-over" kallas det tydligen. Även i de fallen har personerna utfört olika jobb för klubben. Du blir inte en fullvärdig medlem i HA bara för att du är en trevlig person som de gillar att festa med. Du behöver vara en person som inte drar sig för att begå brott och utöva våld, inte bryter ihop under press, och framförallt, att du på ett eller annat sätt kan tjäna pengar åt klubben. Jag tror tex att en person med mycket kokain-kontakter i Sydamerika, hade haft större möjlighet att bli medlem än en stor man som är bra på att slåss.

HA fungerar nämligen som vilket företag som helst. Skillnaden är att de använder sig av andra metoder. Det är vad HA-västen har blivit en symbol för. En licens att kunna tjäna pengar på kriminalitet. Tom jag som inte är någon affärsman öht, hade kunnat tjäna pengar om jag hade varit medlem. Få människor kommer att försöka blåsa mig, många små-kriminella kommer att betala över-priser för vissa saker bara för att kunna skryta om att de "gör affärer med HA", och jag kan skicka 2 prospect till olika företag för att pressa dem på pengar. Få människor är medvetna om hur många företag det finns som betalar pengar till kriminella organisationer. De gör det både pga rädsla, men också för att finns vissa fördelar med det. Får företaget problem med någon kund kan de vända sig till den organisation de betalar. HA:s tid som ett gatugäng som slogs och utförde sprängningar, upphörde i slutet av 90-talet. De hade då byggt upp ett så pass starkt varumärke, att de sedan dess har kunnat tjäna mycket pengar på många olika sätt. De fungerar idag mer som cosa-nostra länge gjorde i USA, där de helt enkelt infiltrerar alla typer av organisationer där det finns pengar att tjäna. Det finns många förmögna svenskar, samt politiker, som har haft kontakt med HA. Vad deras affärer har handlat om vet jag inte, men jag skulle gissa på någon typ av Beskyddar/utpressnings-scenario.

Jag är 38 år, uppvuxen i Malmö där HA i Sverige startades, och endast en enda gång i hela mitt liv har jag sett en HA-medlem med sin väst på. Detta var i Helsingborg på sommaren, och 6-7 HA-killar körde förbi på sina motorcyklar. Jag var typ 35 när detta skedde. Innan dess hade jag aldrig någonsin sett, eller träffat en HA-medlem. Denna organisationen har för mig bara varit ett slags spöke, som alla känner till och alla pratar om, men de syns inte någonstans. Jag menar inte på något sätt att HA inte existerar. De existerar och är aktiva i allra högsta grad. Men de verkar mer operera som en dold maffia idag, snarare än en biker-klubb som kör omkring med västen på. Västarna verkar de främst sätta på sig när någonting ska utföras, och de därför måste visa vart hotet kommer ifrån.

På tal om HA-västar. Här i Malmö fanns det tidigare en arab som var en narkoman. Jag har ingen aning om hur han kom över den, om det är något man kanske kan beställa, eller så hade någon tillverkat den själv på skoj. Hur som helst, han hade alltså en HA-väst som han satte på sig och sprang omkring med. Det roliga med detta är att alla vet att HA inte tar in araber eller icke-europeer Jag tror dock inte han lever längre.

Då har du nog inte varit ute mycket. Här i Göteborg kör dom ofta med sina västar på sig. I helt fredliga tillställningar och privat. Tror du har sett lite för mycket dokumentärer om USA och tittat för mycket på SOA 😁
Citera
2023-01-05, 17:25
Medlem
[quote=ConspiracyEyes|83001114]Alltså jag pratar enbart om så kallade 1%-MC klubbar. Jag vet att det finns olika biker-klubbar lite här och där, som verkligen handlar om motorcyklar och fest. Jag har tom hört att ett gäng advokater i Sverige bildade ett biker-gäng

Som sagt, jag pratar om kriminella MC-klubbar. HA, Bandidos, Outlaws, Mongols, Vagos, Breed osv. För att bli en fullvärdig medlem i någon av dessa klubbar, måste du utföra mycket skitjobb, så vida du inte råkar känna några fullvärdiga medlemmar väldigt bra, eller att du är medlem i en MC-klubb där hela klubben blir ett nytt chapter för tex HA. "Patch-over" kallas det tydligen. Även i de fallen har personerna utfört olika jobb för klubben. Du blir inte en fullvärdig medlem i HA bara för att du är en trevlig person som de gillar att festa med. Du behöver vara en person som inte drar sig för att begå brott och utöva våld, inte bryter ihop under press, och framförallt, att du på ett eller annat sätt kan tjäna pengar åt klubben. Jag tror tex att en person med mycket kokain-kontakter i Sydamerika, hade haft större möjlighet att bli medlem än en stor man som är bra på att slåss.

HA fungerar nämligen som vilket företag som helst. Skillnaden är att de använder sig av andra metoder. Det är vad HA-västen har blivit en symbol för. En licens att kunna tjäna pengar på kriminalitet. Tom jag som inte är någon affärsman öht, hade kunnat tjäna pengar om jag hade varit medlem. Få människor kommer att försöka blåsa mig, många små-kriminella kommer att betala över-priser för vissa saker bara för att kunna skryta om att de "gör affärer med HA", och jag kan skicka 2 prospect till olika företag för att pressa dem på pengar. Få människor är medvetna om hur många företag det finns som betalar pengar till kriminella organisationer. De gör det både pga rädsla, men också för att finns vissa fördelar med det. Får företaget problem med någon kund kan de vända sig till den organisation de betalar. HA:s tid som ett gatugäng som slogs och utförde sprängningar, upphörde i slutet av 90-talet. De hade då byggt upp ett så pass starkt varumärke, att de sedan dess har kunnat tjäna mycket pengar på många olika sätt. De fungerar idag mer som cosa-nostra länge gjorde i USA, där de helt enkelt infiltrerar alla typer av organisationer där det finns pengar att tjäna. Det finns många förmögna svenskar, samt politiker, som har haft kontakt med HA. Vad deras affärer har handlat om vet jag inte, men jag skulle gissa på någon typ av Beskyddar/utpressnings-scenario.

Jag är 38 år, uppvuxen i Malmö där HA i Sverige startades, och endast en enda gång i hela mitt liv har jag sett en HA-medlem med sin väst på. Detta var i Helsingborg på sommaren, och 6-7 HA-killar körde förbi på sina motorcyklar. Jag var typ 35 när detta skedde. Innan dess hade jag aldrig någonsin sett, eller träffat en HA-medlem. Denna organisationen har för mig bara varit ett slags spöke, som alla känner till och alla pratar om, men de syns inte någonstans. Jag menar inte på något sätt att HA inte existerar. De existerar och är aktiva i allra högsta grad. Men de verkar mer operera som en dold maffia idag, snarare än en biker-klubb som kör omkring med västen på. Västarna verkar de främst sätta på sig när någonting ska utföras, och de därför måste visa vart hotet kommer ifrån.

På tal om HA-västar. Här i Malmö fanns det tidigare en arab som var en narkoman. Jag har ingen aning om hur han kom över den, om det är något man kanske kan beställa, eller så hade någon tillverkat den själv på skoj. Hur som helst, han hade alltså en HA-väst som han satte på sig och sprang omkring med. Det roliga med detta är att alla vet att HA inte tar in araber eller icke-europeer Jag tror dock inte han lever längre.[/QUOT

Gäller inte 1% klubbar heller här i Sverige, i alla fall långt ifrån alla.
Citera
2023-01-05, 17:28
Medlem
Tror nog att HA kommer rucka på det med svarta medlemmar. Numera är det mer för att svsrta i sverige inte kör hoj. Sen kommer de behöva mer medlemmar o kommer få sänka kraven. Tom VAM tog ju in en neger när det gick tungt.
Citera
2023-01-05, 17:32
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Finns många i Sverige också, däremot inga svarta i den benämningen. (vad jag vet) alltså afrikaner etc. Men både araber och hispanics.
Martin den svarte gick med väst i sthm men sen försvann han efter ett tag.
Citera
2023-01-05, 17:45
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Då har du nog inte varit ute mycket. Här i Göteborg kör dom ofta med sina västar på sig. I helt fredliga tillställningar och privat. Tror du har sett lite för mycket dokumentärer om USA och tittat för mycket på SOA 😁
Jag har aldrig varit i Göteborg. Jag har spenderat mitt liv i Malmö och Köpenhamn. Men faktum är att jag har hört detta från flera personer, så jag är faktiskt inte den enda som aldrig har sett en HA-medlem med väst på.

Men du har helt rätt i att jag har tittat på mycket dokumentärer, samt SOA Jag vet inte mycket om MC-kretsar från insidan, förutom lite från personer som har festat en del i en av Bandidos lokaler. HA har jag som sagt aldrig sett, eller stött på i något sammanhang öht.
Citera
2023-01-05, 17:47
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Där ser man. Tom HA har blivit mångkulturella

Kanske läge att byta färgerna till "black and white" Fast är inte det Outlaws färger?
Citera
2023-01-05, 17:51
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Tror nog att HA kommer rucka på det med svarta medlemmar. Numera är det mer för att svsrta i sverige inte kör hoj. Sen kommer de behöva mer medlemmar o kommer få sänka kraven. Tom VAM tog ju in en neger när det gick tungt.
Tog VAM "VITT ARISKT motstånd" in en neger?

Snacka om att förstöra hela syftet med organisationen
Citera
2023-01-05, 18:02
Citat:
Tog VAM "VITT ARISKT motstånd" in en neger?

Snacka om att förstöra hela syftet med organisationen
Kan det ha varit Jackie Arklöf? Undrar bara, VAM var före min tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in