Citat:
Ursprungligen postat av
henrikofsweden
Tusen tack. Det var värdefullt
Var det känt i pressen veckan innan att det skulle bli rekonstruktion på lördagen?
Hur visste han om huruvida han skulle kallas eller ej på Söndagen?
Antar att vittnena hade kallats i god tid. Ja, söndagen, vilket getingbo för SE (LJ, HJ och LL)!
Undras hur reaktionerna hade blivit om han hade varit med då ...
Journalisterna kände säkert till det, men att döma av det SE säger i förhöret så kom informationen till honom inte från media:
"Ja egentligen började det hela på det sättet att
någon hade hört en lördag att det pågick någon typ av rekonstruktionsarbete i det här aktuella hörnet [...] Jag trodde att det var en rekonstruktion för inblandade poliser i det här fallet.
Jag har en kollega, vi har gått på konstfackskola tillsammans, han är tecknare på Rapports tecknarstudio, jag blev lite nyfikne och tänkte att jag skulle höra mig för hur det var, om det var en rekonstruktion för poliser eller om det var någonting i allmänheten. [...]
Man frågar en kollega på Rapport och sen, ja sen är karusellen igång så att säga för min del med massmedia."
Synd att Skandiamannens tecknarkollega aldrig hördes. Man kan undra vad de pratade om, och hur ofta. Men det måste gå att ta reda på vem det var. Var det han som gjorde teckningarna till TV-inslaget?
FR, som gjorde intervjun, kanske vet ...