2023-01-04, 22:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Enligt dig är ju de flesta inte vaccinerade längre. 8 veckor har du ju som gräns.

Den absoluta majoriteten i Sverige har blivit exponerade för omicron så det finns utbredd immunisering för den. Dock kan folk fortfarande bli infekterade men inte allvarligt sjuka såvida de inte har massa underliggande.

Känner mig väldigt trygg o inte det minsta orolig för omicron.

Jag har aldrig påstått att immuniseringen bara varar i 8 veckor utan i 3-4 månader.

Men om immuniseringen då bara varar 8 veckor, hur menar du då att det skulle finnas en utbredd immunisering? Jag tvivlar på att en majoritet av svenska folket har haft sjukdomen senaste 8 veckorna.
Citera
2023-01-04, 22:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
The risk of COVID-19 also varied by the number of COVID-19 vaccine doses previously received. The higher the number of vaccines previously received, the higher the risk of contracting COVID-19

Om man tagit 4 doser då är risken att bli infekterad av covid 3.38 gånger högre.

p=0.001 så 99.9 procent sannolikhet att resultatet är korrekt

https://youtu.be/Rh7I7fKmzT0

Tycker du ska kontakta Folkhälsomyndigheten och Socialstyrelsen och berätta för dem. De kommer säkert att spetsa öronen - eller inte... !
Citera
2023-01-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Men jag har ju inte fel. Du kan läsa mer om det här.
https://www.lakemedelsvarlden.se/hjart-karlproblem-efter-covid-19/

(Vill tyvärr inte öppna dina viruslänkar med okänt innehåll).

Jo du har fel. Igen. Din länk är från Februari 2022, studien MachDiamonds länkade till är från April 2022.

Men eftersom studien motbevisar din tes så ignorerar och avfärdar du den såklart som "viruslänkar". Samtidigt anklagar du andra skribenter i tråden för att ha en "sjuk ovana att avfärda all forskning som inte överensstämmer med deras vanföreställningar".

Det duger inte att länka till utdaterad forskning. Det kom även ytterligare studier i höstas som tog död på myten att covid-19 leder till hjärtmuskelinflammation, även dessa länkades då här i tråden men du har ju spammat sönder tråden med ett antal tusen inlägg sedan dess så de lär har försvunnit i mängden. Bl a tog John Campbell upp det på sin kanal. Vet ju att du brukade hänvisa till honom förut när han gjorde några videos som passade din agenda men han kanske inte är lika klok nu när han säger saker som inte rimmar med dina vanföreställningar?

Hursomhelst, sjukare människa än dig går inte att hitta. Du fullkomligt VÄGRAR att ta in information som går emot hur du bestämt att det ska vara. Du blir motbevisad gång på gång men ignorerar konsekvent och fortsätter sedan mala på med samma skåpmat som du kört med i tiotusentals inlägg, dagligen, i flera år. Det är helt otroligt att du inte blivit permanent avstängd med tanke på hur du håller på. Trots 45 000 sidor har det inte hänt ett skit i den här tråden. Det har stått helt stilla i en evighet! Enbart för att DU som spammar den likt en dåre varje dag, vägrar ta in ny information och forskning och istället fortsätter tjata om samma gamla utdaterade skit dagarna i ända.
Citera
2023-01-04, 22:33
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att immuniseringen bara varar i 8 veckor utan i 3-4 månader.

Men om immuniseringen då bara varar 8 veckor, hur menar du då att det skulle finnas en utbredd immunisering? Jag tvivlar på att en majoritet av svenska folket har haft sjukdomen senaste 8 veckorna.

Det är du som påstår 8 veckor........

Natural infection skyddar mot nya infektioner. Vaccinet ökar risken för nya infektioner.

https://m.youtube.com/watch?v=Rh7I7fKmzT0&feature=youtu.be
Citera
2023-01-04, 22:36
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Tycker du ska kontakta Folkhälsomyndigheten och Socialstyrelsen och berätta för dem. De kommer säkert att spetsa öronen - eller inte... !

Du är totalt faktaresistent... Jag läser dessa studier för att kunna fatta egna informerade beslut.

Men är man ett får som du så läser du inte dessa. Ha det så kul med dina sprutor var 8 vecka!
Citera
2023-01-04, 22:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det är du som påstår 8 veckor........

Natural infection skyddar mot nya infektioner. Vaccinet ökar risken för nya infektioner.

https://m.youtube.com/watch?v=Rh7I7fKmzT0&feature=youtu.be

Länka gärna till inlägget där jag skrivit att skyddseffekten bara varar i 8 veckor. Kan inte dra mig till minnes att jag skulle skrivit något sådant.

Om vaccinet ökar risken för infektion skulle man ju givetvis inte vaccinera. Jag litar inte på dina youtube-länkar.
Citera
2023-01-04, 22:38
Medlem
Citat:
Appropå hjärt- kärlsjukdomar.

Var inne och letade lite på Socialstyrelsens hemsida.
Det verkar som antalet hjärtinfarkter per invånare ökat under både 2020 och 2021 jämfört med 2018 och 2019. Ökningen tycks vara ungefär 10% per år.

Även vad gäller strokes kan man se ett tydligt brott uppåt på trendlinjen med start år 2020. Ökningen är kanske inte jättestor, men högst noterbar. Det finns inget liknande mönster 20 år tillbaks, utan det börjar just år 2020. Statistiken är från år 2000 och framåt.

Bland unga ökade hjärtmuskelinflammationer först under andra halvan av 2021, dvs i samband med att massvaccinerignen av unga tog fart.

Inte så konstigt att hjärtproblem ökade generellt under 2020 med tanke på alla restriktioner, inställda undersökningar, behandlingar och operationer etc. För att inte tala om den mentala stress covidhysterin orsakade. Inställda gym och aktiviteter hjälpte knappast heller.
Citera
2023-01-04, 22:41
Medlem
Citat:
Länka gärna till inlägget där jag skrivit att skyddseffekten bara varar i 8 veckor. Kan inte dra mig till minnes att jag skulle skrivit något sådant.

Om vaccinet ökar risken för infektion skulle man ju givetvis inte vaccinera. Jag litar inte på dina youtube-länkar.

Och om judarna inte varit så onda så hade nazisterna givetvis inte dödat judar.

Din argumentation är så ofantligt korkad att världen aldrig har skådat något liknande. Helt sanslöst hur du håller på.

Och förmodligen är du för dum för att förstå vad jag menar, men ändå.
Citera
2023-01-04, 22:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Bland unga ökade hjärtmuskelinflammationer först under andra halvan av 2021, dvs i samband med att massvaccinerignen av unga tog fart.

Inte så konstigt att hjärtproblem ökade generellt under 2020 med tanke på alla restriktioner, inställda undersökningar, behandlingar och operationer etc. För att inte tala om den mentala stress covidhysterin orsakade. Inställda gym och aktiviteter hjälpte knappast heller.

Så du tror absolut inte på att sjukdomen i sig ökar risken för blodproppar trots att det är belagt i ett flertal studier att så är fallet? För övrigt har jag förstått det som att det är standardbehandling att ge svårt sjuka covid-patienter blodförtunnande medicin på sjukhusen. Att det ökade antalet av hjärtinfarkter och strokes skulle bero på "mental stress" eller uteblivna gymbesök är det nog få som köper. I vart fall inte jag. Då ökningen tog fart redan ett år innan man började vaccinera är det svårt att skylla på vaccinet också. Visserligen fortsatte ökningen även under 2021, så där skulle man ju rent hypotetiskt kunna skylla även på vaccinen.
Citera
2023-01-04, 22:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Om du slutar spamma tråden så kanske du kommer ihåg vad du skriver.....

Natural immunitet är överlägset jämfört med vaccin. 95 procent är exponerade för covid.

Mucosal immunity från naturlig immunitet är det som gör den överlägsen.

https://youtu.be/fRgdBsV6jB4
Citera
2023-01-04, 22:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Och om judarna inte varit så onda så hade nazisterna givetvis inte dödat judar.

Din argumentation är så ofantligt korkad att världen aldrig har skådat något liknande. Helt sanslöst hur du håller på.

Och förmodligen är du för dum för att förstå vad jag menar, men ändå.

Min argumentation är ganska enkel och det förstår du också. Du kallar mig för korkad bara för att du inser att jag har rätt och du har fel. Du har därmed inga argument utan att dra till med det vanliga. Okvädningsord om att jag är "korkad" osv.
Finns ju ett gammalt talesätt som är så talande i denna tråd.
"Där argumenten tar slut, tar okvädningsorden vid" Det stämmer ALLTID.

Man vaccinerar mot covid i över 200 länder över hela världen. I samtliga dessa länder gör man bedömningen att fördelarna med vaccinet överväger riskerna. Man förlitar sig på vetenskap och kliniska studier. Du däremot förlitar sig på konspirationstomtar på internet och diverse youtube-länkar med rättshaverister. Sedan kallar du mig korkad
Du får ursäkta, men jag kan inte ens bli arg på dig längre. Du och dina polare framstår ju bara som skämt!
Citera
2023-01-04, 22:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Om du slutar spamma tråden så kanske du kommer ihåg vad du skriver.....

Natural immunitet är överlägset jämfört med vaccin. 95 procent är exponerade för covid.

Mucosal immunity från naturlig immunitet är det som gör den överlägsen.

https://youtu.be/fRgdBsV6jB4

Dina lögner förvandlas inte till sanningar bara för att du upprepar dem. Jag väntar fortfarande på en länk till det inlägget där jag skulle påstått att immuniteten bara varar i 8 veckor. Ditt youtube-trams är det ingen som ens orkar öppna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in