2023-01-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbckguru
Sådana som du som kommer in på flashback med små hemligheter och lägger ut smulor, sedan när man vill veta mer så pratar dom integritet med mera. Säg ingenting nästa gång. Och av 10,42 miljoner svenskar så ska vi gissa utifrån din anonyma ställning, vem denna anonyma sopa du har i ditt liv är, genom att du förklarar hans händelse som förmodligen inte ens är unik. Förstår du vad jag menar?
En av de mer vältaliga förolämpningar jag fått. Uppfriskande.
Säg mig, varför skulle du veta mer? Varför är din nyfikenhet gällande en annan människas missär viktigare än hans eller min integritet?
Jag berättar gärna mer, men tar mig friheten att sätta de gränser jag vill. Hur mycket andra människor än önskar förstöra hans liv ännu mer, eller rent av ta det från honom, så är jag inte en av de.
Citera
2023-01-02, 22:52
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av altnicklas
Om man söker på "rektor Ängskolan Sundbyberg" så kommer det upp en platsannons från Blocket Jobb. Det tycker jag var lite lustigt.

https://jobb.blocket.se/ledigt-jobb-i-sundbyberg/Sundbybergs-stad/Rektor-till-%C3%84ngskolan/2065428

Inte så lustigt när tio pers redan påpekat det.
Citera
2023-01-02, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av altnicklas
Om man söker på "rektor Ängskolan Sundbyberg" så kommer det upp en platsannons från Blocket Jobb. Det tycker jag var lite lustigt.

https://jobb.blocket.se/ledigt-jobb-i-sundbyberg/Sundbybergs-stad/Rektor-till-%C3%84ngskolan/2065428
Det verkar vara rätt skola! Bara att söka skolans namn på facebook !
Citera
2023-01-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
En av de mer vältaliga förolämpningar jag fått. Uppfriskande.
Säg mig, varför skulle du veta mer? Varför är din nyfikenhet gällande en annan människas missär viktigare än hans eller min integritet?
Jag berättar gärna mer, men tar mig friheten att sätta de gränser jag vill. Hur mycket andra människor än önskar förstöra hans liv ännu mer, eller rent av ta det från honom, så är jag inte en av de.

Jag kunde inte bry mig mindre, du har väl inte sett mig tråna efter informationen du sitter på om din oduglige närstående som tallar på små barn? Kunde som sagt inte bry mig mindre.
Det är din sort, små sopor som sitter med information, släpper några smulor och skapar en diskussion kring detta, sedan drar sig undan för att "man har integritet" eller vill "skydda någon".

Ingen bryr sig om din odugliga släkting eller vad fan det är som du uppenbarligen försöker slänga under bussen tillräckligt mycket för ditt eget nöje men inte så att andra kan roffa åt sig. Han har enligt din egen utsago redan blivit dömd och förmodligen redan lidit igenom stigmat eller lider redan av det just nu.
Citera
2023-01-02, 22:57
Medlem
Någon anhörig till rektorn som fortfarande har någon slags presence på nätet?

Gissar att de har fått en hel del mindre trevliga meddelande.
Citera
2023-01-02, 23:01
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Gud vad jag rös till när jag fick reda på vilken skola den så kallade rektorsgäddan arbetar/arbetade på.

Jag dejtade kvinnan som nu är tillförordnad rektor (då var hon biträdande rektor) en period under hösten 2019. Jag minns mycket väl att jag frågade henne hur hon trivdes på sitt arbete och om den överordnade (rektorsgäddan) verkade vettig.

Hennes svar: "självklart verkar han vettig, annars hade jag inte arbetat kvar...".

Jag kan inte låta bli att undra vad hon måste tycka/tänka om honom nu.

Bra att hon tog över nu. Verkar som att det har varit lite peddovänlig stämning på skolan. Gympaläraren och rektorn (och gud vet vilka fler?) hade kunnat starta en klubb där.

Kan inte du ringa henne och fråga vad Tony (gympaläraren) heter i efternamn? Sara och Patrik undrar.
Citera
2023-01-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppodumle
Många som blir uthängd på dumpen. Ja de förlorar sin fru osv. Men varför åker inte alla in i fängelse? Fattar inte.

Jag gillar Dumpen men fängelse för vad? Det är rätt få av gäddorna som begår lagbrott.

Lagens arm agerar inte på känslor eller moral tack och lov. Men visst kan lagar ändras.
Citera
2023-01-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Någon anhörig till rektorn som fortfarande har någon slags presence på nätet?

Gissar att de har fått en hel del mindre trevliga meddelande.
Hoppas inte, stackarna.
Citera
2023-01-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Typ den här, källa Dumpen.se:
https://dumpen.se/wp-content/uploads/2022/12/Screenshot_20221225_210431.jpg

Hur kan man missa att bilden är datoranimerad?

Dessa män framstår ju som ganska korkade redan i inledningen av chattarna — även om de själva givetvis tror att de är sluga.

Många är boomers. Många blir kåta av att se typ ett lår. De tänker nog inte steg längre än så.

Men det är man ju tacksam för — så att de kan konfronteras.

Jag undrar bara hur lång tid det tar innan det inte finns några äckel att fånga längre. Jag är förvånad att det fortfarande verkar vara så få som inte vet vad Dumpen är i de ”kretsarna”, speciell för en så pass erfaren groomer som rektorn som dessutom arbetar inom skolan (DE borde ju ha koll). Nu med alla tidningsartiklar och så också. För vetskapen om Dumpen måste ju öka i de ”kretsarna” vilket gör att de håller sig undan, samtidigt som de fortfarande finns där ute skrämmande nog.
Citera
2023-01-02, 23:17
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Dessa män framstår ju som ganska korkade redan i inledningen av chattarna — även om de själva givetvis tror att de är sluga.

Många är boomers. Många blir kåta av att se typ ett lår. De tänker nog inte steg längre än så.

Men det är man ju tacksam för — så att de kan konfronteras.

Jag undrar bara hur lång tid det tar innan det inte finns några äckel att fånga längre. Jag är förvånad att det fortfarande verkar vara så få som inte vet vad Dumpen är i de ”kretsarna”, speciell för en så pass erfaren groomer som rektorn som dessutom arbetar inom skolan (DE borde ju ha koll). Nu med alla tidningsartiklar och så också. För vetskapen om Dumpen måste ju öka i de ”kretsarna” vilket gör att de håller sig undan, samtidigt som de fortfarande finns där ute skrämmande nog.

Jag vet inte säkert vilken bild som rektorsgäddan fått sänt till sig, men är det den som jag länkade till så måste han vara dum i huvudet eller berusad av kåthet. Båda sakerna är lika bedrövligt.
Citera
2023-01-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbckguru
Sådana som du som kommer in på flashback med små hemligheter och lägger ut smulor, sedan när man vill veta mer så pratar dom integritet med mera. Säg ingenting nästa gång. Och av 10,42 miljoner svenskar så ska vi gissa utifrån din anonyma ställning, vem denna anonyma sopa du har i ditt liv är, genom att du förklarar hans händelse som förmodligen inte ens är unik. Förstår du vad jag menar?
Hans "kompis"
Citera
2023-01-02, 23:18
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Typ den här, källa Dumpen.se:
https://dumpen.se/wp-content/uploads/2022/12/Screenshot_20221225_210431.jpg

Hur kan man missa att bilden är datoranimerad?
Det där tror jag är Putte S själv i AI-genererad form av liten flicka. Uppenbart manipulerad bild, men dessa gäddor är ju oftast inte puruppdaterade vad gäller det digitala. De som är det hänger i fullt krypterade nätverk, och det är de verkligt farliga individerna. Kåtbockarna som bestämmer träff med första bästa profil på Kik hade ändå åkt dit för eller senare då de tänker med kuken och inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in