2023-01-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du har sagt att du tror X men du har inte kunnat förklara vad X ens är.
X = tvångsvård av gäddor.
Jag tror att X är osannolikt.
Anledning till att jag tror så: Vårt samhälle använder tvångsvårt i ytterst få tillfället. Till exempel vid vård av missbrukare som orsakar stor skada på samhället.
Citera
2023-01-03, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
X = tvångsvård av gäddor.
Jag tror att X är osannolikt.
Anledning till att jag tror så: Vårt samhälle använder tvångsvårt i ytterst få tillfället. Till exempel vid vård av missbrukare som orsakar stor skada på samhället.
Nej, X var att missbrukare orsakar mer skada än gäddor, men nu har du efter säkert tio inlägg och upprepade förfrågningar inte kunnat förklara vad det ens är du menar med det.
Citera
2023-01-03, 12:37
Medlem
snooper123s avatar
Vad tycker ni om rektorn som blev catchad?
Citera
2023-01-03, 12:38
Medlem
Citat:
Nej, X var att missbrukare orsakar mer skada än gäddor, men nu har du efter säkert tio inlägg och upprepade förfrågningar inte kunnat förklara vad det ens är du menar med det.
Precis. Ditt X var ett annat än mitt.
Ditt X är intressant, men jag är väldigt osäker på hur frågan skulle avgöras. Vad man lägger i "skada" blir förmodligen helt avgörande.
Citera
2023-01-03, 12:39
Medlem
Citat:
Du verkar veta extremt mycket om hur pedofiler tänker. Genom sig själv känner man andra?

Lugn nu så du inte svävar iväg för mycket.
Citera
2023-01-03, 12:39
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvm
Hej,
Nu när dumpen syns mer och mer på sociala medier, så har jag gjort en iakttagelse och det är att majoriteten dvs mer än 90% av pedofilerna som fångas är svenskar.
Vad kan det bero på? Ingår det i svensk kultur? Kan det vara så att det är ett resultat utav för många vintrar i Thailand?

De arabiska och afrikanska pedofilerna har självfallet helt andra kanaler. De hamnar liksom inte i en chatt på svenska med Sara eller Patrik Sjöberg. Fick vi insyn i moskéers och afrikanska kulturföreningars mörkaste skrymslen skulle man säkert hitta fasansfull utbredning av pedofili -- finns ju ett flertal avslöjade pakistanska/arabiska pedofilringar i Storbritannien under senare år.
Citera
2023-01-03, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Precis. Ditt X var ett annat än mitt.
Ditt X är intressant, men jag är väldigt osäker på hur frågan skulle avgöras. Vad man lägger i "skada" blir förmodligen helt avgörande.
Jag gör ett sista försök.

Du sa att du tror att missbrukare orsakar mer skada än gäddor.

Fråga: Vad menar du mer precist med "missbrukare orsakar mer skada än gäddor"? Vad exakt betyder det?
Citera
2023-01-03, 13:00
Medlem
Lysturkens avatar
Och så var det dags för...

Nilssons frestelse!

https://www.bildtagg.se/uploads/2023/3/gb3rwukr6mwo24p1960stvb.jpg

"Men hallå, vad gör ni med mej? Vad gör ni med mej?"

Rektorn spelar på följande strängar för att komma åt det unga underlivet han föreställer sig som belöning:

》Kallar henne en "spännande kvinna" (smicker)
》Och en "klok ung kvinna" (beröm)
》Som är "speciell" och "har allt" (mer smicker)
》Lockar med bild på en filmlik sandstrand intill sitt sommarhus (uppfylla drömmar)
》Lockar med bild på en fin häst han påstår sig äga och som flickan kanske kan få träffa (uppfylla drömmar)
》Lovar att skämma bort henne med alkohol, presenter (ring, örhängen eller armband), och pengar (belöningar)
》Påstår sig vara halvkänd från TV (imponera med sin status)
》Vill försäkra flickan om exklusivitet - de är ämnade för varandra och ska inte ha någon annan vid sidan av. När de väl haft sex så "hör vi ihop" heter det. (samhörighet)
》Skriver att han börjar "bli kär" i henne och frågar om hon börjat få känslor för honom (framkalla känslor)
》Radar upp fördelaktiga fakta om sig själv: Över medellängd (185 cm) och muskulös (då han tränar) (imponera)
》Säger att han kommer prioritera henne och ställa in möten för hennes skull (prioritera)
》Ljuger och påstår att han är singel (göra sig tillgänglig)

Han...
1. Ger beröm 2. Ingjuter självförtroende 3. Lovar belöningar och uppfyllda drömmar 4. Imponerar med status och god fysik 5. Skapar samhörighet och exklusivitet 6. Skapar känslomässiga band 7. Visar att han är tillgänglig och att 8. Hon är prioriterad

Han bygger ett rätt stabilt case måste man ändå säga. Ett skolboksexempel på hur man kan gå till väga för att manipulera en flicka. Då sitter det extra fint när man får veta att det är han som blivit trollad, lurad, manipulerad. Vi skålar vidare för Pelle boys oundvikliga undergång.

Senast redigerad av Lysturken 2023-01-03 kl. 13:17.
Citera
2023-01-03, 13:09
Medlem
Citat:
Jag gör ett sista försök.

Du sa att du tror att missbrukare orsakar mer skada än gäddor.

Fråga: Vad menar du mer precist med "missbrukare orsakar mer skada än gäddor"? Vad exakt betyder det?
Jag skrev: jag blir inte förvånad om en jämförelse visar att missbrukare orsakar mer skada. Sedan skrev jag också att jag är osäker på hur en jämförelse skulle se ut, varesig den göra på specifik gädda eller generellt i samhället. Lidande/skada kan mätas i ekonomi, men är också en individuell, subjektiv upplevelse.
Alltså: jag vet inte "mer exakt".
Citera
2023-01-03, 13:11
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Vad tycker ni om rektorn som blev catchad?

Tror inte att peddos som jobbar med barn är speciellt populära, speciellt inte när dom dessutom har en högt uppsatt position.

Pedofilkramarna här lär dock säga att det är fullt normalt och att personen bara är lite gubbsjuk.
Citera
2023-01-03, 13:12
Medlem
Farenellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Typ den här, källa Dumpen.se:
https://dumpen.se/wp-content/uploads/2022/12/Screenshot_20221225_210431.jpg

Hur kan man missa att bilden är datoranimerad?

1. De vill så GÄRNA tro att de äntligen fått napp.

2.Det är knappast utseendet som spelar roll. Bara att de är unga. Det är det pedofiler/hebefiler går igång på.

3. Med åldern kommer sämre syn och ofta glasögon, jag tror inte de sitter o nagelfar fotot in i minsta detalj.

4. Telefonskärmen är rätt liten ändå. Kan vara svårt att manövrera med bara en hand eftersom den andra är o drar i kuken samtidigt.

5. De är kåta, så att tänka kritiskt är nog inte högprioriterat.
Citera
2023-01-03, 13:12
Medlem
Trulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Det är brutalt. Förstöra livet för pedofilens barn och familj också. Kan knappt tänka mig nå värre straff än denna uthängning. Tänker på 14 åringar.

Sen, vilken 14-åring skriver som fiskarna? De skriver ju som att de verkligen är sugna och drömmer att få vara med pedofilen. Skulle det hända i verkligheten? Och hände det att en 14-åringen verkligen ville och hade lust på det viset som fiskarna skriver så är inte straffet i proportion.

Sen att några månader senare är det helt lagligt också ifrån att ha varit våldtäkt mot barn som måste vara ett av de grövsta brotten, (tveksamt om det är det dock med en villig 14-åring, eller) Hallå, nog finns det värre brott. Tex. verkligen våldta ett mindre barn, eller mord.

Det kan inte vara så att det typ grövsta brott du kan göra är att vara med en 14-åring som några månader senare, kanske bara en månad, eller dagar, är helt lovlig. Några slags proportioner lär det väl finnas, istället för denna njutning som dumpens läsare erhåller. Den njutningen är också pervers.

Att erbjuda en 13 åring 500 kr och alkohol för av avsugning och sen ta sig till den överenskomna platsen med pengar och alkohol är att betrakta som förberedelse till våldtäkt mot barn alternativt försök till utnyttjande av barn genom köp av sexuell handling. Det är en ren teknikalitet som gör att det inte är brottsligt, nämligen att personen på andra sidan är vuxen och inte ett barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in