Citat:
Ursprungligen postat av
Niggward
Varfr mste du veta varfr? Det bddar fr konflikt.
Nr jag hade partner s kunde man frga och f telefonen No questions asked. Oavsett om det var fr att se hur man reagerade eller om man ville genuint lna telefonen spelar ingen roll.
Tillit r viktigt men den ska vara msesidig.
Jag skrev tidigare min historia och d i korthet.
Mitt ex var manisk nr det gllde otrohet och i dag vet jag varfr. Bst av allt r att hon n i dag berttar om min, inte hennes otrohet vilket r kul d jag hade noll chans till det hela.
Men denna kontroll var en av sakerna som frstrde frhllandet.
I dag lever jag i ett nytt frhllande. Vi litar fullt ut p varandra. S pass mycket att bda har frihet att trffa vnner av annat kn och hr fick jag hra en sak.
Sambon berttade fr sina kollegor att hon efter jobbet skulle trffa en kille hon haft kontakt med i flera r utan att de kunnat trffas. Kollegorna reagerade med bestrtning.
Samma sak med vra digitala enheter. Vi har gett varandra vra lsenord och inte bara p enheterna utan ven p olika inloggningar. Under alla dessa r s har jag inte ens kollat ett skit frutom att jag vid tillflle lnat div konton och hon gr samma sak.
Varfr?
Jo, antingen lever man med respekt fr den andre och litar p den eller s blir man manisk att kontrollera. Bst av allt r att ingen av oss kan stoppa den andre att vara otrogen om den verkligen vill vara det.