2023-01-04, 13:24
Avslutad
Du kanske uppfattades som sliskig, försökte du ragga på henne?
Citera
2023-01-04, 13:25
Medlem
Draklusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devis
Vissa personer arbetar tyvärr med sånt som de inte är lämpad för.
Jag tycker att du ska byta psykolog till en som du trivs med som du känner att du kan vara helt ärlig med.

Jag hade turen och träffade rätt på första gången och har fortsatt att gå till samma, känner att han förstår mig och har ganska snabbt listat ut problem som jag upplever och knuffat mig lite i rätt riktning under våra samtal och öppnar upp mina ögon så jag ser saker på ett annorlunda sett.

👍
Citera
2023-01-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nja, nu har säkerhetsansvarig för psykiatrin i länet jag bor kontaktat mig. För jag kontaktat psykologen på ett aggressivt sätt ja. Han menar jag ska kontakta han om jag har ytterligare frågor. Ja, det har jag. Och jag kommer skriva till han. Jag fick mycket konstiga frågor av psykologen som jag inte besvarade bra. Psykologen var medvetslös periodvis under mötet. Och denna psykologen skrek sig röd i ansiktet, när jag pratade om mina upplevelser. Psykologen har ringt mig och är fullkomligt livrädd för mig. Vettskrämd.

Det låter som att du har psykos eller paranoid schizofreni kanske..
Citera
2023-01-04, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Jag tror en psykolog och psykiatriker har anmälningsplikt till polisen om de får reda på att patienten har begått ett brott. De har ett standardformulär med frågor där sista frågan lyder:" Har du begått ett brott".

Det är samma med banktjänstemän, mäklare och advokater som måste anmäla om deras klienter/kunder har hållt på med penningtvätt.
Nej, det beror på vilket brott. När jag satt inne så hade våra terapeuter anmälningsplikt på utnyttjande av barn samt mord. Resten kunde man prata om.

Men de e 15 år sen typ...

Mer ingående info hittas här:
https://www.vardforbundet.se/rad-och-stod/lagar-och-avtal-som-galler-din-anstallning/tystnadsplikt-och-sekretess/

Rent generellt så misstanke om barn far illa anmäls direkt. Läkare har blivit hårda som fan o skicka till körkortsverket om du har knark i kroppen. Det bästa du kan göra är att försöka få recept på drogen du tar. Tar du heroin så gör va du kan för o få morfin utskrivet, behöver ej va i Sverige.
Ja klarade mig undan 2 drograttfylleri 2015 pga att jag kunde få fram i journal att jag fick xanor utskrivet 2007.
Samma med thc. . Säg du åkte bil me kompis till Holland o rökte på en hel del, men det var många dagar sen.
Erkänn aldrig nåt utan lägg fram ditt försvar när du vet exakt vad du anklagas för sant bevis.
Citera
2023-01-04, 14:19
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Du inbillar dig, du är fin och bra.

Hur vet du det?
Citera
2023-01-04, 14:26
Medlem
Du är psykotisk. Sök hjälp.
Citera
2023-01-04, 14:50
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:

Du ska bara veta hur många läkare jag träffat som varit likadana, helt otroligt. Har du tur så hittar du 1 läkare utav 10 som vill hjälpa dig. Sannolikheten att du ska träffa någon som verkligen är intresserad av att hjälpa dig är marginal. Jag rekommenderar att gå till privatläkare där väl utfört arbete resulterar i återkommande betalande kunder. Detta torde också gälla psykologer.
Citera
2023-01-04, 15:25
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Psykologen inom psykiatrin jag talade med sade hon är inte med sina patienter utan emot de. Hon tyckte inte om sina patienter. Mig upplevde hon som äcklig och mycket motbjudande. Är det korrekt att en psykolog inte behöver vara med sin patient utan emot?

Inför psykologbesöket hade jag duscht, satt på mig rena kläder och rakat mig. Det blev skit av allt ändå Varför upplever psykologen mig som äcklig så hon var tvungen att fräsa som en katt när hon träffade mig? Ska det gå till så här? Jag trodde psykologen var på samma sida som patienten ju FFS!?

Förr var det så att psykologens roll var den att stryka medhårs. Det var med facit i hand en mycket dålig metodik där endast fåtal patienter/kunder påvisade en positiv utveckling, många av dem som arbetade inom mentalvården vart själva i behov av stöd och hjälp av det att tvingas till dansa runt med...sina kunder.
Jag läste kan det ha varit för tio år sedan att yrkesrollen hade förändrats. Det är nämligen inte menat så att den som står i behov av hjälp (kunden) är den som ska leda och övertyga den hjälpande utan tvärtom.
Citera
2023-01-04, 15:29
Avslutad
Som så många andra har jag svårt att föreställa mig att en psykolog skulle fräsa som en katt, vara medvetslös och skrika sig illröd i ansiktet.

Det låter verkligen som allvarliga vanföreställningar. Fråga dig själv vad som är mer troligt, att du som sökt vård behöver vård eller att personerna du söker vård hos behöver vård?

Sen kanske det inte är så enkelt att dra såna slutsatser när du befinner dig där du verkar göra mentalt. Min rekommendation är att kontakta akutpsykiatrin omedelbart. Släpp kontrollen och låt dem göra sin grej. Bli inte arg och spreta inte emot. De försöker hjälpa dig.

Ta hand om dig och krya på dig.
Citera
2023-01-04, 15:38
Medlem
Mjälls avatar
Jag känner igen dig från många politiska debatter där du haft en mycket seriös och nästan strikt framtoning. Nu drar det mer åt lösryckt flumm. Jag uppskattar den verbala rikedomen men misstänker att du är ganska stressad, om man nu får säga så. Du har nog en bra anledning att söka hjälp. Däremot funkar hjälpen sällan så bra som den borde. Jag tror dig i din upplevelse av ett dåligt bemötande, även om jag inte förstår din berättelse helt.
Citera
2023-01-04, 16:52
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

Jag hade duschat, tagit på mig rena kläder och rakat mig i ansiktet. Eftersom jag skulle bli bedömd och ville ge ett bra intryck, vid första mötet. Psykologen sträckte fram huvudet och tittade förvånat på mig, sedan tittade hon på min nästa och sedan min mun. Sedan tittade hon bort och började fräsa som en katt, fräääs, ungefär som vid stark äckel, som att stoppa in ruttet kött i munnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Hade du för mycket parfym?

Nej, bara Ica-Basic-deoderant. Möjligen lite hårvax i håret. Nej, jag undviker starkt luktande parfymer.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
En sak är säker: du har uppenbart ett behov av psykiatrin.

Okej, jag ska boka ett möte med en psykiatriker. Och se vad denne säger. Jag har frågat efter en.

Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Antingen ska du sitta inspärrad på Säters slutna avdelning eller så ljuger du.

Jag ljuger inte. Vad exakt är det du inte tror på? Jag har sett du citerat saker jag skrivit, som att psykologen vart medvetslös. Jag förtydligar: Psykologen skådespelade att hon svimmade. Jag trodde att det var äkta när hon var avsvimmad. Först fick psykologen kraftig yrsel. Sedan ryckte hon till i kroppen. Sedan blev hon sittande 100% avsvimmad i sin arbetsstol. Jag ville här ringa 112 samt påbörja HLR för jag trodde det var hjärtinfarkt eller hjärnblödning. Jag tyckte det var klart obehagligt. Jag kunde inte komma på larmnumret 112, jag visste heller inte hur jag skulle påbörja HLR. Dvs kolla puls först, eller först lägga psykologen i stabilt sidoläge. Sedan vaknade hon upp och tittade sig runt om i rummet, som om hon inte visste vad hon var. Skådespelare till psykolog. Möjligen knäpp i huvudet själv (psykologen alltså).
Citera
2023-01-04, 16:54
Avslutad
Låter som du har en episod av paranoid schizofreni. Då kan man uppfatta att folk säger och gör saker som de egentligen inte gör utanför ditt huvud.

Går du på droger (speciellt tjack eller liknande centralstimulanta läkemedel som t.ex. ritalin) så lägg ner det omedelbart. Se till att sov och ät ordentligt ett tag så går det nog över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in