2023-01-03, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbckguru
Jag kunde inte bry mig mindre, du har väl inte sett mig tråna efter informationen du sitter på om din oduglige närstående som tallar på små barn? Kunde som sagt inte bry mig mindre.
Det är din sort, små sopor som sitter med information, släpper några smulor och skapar en diskussion kring detta, sedan drar sig undan för att "man har integritet" eller vill "skydda någon".

Ingen bryr sig om din odugliga släkting eller vad fan det är som du uppenbarligen försöker slänga under bussen tillräckligt mycket för ditt eget nöje men inte så att andra kan roffa åt sig. Han har enligt din egen utsago redan blivit dömd och förmodligen redan lidit igenom stigmat eller lider redan av det just nu.
Tack för din åsikt. Vilken tur att flashback är ett öppet forum där de allra flesta åsikter får ta plats.
Citera
2023-01-03, 09:50
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Rektorsgäddan slår igenom stort nu. Massor av media som uppmärksammat hans agerande.

Både i Sverige och utomlands.

Det borde komma mer på bordet. Följer man sociala medier anar man att det inte bara är en enstaka händelse. Det känns som om det här kommer att växa.

Är det klart att skolan ska ha något större krismöte? Någon som vet mer om det?

Det har även framkommit att en närstående på samma adress (men inte med samma efternamn) ska ha varit aktiv i swingers-världen, finns det mer uppgifter om det nu när gäddans identitet mer eller mindre kablas ut?

Det skulle kunna ge en förklaring till den gränslösa sexualiteten. Kanske vardag hemma hos gäddan?

Det borde komma mer skvaller nu när gäddan blir mer och mer kändis. Inte bara på tv, som han själv skriver i sin sex-chatt till det han tror är ett barn.

Dumpen börjar att bli riktigt stora nu och deras aktiviteter får betydelse. Har du några länkar till inslag i utländsk media som uppmärksammar rektorsgäddan?

Med tanke på att Dumpen blir alltmer raffinerade och samtalen vid konfrontationerna blir alltmer intressanta så tycker jag att det är dags att Dumpen textar sina videoklipp, emellanåt kan det vara svårt att höra vad som sägs.
Citera
2023-01-03, 09:52
Avslutad
Jag menade inte Patrik eller Sara utan fiskarna som man vet, sponsorer och de företag som öppet bedriver samröre med dumpen.

Det krävs självklart mycket för de flesta att gå från tanke till att fullborda, och som du säger kan det i ett sådant läge måhända lika gärna bli någon annan bakåt i tiden som man kanske tycker förtjänar det mer, vad man nu än skulle ha i kikaren.

Det skulle teoretiskt sett lika bra kunna sluta med blodbad på någon ospecifik myndighet. Jag vet inte. Men merparten gäddor blir nog farligare och mer brottsbenägna än vad de blir snällare och laglydigare.
Citera
2023-01-03, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Rektorsgäddan slår igenom stort nu. Massor av media som uppmärksammat hans agerande.

Både i Sverige och utomlands.

.
Massor?! Länka till de "massorna" tack.

Din drama queen.

Inte ett ord i vare sig lokalblaskan, riksnyheterna eller ännu mindre utomlands. Ingen bryr sig om nån okänd rektorn som chattat snusk med en gammal hora.
Senast redigerad av qaaq 2023-01-03 kl. 10:08.
Citera
2023-01-03, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Min högst personliga åsikt, utan formell kompetens i så fall.
Jag tycker mig se tydliga paralleller till beteende som observeras hos missbrukarpersonligheter. Totalt förvriden konsekvensanalys enl våra vanliga mått.
Skulle också kunna tänka mig någon form av förvriden bild av cyberspace vs fysisk verklighet. Alltså "det är på nätet, alltså finns det inte". Att ta sig till mötet fyller i set fallet en form av valideringsfunktion där nyfikenhet får styra.
Att det är individer med beteende utanför det vi anser vara "normen" råder ingen tvekan om i mina ögon. Jag hoppas de får kontakt med vården så de själva kan förstå sitt beteende. Exakt hur sådan vård skulle se ut är onekligen 100% individuellt.
Intressant resonemang, och inte helt orimligt.

Men då skulle kanske tvångsvård vara ett rimligt alternativ?
Citera
2023-01-03, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Dumpen börjar att bli riktigt stora nu och deras aktiviteter får betydelse. Har du några länkar till inslag i utländsk media som uppmärksammar rektorsgäddan?

Med tanke på att Dumpen blir alltmer raffinerade och samtalen vid konfrontationerna blir alltmer intressanta så tycker jag att det är dags att Dumpen textar sina videoklipp, emellanåt kan det vara svårt att höra vad som sägs.

På vilket sätt blir samtalen vid konfrontationerna alltmer intressanta?
Citera
2023-01-03, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BotkyrkasGudfader
Det skulle teoretiskt sett lika bra kunna sluta med blodbad på någon ospecifik myndighet. Jag vet inte. Men merparten gäddor blir nog farligare och mer brottsbenägna än vad de blir snällare och laglydigare.

Om gäddorna inte tål ta konsekvenser av sitt handlande så skall de låsas in som de samhällsfarliga individer de är. Inte fan ska man av rädsla hantera dem med silkesvantar.
Citera
2023-01-03, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Intressant resonemang, och inte helt orimligt.

Men då skulle kanske tvångsvård vara ett rimligt alternativ?
För vissa är det säkert ett alternativ, men tveksam till alla. Vi tvångsvårdar ytterst få missbrukare i samhället och de gör nog oändligt mycket mer skada än de här individerna.
Citera
2023-01-03, 10:08
Avslutad
Citat:
För vissa är det säkert ett alternativ, men tveksam till alla. Vi tvångsvårdar ytterst få missbrukare i samhället och de gör nog oändligt mycket mer skada än de här individerna.
Menar du mer skada totalt som grupp eller mer skada per individ?
Citera
2023-01-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Menar du mer skada totalt som grupp eller mer skada per individ?
Också individuellt. Tittar du på vilken skada tex Sara gjort mot både samhället och sin omgivning så är det inte lite. Att sia i hur varje enskild gädda står på en sådan skala är naturligtvis omöjligt. Flera sv de verkar ha varit ganska bidragande individer och tveksam till att deras liv enbart inneburit hemskheter mot sin omgivning.
Citera
2023-01-03, 10:15
Avslutad
Citat:
Också individuellt. Tittar du på vilken skada tex Sara gjort mot både samhället och sin omgivning så är det inte lite. Att sia i hur varje enskild gädda står på en sådan skala är naturligtvis omöjligt. Flera sv de verkar ha varit ganska bidragande individer och tveksam till att deras liv enbart inneburit hemskheter mot sin omgivning.
Sara är ointressant just nu. Det var du som jämförde missbrukare med gäddor.

Och naturligtvis är det individuellt, men det jag frågar om är om du avser totalförstörelsen eller medelförstörelsen per individ i de båda grupperna.
Citera
2023-01-03, 10:18
Medlem
Det är brutalt. Förstöra livet för pedofilens barn och familj också. Kan knappt tänka mig nå värre straff än denna uthängning. Tänker på 14 åringar.

Sen, vilken 14-åring skriver som fiskarna? De skriver ju som att de verkligen är sugna och drömmer att få vara med pedofilen. Skulle det hända i verkligheten? Och hände det att en 14-åringen verkligen ville och hade lust på det viset som fiskarna skriver så är inte straffet i proportion.

Sen att några månader senare är det helt lagligt också ifrån att ha varit våldtäkt mot barn som måste vara ett av de grövsta brotten, (tveksamt om det är det dock med en villig 14-åring, eller) Hallå, nog finns det värre brott. Tex. verkligen våldta ett mindre barn, eller mord.

Det kan inte vara så att det typ grövsta brott du kan göra är att vara med en 14-åring som några månader senare, kanske bara en månad, eller dagar, är helt lovlig. Några slags proportioner lär det väl finnas, istället för denna njutning som dumpens läsare erhåller. Den njutningen är också pervers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in