2023-01-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BotkyrkasGudfader
Det håller jag med om helt och hållet. Rättsstaten som jag var trygg med finns i mina ögon inte längre.
När rättsstaten inte ens vill skydda sina medborgare så är den borta. Sverige är enligt mig numera laglöst. Då vet vi alla i alla fall de nya reglerna.
Benägen att hålla med dig i många fall. Tyvärr. Stoppar mig dock inte från att stå upp för de rättigheter jag tycker alla människor ska ha. Två fel gör inte ett rätt.
Citera
2023-01-03, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farenelli
Jo, visst jag kan hålla med dig till viss del. Är inte åldersskillnaden så stor så kan jag absolut förstå hur du menar.
Dock tycker jag att den yngre parten i ett sånt förhållande ska ha sina föräldrar i ryggen och att de förklarar vad som händer när man blir sexuellt aktiv, p-piller och liknande. De ska vara ordentligt informerade om vad det innebär att ha en sexuell relation och sen få ta ett beslut efter det.
Men då vill det till att de är väldigt mogna i sitt tankesätt.

Jag har en annan kompis vars dotter sa när hon fyllde 15 "nu mamma kan jag ha sex lagligt"
Den tjejen springer på psyk ofta numera. Hon är straxt över 20 och mår väldigt dåligt. Hon har inga föräldrar som stöttade henne och lät henne göra som hon ville. Det är sorgligt,
Hennes pappa blev även anklagad för övergrepp mot dottern. Fast jag vet inte hur det slutade.

Hörs vidare. Nu slafen.
Först och främst så vill jag tacka för att du är den första förespråkaren av Dumpen jag sett i tråden som inte blir helt jävla rabiat så fort man säger minsta lilla negativa om det hela och försöker ha en nyanserad diskussion. Tack för det.

Jo, jag håller absolut med. Föräldrar ska stötta.
Citera
2023-01-03, 23:43
Medlem
Farenellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Först och främst så vill jag tacka för att du är den första förespråkaren av Dumpen jag sett i tråden som inte blir helt jävla rabiat så fort man säger minsta lilla negativa om det hela och försöker ha en nyanserad diskussion. Tack för det.

Jo, jag håller absolut med. Föräldrar ska stötta.

Tack själv. Det är när man kan mötas utan personangrepp och diskutera på riktigt. Det är så man löser problem
Citera
2023-01-03, 23:50
Avslutad
Citat:
Tack själv. Det är när man kan mötas utan personangrepp och diskutera på riktigt. Det är så man löser problem
Har faktiskt inte så mycket emot personangrepp heller, så länge man iaf debatterar ärligt.

Tack för att du inte är idioten silopsilop som är ett oärligt jävla klappträ.

Och jag skulle vilja ställa en fråga. Hur ställer du dig till att det finns forskning som tyder på att Dumpen faktiskt ökar mängden övergrepp på barn i det långa loppet?
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-01-04 kl. 00:15.
Citera
2023-01-04, 00:00
Medlem
Svenska KI gjorde en världsunik vetenskaplig studie för kemisk kastrering publicerad 2020 i bl.a. amerikanska medicintidskriften JAMA Networks. Studiens syfte var att finna råd på behandling som förhindrar sexuella övergrepp på barn. Läkemedlet som ursprungligen utvecklades för behandling av prostatacancer visade sig vara akut riskreducerande. Läkemedlet ges i spruta och minskar på testosteronnivåerna och som följd minskar det sexuella intresset för barn. Läkemedlet sänker även testosteronnivåerna i hjärnan. De som deltog i studien hade dock själva sökt hjälp i förebyggande syfte.

Rimlig påföljd för pedofili och grooming borde vara att utdöma kemisk kastrering kombinerat med terapi. Det måste vara bättre att rektorsgäddan får gå runt med en trött vinballe än att han är översexuell och försöker snärja barn att förgripa sig på? Först måste grooming bli straffbart, därefter borde den kemiska kastreringen införas som obligatorium. Då depåerna av medicin måste fyllas på får peddot ha rapporteringsplikt som i frivården. Minsta avsteg från planen så åker peddot in i fängelse och får gråtrunka innan han tar sitt förnuft till fånga och välkomnar sprutorna igen...
Citera
2023-01-04, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du slår spiken på huvudet med Voltaire.

Huruvida de kommer för lätt undan eller inte finns säkerligen många åsikter om.
Personligen finns det en grundprincip i det hela som jag är starkt mot - att vem som helst får straffa vem de vill, hur de vill, för något de själva anser är fel.
Dumpen har valt just det här beteendet, och möjliggör för en bred massa att påföra uthängda individer och deras omgivning valfria konsekvenser.
Jag vill inte leva i ett sådant samhälle och vill absolut inte uppfostra unga till det.

Vi behöver inte titta långt - stormningen av kongressen i DC är ett ypperligt exempel på hur blind tro på en ledare kan få människor att agera.

”Något de själva tycker är fel”.

Hahaha.

Att tycka att det är fel att någon vill våldta barn, och som försöker agera på det, är inte som att typ tycka att det är fel med vargjakt.

Avrundat uppåt tycker 100% av Sveriges befolkning att det är fel.

Andra saker 100% av befolkningen tycker är fel:

”Bara för att de själva tycker att det är fel att mörda människor borde de inte straffa mördare, bara för att de tycker ett det är fel 😡😡😡”.

”Bara för att de tycker att det är fel att stycka och äta andra människor borde de inte hänga ut dem 😡😡😡”

”Något de själva tycker är fel”. Ja jissses. Dagens skratt.
Senast redigerad av klaustrofobin 2023-01-04 kl. 00:13.
Citera
2023-01-04, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
”Något de själva tycker är fel”.

Hahaha.

Att tycka att det är fel att någon vill våldta barn, och som försöker agera på det, är inte som att typ tycka att det är fel med vargjakt.

Avrundat uppåt tycker 100% av Sveriges befolkning att det är fel.

Andra saker 100% av befolkningen tycker är fel:

”Bara för att de själva tycker att det är fel att mörda människor borde de inte straffa mördare, bara för att de tycker ett det är fel 😡😡😡”.

”Bara för att de tycker att det är fel att stycka och äta andra människor borde de inte hänga ut dem 😡😡😡”

”Något de själva tycker är fel”. Ja jissses. Dagens skratt.
Kul att kunna roa dig. Det här med koncept är tydligen inte din grej. Inte att skilja på lagligt och olagligt heller tydligen. Men det är helt ok. Skratta på du.
Citera
2023-01-04, 00:19
Medlem
Det bästa vore om alla konfronterade gäddor som hänger här bara har en A.M.A-utfrågning på Reddit istället.

Äg er sjukdom istället för trassla in er i irrelevant och i sammanhanget helt ointressant juridik (Dumpen har i 99% av fallen inget med juridik att göra - de konfronterar er som tänder på barn för att visa vilka ni egentligen är, för att skydda er omgivning), eller fantasier om att grannens dotter absolut brukar snegla in er eller att ni blev lurade i en fälla av ”mobbare”.
Citera
2023-01-04, 00:29
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det bästa vore om alla konfronterade gäddor som hänger här bara har en A.M.A-utfrågning på Reddit istället.

Äg er sjukdom istället för trassla in er i irrelevant och i sammanhanget helt ointressant juridik (Dumpen har i 99% av fallen inget med juridik att göra - de konfronterar er som tänder på barn för att visa vilka ni egentligen är, för att skydda er omgivning), eller fantasier om att grannens dotter absolut brukar snegla in er eller att ni blev lurade i en fälla av ”mobbare”.
Om Dumpen inte har med juridik att göra, varför ägnar de inte sig åt de som raggar på 18 åringar, som Patrik, princip lika illa.
Citera
2023-01-04, 00:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
[B/]

Att få ett barn att ta bilder på sig själv (?) borde ses som våldtäkt.
För de är för unga för att förstå vad de gör och att allt finns kvar på nätet i all evighet.
De får ta bilder på sig själv, och det anses inte som barnporr, med tiden med att de blir äldre så är bilderna olagliga, vet dock inte var gränsen går.
Citera
2023-01-04, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Svenska KI gjorde en världsunik vetenskaplig studie för kemisk kastrering publicerad 2020 i bl.a. amerikanska medicintidskriften JAMA Networks. Studiens syfte var att finna råd på behandling som förhindrar sexuella övergrepp på barn. Läkemedlet som ursprungligen utvecklades för behandling av prostatacancer visade sig vara akut riskreducerande. Läkemedlet ges i spruta och minskar på testosteronnivåerna och som följd minskar det sexuella intresset för barn. Läkemedlet sänker även testosteronnivåerna i hjärnan. De som deltog i studien hade dock själva sökt hjälp i förebyggande syfte.

Rimlig påföljd för pedofili och grooming borde vara att utdöma kemisk kastrering kombinerat med terapi. Det måste vara bättre att rektorsgäddan får gå runt med en trött vinballe än att han är översexuell och försöker snärja barn att förgripa sig på? Först måste grooming bli straffbart, därefter borde den kemiska kastreringen införas som obligatorium. Då depåerna av medicin måste fyllas på får peddot ha rapporteringsplikt som i frivården. Minsta avsteg från planen så åker peddot in i fängelse och får gråtrunka innan han tar sitt förnuft till fånga och välkomnar sprutorna igen...
Grooming är straffbart
Citera
2023-01-04, 00:47
Avslutad
Citat:

Vilka är dessa? Jag har diskuterat en del juridik här, så jag antar att jag är en av de du beskyller för att vara en av gäddorna?

Ta lite lärdom av Farenelli som är en av få dumplingar som faktiskt kan resonera utan att bli helt rabiata så fort någon inte håller med om något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in