2023-01-03, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Med andra ord har vi andra vuxna som skadat barnen under uppväxten. Rejält. Förstör livet för dom också. Såklart ska inte pedofiler utnyttja situationen, även om de säkert haft den uppväxten du pratar om också. Men dumpen och pöbelns straff är ovärdigt.

Skönt argument. Du verkar lika korkad som alla som argumenterar för peddognideriet som sker här inne.

Familjer som är splittrade tillhör inte bara samhällets "bottenskikt", utan finns även upp i "eliten".
Barn agerar universellt oavsett ekonomiska förutsättningar, och de är offer för rovdjur som gäddorna på dumpen.se om de utsätter sig själva genom att ladda hem Kik för exempel.
Indoktrineringen du får som barn att inte prata med främlingar brukar inte gälla för dessa barn som känner sig förkastade.

Om man nu ska tänka som dig så ska man ruinera föräldern som lämnar förhållandet/äktenskapet och skrika ut i stortorget att Lasse numera inte är förälskad i Lena, ta honom hans jobb och sparpengar och kasta ner honom i brunnen.

Kik är dessutom inte det enda verktyget för att bli jagad på som barn, finns flera helt accepterade appar så som instagram, facebook m.m.

Du förstår, om du tänker en liten stund innan du skriver så kanske det faller in några pusselbitar som gör saker och ting lite klarare än sekunden innan.
Citera
2023-01-03, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Hade varit behagligt om du ignorerade de istället för att komma med ännu mer pedofil-tjat.

Detta blir min sista kommentar till dig.

Hade du inlett med att du muppat runt på Kik för att se över hur Dumpen.se tar kontakt och redogjort med dokumentation, så hade du framstått som lite mer trovärdig. Istället skriver du det på sida 3800+.

Du argumenterar i en värld med vuxna, vi lägger märke till saker och ting och är inte lika lättlurade som barnen på kik.
Citera
2023-01-03, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbckguru

Hade du inlett med att du muppat runt på Kik för att se över hur Dumpen.se tar kontakt och redogjort med dokumentation, så hade du framstått som lite mer trovärdig. Istället skriver du det på sida 3800+.

Du argumenterar i en värld med vuxna, vi lägger märke till saker och ting och är inte lika lättlurade som barnen på kik.
Du verkar veta extremt mycket om hur pedofiler tänker. Genom sig själv känner man andra?
Citera
2023-01-03, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag frågar dig vad du menar med det du har sagt. Du svarar att du inte vet.

Ok...

Har aldrig varit med om att någon tydligare erkänner att han inte vet vad han säger
Men herregud... jag svarar att jag inte blir förvånad om skadan orsakad av missbrukare är större???
Citera
2023-01-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbckguru

Hade jag gjort det när tråden startades så visst. Hade jag haft som mål att tillfredställa flashback, så visst kunde jag skärmdumpat. Jag la en halvtimma på det för någon vecka sedan, och självklart kan jag inte vara säker på att det var en fiskare
Citera
2023-01-03, 11:44
Avslutad
Citat:
Men herregud... jag svarar att jag inte blir förvånad om skadan orsakad av missbrukare är större???
Och menar du då att du jämför skadan från en medelmissbrukare med en medelgädda eller att du jämför totalskadan av alla missbrukare med totalskadan av alla gäddor? Eller vad är det mer precist du menar när du säger det där?
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-01-03 kl. 11:50.
Citera
2023-01-03, 12:00
Medlem
Citat:
Och menar du då att du jämför skadan från en medelmissbrukare med en medelgädda eller att du jämför totalskadan av alla missbrukare med totalskadan av alla gäddor? Eller vad är det mer precist du menar när du säger det där?
Jag menar bara att det hade varit intressant med en jämförlse!!! Det är inte något förslag på beräkningsmetod!
Du frågade om gäddorna skulle tvångsvårdas. Jag svarade att vissa kanske har behov av det, men att vårt samhälle inte använder tvångsvård i speciellt hög grad. Jag tog tvångsvård av missbrukare som exempel, inget annat.
Frågan du ställer nu är tagen ur kontext. Därför svarar jag att jag inte vet. Jag har helt enkelt inte funderat på det i den kontexten.
Citera
2023-01-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag är ledsen men jag tycker du är en av de som allra mest gör precis så, i inlägg efter inlägg. Sen kryddar du med lite kopierade argument från de mer nyanserade kritikerna och börjar om igen. Att läsa dina inlägg ofta ett obehag då det är så extremt fokuserat på någon slags självömkan å förövarnas vägnar och ordet offer enbart nyttjas för dem.
Hm då får du nog läsa igen. Jag har aldrig kallat gäddor för offer (avsiktligen). Deras familjer och omgivning är en annan sak. De är verkliga offer för dumplingarnas hat. Helt i onödan.
Citera
2023-01-03, 12:03
Avslutad
Citat:
Jag menar bara att det hade varit intressant med en jämförlse!!! Det är inte något förslag på beräkningsmetod!
Du frågade om gäddorna skulle tvångsvårdas. Jag svarade att vissa kanske har behov av det, men att vårt samhälle inte använder tvångsvård i speciellt hög grad. Jag tog tvångsvård av missbrukare som exempel, inget annat.
Frågan du ställer nu är tagen ur kontext. Därför svarar jag att jag inte vet. Jag har helt enkelt inte funderat på det i den kontexten.
Ok, weird. Det är en sak att inte vara säker på om det man tror är sant, men det är en helt annan att tro något utan att ens veta vad det är man tror.

Weird, men visst.
Citera
2023-01-03, 12:10
Medlem
Hej,
Nu när dumpen syns mer och mer på sociala medier, så har jag gjort en iakttagelse och det är att majoriteten dvs mer än 90% av pedofilerna som fångas är svenskar.
Vad kan det bero på? Ingår det i svensk kultur? Kan det vara så att det är ett resultat utav för många vintrar i Thailand?
Citera
2023-01-03, 12:12
Medlem
Citat:
Ok, weird. Det är en sak att inte vara säker på om det man tror är sant, men det är en helt annan att tro något utan att ens veta vad det är man tror.

Weird, men visst.
Jag är inte säker på vad jag tror är sant.
Citera
2023-01-03, 12:13
Avslutad
Citat:
Jag är inte säker på vad jag tror är sant.
Du har sagt att du tror X men du har inte kunnat förklara vad X ens är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in