2023-01-04, 12:49
Medlem
Macro456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
När man tittat på videorna så ser man en osäker med låg självkänsla, självförtroende, begåvning under medel, ångest. Ensamma fastän de har anhöriga.

I många fall har de inte gjort något med barn tidigare och kommer förmodligen inte göra det senare, de har bara tagit tillfället i akt. I många fall är det så.

Patrik och Sara har lidit, och bara därför måste de få någon att lida minst som de gjort. Fast inte någon utan minst 2 i veckan. De har blivit tyranner och måste ständigt upprepa, de har fastnat i ett repeatläge som de inte kommer ut. De ber att de ska söka hjälp, bra, men de borde söka hjälp för sig själva också.

En persons klass bestäms mycket hur de tar kritik. Patrik och Saras klass är låg, de kritiserar grovt media som har kritiska åsikter om deras metoder.

Och bara för att förkomma er som svarar. Jag vill att barn ska bli våldtagna.

Ankan, jag frågade för några veckor sedan men fick aldrig något svar.

Varför vill du våldta barn? Går du igång på att göra dom illa, eller är det skrik o rädsla du gillar?
Citera
2023-01-04, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RunePavlov
Kan nog ligga något i det. Har du någon koll på vilka som genomförde skärpningarna 2005, 2013, 2018? Om det var höger eller vänster that is. Skulle jag spekulera vidare ligger mycket av hatet också på grund av rädsla (för att ens eget barn ska bli utsatt till exempel).

Jag tycker dock det ska göras en viss distinktion (som det görs i b.la USA) mellan en pedofil och en förövare. En pedofil i sig behöver precis som du säger inte vara en ond, medans en förövare kan ses som det då den faktiskt agerat. Kan vidare diskuteras om en pedofil inte bara är en förövare i vila, men det blir ju bara rena spekulationer och gissande..
Givetvis är det öht inte alls lönt att "bota" eller registrera "pedofiler" i register som i själva verket oftast bara är tex impulsiva narkomaner med bristande självkontroll, eller ensamma män som tar första bästa chans till uppmärksamhet de får. Alla möjliga finns i potten.
I sådana fall som är den absoluta merparten är det kriminaliteten, ensamheten och säkerligen även naivitet för väldigt många som var problemet då ingen pedofili fanns.
Vad vore då nyttan med ett pedofil, eller rättare sagt, barnövergreppsregister som Sverigedemokraterna vill införa? Jag får inte ihop det.

Jag tror att hatet till 90% beror på att det alltid varit "inne att hata", och att det är pedofiler som nu är den socialt korrekta och acceptabla måltavlan att kanalisera vrede och frustration mot.
Huliganer kan drabba mina två tonårssöner, plus ett liten kille, lika mycket som de kan utsättas för pedofiler så argumentet att "skydda egna" barn är inte riktigt hållbart.
Jag menar det överskjutande och omotiverade hatet jämfört med tex mördare, huliganer som sparkar på liggande, rånare mfl som traumatiserar fler.
Citera
2023-01-04, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farenelli
Det är förstås olika hur offer mår i vuxen ålder. Men jag skulle tro att de flesta med psykisk ohälsa idag ofta har sexuella övergrepp i botten.
OM nu du lägger ihop ALLA offer, både de som mår bra och de som mår dåligt.
Kan du fatta hur många förövare det då finns som aldrig åker fast.

Sen vet ju varken du eller jag om det inlägget användaren hänvisar till är sant eller bara ihop diktat för att ändra narrativet.

Nu försvinner jag ett par timmar. Jobbet kallar.
Det jag egentligen mest är ute efter är en nyanserad debatt. Jag förnekar inte att det finns positiva sidor med Dumpen, men det finns många negativa också. Det är absolut inte självklart att det är positivt som helhet.

De här ämnena väcker ju också oerhört starka känslor hos folk, och det brukar inte direkt göra att man tänker objektivt.

En annan sak som är viktig att komma ihåg är att det inte är alla som förgriper sig på barn som är pedofiler, samt att alla pedofiler inte förgriper sig på barn.
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-01-04 kl. 13:25.
Citera
2023-01-04, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BotkyrkasGudfader
Givetvis är det öht inte alls lönt att "bota" eller registrera "pedofiler" i register som i själva verket oftast bara är tex impulsiva narkomaner med bristande självkontroll, eller ensamma män som tar första bästa chans till uppmärksamhet de får. Alla möjliga finns i potten.
I sådana fall som är den absoluta merparten är det kriminaliteten, ensamheten och säkerligen även naivitet för väldigt många som var problemet då ingen pedofili fanns.
Vad vore då nyttan med ett pedofil, eller rättare sagt, barnövergreppsregister som Sverigedemokraterna vill införa? Jag får inte ihop det.

Jag tror att hatet till 90% beror på att det alltid varit "inne att hata", och att det är pedofiler som nu är den socialt korrekta och acceptabla måltavlan att kanalisera vrede och frustration mot.
Huliganer kan drabba mina två tonårssöner, plus ett liten kille, lika mycket som de kan utsättas för pedofiler så argumentet att "skydda egna" barn är inte riktigt hållbart.
Jag menar det överskjutande och omotiverade hatet jämfört med tex mördare, huliganer som sparkar på liggande, rånare mfl som traumatiserar fler.

Kan inte annat än att bara hålla med dig. Ett register "skyddar" ju för övrigt bara mot återfallsförbrytare men med tanke på att merparten av sexualbrott mot barn begås av förstagångsförbrytare blir det ju en falsk trygghet. Och om någon vill förgripa sig på barn igen ger väl denna persona föga i om den finns i ett register då det inte direkt stoppar en från att begå brottet, det försvårar väl lite bara.

Jag tror precis som du att spektrat varför en förövare begår brott mot barn är väldigt varierande med olika faktorer. Att man tänder på barn är absolut en faktor som kan finnas, men även de du nämner. Frågan är extremt komplex och de flesta vill förenkla vilket jag tror gör mer skada i det förebyggande arbetet.

Ditt resonemang om vad hatet beror på klingar faktiskt rätt när jag väl tänker efter, går man tillbaka typ 20 åt var det ju knarkare som var det rätta att hata.
Citera
2023-01-04, 13:29
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det jag egentligen mest är ute efter är en nyanserad debatt. Jag förnekar inte att det finns positiva sidor med Dumpen, men det finns många negativa också. Det är absolut inte självklart att det är positivt som helhet.

De här ämnena väcker ju också oerhört starka känslor hos folk, och det brukar inte direkt göra att man tänker objektivt.

En annan sak som är viktig att komma ihåg är att det inte är alla som förgriper sig på barn som är pedofiler, samt att alla pedofiler inte förgriper sig på barn.
När nu pedofilerna kan härja fritt så är det väl bra att det uppdagas vad äckelgubbarna jobbar med t,ex. Speciellt gammelgäddan som nu visat sina hemska kråkfötter för den som vill titta. Skickade en hundring direkt till Dumpen när jag såg rektorn. Väldigt tillfredställande att förstå nu hur fanskapet har förstört resten av sitt liv. Nice..
Citera
2023-01-04, 13:36
Avslutad
Citat:

En verkligt enorm fördel med Dumpen är att den utmattar det uppbyggda och definitionsmässigt överflödiga pedofilhat som fanns uppdämt under decennier pga att det förut aldrig fick komma till uttryck.
Det hysch-hyschades om pedofiler och folk såg pedofiler i minsta lilla skugga som rörde sig i ögonvrårna (gammelmedia med sin konstanta beröringsskräck var boven i det).

Citat:
Kan inte annat än att bara hålla med dig. Ett register "skyddar" ju för övrigt bara mot återfallsförbrytare men med tanke på att merparten av sexualbrott mot barn begås av förstagångsförbrytare blir det ju en falsk trygghet. Och om någon vill förgripa sig på barn igen ger väl denna persona föga i om den finns i ett register då det inte direkt stoppar en från att begå brottet, det försvårar väl lite bara.

Jag tror precis som du att spektrat varför en förövare begår brott mot barn är väldigt varierande med olika faktorer. Att man tänder på barn är absolut en faktor som kan finnas, men även de du nämner. Frågan är extremt komplex och de flesta vill förenkla vilket jag tror gör mer skada i det förebyggande arbetet.

Ditt resonemang om vad hatet beror på klingar faktiskt rätt när jag väl tänker efter, går man tillbaka typ 20 åt var det ju knarkare som var det rätta att hata.
Vad SD vill är tillbaka till moralism och konformism eller rent allmänt blint bara höja straffen - givetvis inte skydda barn mer än vad tex Folk- och Miljöpartiet eller Socialdemokraterna vill.
Det vore orimligt och helt ologiskt om Sverigedemokrater är för att skydda barn mer än andra partier.

Jag uppmanar alla hätska hatare att nyktert och sansat ställa sig själva frågan var deras obefogade hat beror på, dvs "extrahatet" som inte kan motiveras objektivt jämfört med andra brott.
Citera
2023-01-04, 14:26
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Dessa tokiga bilder talar sitt tydliga språk angående hur pass förvirrad rektorsgäddan är, killen har noll koll på sitt eget utseende.
Har tänkt en del på den skam han måste känna just nu. Han har blottat precis allt i sitt liv. Det måste vara något helt astronomiskt pinsamt att befinna sig i den kroppen just nu. Vad kan dottern ens tänka om honom? Pappa, är det där verkligen du? Ja, tydligen för jag känner igen dina fötter. Ser din snopp ut sådär? (Även om den är blurrad). Varför vill du ligga med en fjortis? En tjej som är flera år yngre än mig till och med? Hur kunde du göra så mot mamma? Mot oss? Pappa, du är sjuk och måste söka hjälp. Varför pappa? Varför dög inte vår familj åt dig?

Vad svarar man på alla dessa frågor? Försöker man ens svara? Hur utvecklar sig samtalen i hemmet? Förlåt liksom? Jag har svikit er och förstört allting. Jag förstår om ni aldrig vill se mig igen. Hur kan det kännas att se sin dotter i ögonen och veta att hon förstår att jag vill knulla med barn? Han går från älskad till oönskad inom loppet av ett par dygn. Chockfasen måste vara oerhört utdragen i ett sånt här fall. Om jag var sonen hade jag bara suttit och gapat i flera veckor, nypt mig i armen och hoppats att mardrömmen ska vara över. Har det här verkligen hänt på riktigt? Min pappa?

De kan ju knappast sitta och äta tillsammans. Han är med största sannolikhet ensam i lägenheten medan familjen flytt till morföräldrarna. Allt annat är otänkbart. Det måste göra så ont att möta varandras blickar att det är rena tortyren att vistas i samma rum. Stackars jävla familj.
Citera
2023-01-04, 14:42
Medlem
silopsilops avatar
Citat:

Att försvåra är väl en jäkligt bra utgångspunkt.
Jag antar att du låser både bil och hem för att försvåra brott.
Varför är inte det en valid åtgärd när det gäller sexualbrott mot barn?
När det gäller varför förövare begår sina brott så är det ointressant för offren.
Dom skadas inte mindre oavsett förövarens motiv.
Nej knarkare hatades inte för tjugo år sedan heller.
Dom hatas inte idag heller.
Lagarna är till för att begränsa spridningen av narkotika för att minska antalet som dras ner i träsket.
Samhället bekämpar covid och samhället bekämpar narkotika.
Citera
2023-01-04, 14:44
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Har tänkt en del på den skam han måste känna just nu. Han har blottat precis allt i sitt liv. Det måste vara något helt astronomiskt pinsamt att befinna sig i den kroppen just nu. Vad kan dottern ens tänka om honom? Pappa, är det där verkligen du? Ja, tydligen för jag känner igen dina fötter. Ser din snopp ut sådär? (Även om den är blurrad). Varför vill du ligga med en fjortis? En tjej som är flera år yngre än mig till och med? Hur kunde du göra så mot mamma? Mot oss? Pappa, du är sjuk och måste söka hjälp. Varför pappa? Varför dög inte vår familj åt dig?

Vad svarar man på alla dessa frågor? Försöker man ens svara? Hur utvecklar sig samtalen i hemmet? Förlåt liksom? Jag har svikit er och förstört allting. Jag förstår om ni aldrig vill se mig igen. Hur kan det kännas att se sin dotter i ögonen och veta att hon förstår att jag vill knulla med barn? Han går från älskad till oönskad inom loppet av ett par dygn. Chockfasen måste vara oerhört utdragen i ett sånt här fall. Om jag var sonen hade jag bara suttit och gapat i flera veckor, nypt mig i armen och hoppats att mardrömmen ska vara över. Har det här verkligen hänt på riktigt? Min pappa?

De kan ju knappast sitta och äta tillsammans. Han är med största sannolikhet ensam i lägenheten medan familjen flytt till morföräldrarna. Allt annat är otänkbart. Det måste göra så ont att möta varandras blickar att det är rena tortyren att vistas i samma rum. Stackars jävla familj.
Det finns ju faktiskt ingen som vet om han utsatt något eller båda av sina egna barn
Det är ju inte helt ovanligt att folk som utnyttjar barn vänder sig till den egna familjen i första hand.
Hans barn är ju stora nu dom kanske både kan säga ifrån och är för gamla för att vara attraktiva
Oavsett hur dom där samtalen ser ut nu så är det bara bra att dom måste tas.
Citera
2023-01-04, 14:46
Medlem
silopsilops avatar
Citat:

Varför är det viktigt?
För vem?
Citera
2023-01-04, 14:48
Medlem
Farenellis avatar
Citat:

Ja, och så länge det väcker starka känslor så finns det mer utrymme för att utveckla hur vi som samhälle ska bemöta den här problematiken.

Nej, inte alla pedofiler agerar på ett riktigt barn, men kan sätta min sista slant på att det finns nedladdat material i deras datorer. I detta material har ju någon blivit utnyttjad.
Och alla som gör skada mot barn vare sig det är sexuellt, fysiskt eller psykiska övergrepp är den personen ALLTID en förövare.
Citera
2023-01-04, 14:57
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Inte sedan 1988 och till nu i alla fall.

Du är helt ute och cyklar. Går du in på hitta.se och kollar samtliga boende på den aktuella gatuadressen så framgår det att det är hyresrätter de bor i. I Stockholms innerstad (och förstås på en massa andra ställen) har man sen länge bildat en bostadsrättsföreningen för att ha förköpsrätt den dagen värden ev vill sälja fastigheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in