Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Tack! Det är precis det jag menar. Vaccinskeptiker tar upp att vaccinen ökar risken för hjärtmuskelinflammation (vilket de gör), men att infektion ökar risken 10 gånger så mycket, det håller man av någon anledning jävligt tyst om. Man kan fråga sig varför. Du och jag känner ju till det, men det vore ju väldigt olyckligt om folk läser denna tråd och får för sig att vaccinet är farligare än infektionen och fattar beslut med dåligt underlag.
Som jag brukar skriva. Det finns en anledning till varför 200 länder vaccinerar sin befolkning mot covid19. Man bedömer helt enkelt att nyttan överstiger risken och jag har ännu inte sett något som tyder på motsatsen. Förutom då att en massa konspirationstomtar och youtube-stjärnor som hävdar motsatsen - och förstås då här på Flashback!
Jo, men vi kan ju läsa, de andra har tyvärr inte lärt sig det i skolan men deras munläder är det inget fel på, de bara höjer rösten och pladdrar i falsett, som i en sekt. En märklig sak med vaccinskeptikerna är att när de motbevisas och får brallorna neddragna så vidtar de en enorm aktivitet med en ström av inlägg för att placera motbeviset så långt bak som möjligt. Man kunde nästa misstänka att de fått lära sig detta som strategi på en rysk agentskola.
WHO har inte släppt sin syn att det är en pandemi, och smittan uppfyller definitionen av pandemi. Nu är det kris på sjukhusen meddelar Aftonbladet just nu:
"Smittspridningen i kombination med jul- och nyårshelgen har försatt Sveriges vårdpersonal i en tuff situation. Allt fler har smittats av covid-19 och insjuknat i säsongsinfluensa och RS-viruset.
Sjukvårdspersonal runt om i landet larmar nu för att vårdplatserna och bemanningen inte räcker till för att möta upp det stora inflödet patienter.
50 sjuka patienter blev utan vård på Danderyds överfulla akutmottagning i mellandagarna. Samtidigt närmar sig de tuffaste dagarna på året, trettonhelgen, då antalet patienter ökat historiskt sett.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5BbgP6/fem-av-sex-akutsjukhus-i-stockholm-i-stabslage-infor-trettonhelgen
Tragiskt hur svensken under tre års tid ständigt överraskas av pandemin för att egot tycks förhindra verklighetsförankring.