Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Många av de tjänster du nämner är så kallade tillval hos de flesta mäklare. Ofta kan man välja 2 tillval utan kostnad men om man vill ha fler så får man betala för dem.
Du kan ju alltid välja att göra mer själv och enbart använda mäklaren till vissa moment men risken är stor att du stöter på problem eftersom du inte är erfaren.
Om du redan haft ditt hus till försäljning en gång och försäljningen misslyckades tror jag inte att vägen framåt är att själv fotografera exempelvis.
Jag förstår det, gav mest egentligen bara exempel på vad jag kan kanske sköta själv, men är det bättre för mig att mäklaren sköter vissa av dessa exempel eller alla med för den delen så får det bli så..
Mitt intresse är enbart att kika på om och hur jag eventuellt kan få ned kostnaderna som är gynnsamma för mig.
Dock vet jag att jag tar bättre bilder själv, dels för att jag varit amatör fotograf i 15 års tid nu, dels för att jag har en bättre kamera, dels för att jag har möjligheten att enormt många fler bilder än fotografen som kommer hit fotar några gånger och går.
Jag som kund får vara nöjd med de som presenteras.
Vill jag som kund att bilderna ska retuscheras efteråt så kostar det några tusen extra, för att arbete som tar max 30-45 min att göra.
Har själv sysslat med Photoshop i 20 år snart och vet att den typen av redigering är något av det enklaste man kan göra i Photoshop.
Med hjälp av AI så kan man dessutom göra jobbet på 5-10 minuter om man vet hur prompten ska formuleras..
Sen har jag testat att fota själv och de bilder som jag själv tog fram var mycket bättre så...
Vilka problem är det du syftar på som jag kan stöta på?