2023-01-03, 09:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Man tycker sannerligen inte synd om rektorn, det är en njutning att se hans panik och skam. Man riktgt hör hur Sara Nilsson myser och Patrik Sjöbergs uppmaning till rektorn att flexa med armarna är trestjärnig. Det är då Dumpen är som allra bäst, hög social fallhöjd gillar vi skarpt. Ja, det är synd om dom anhöriga, det är väl där man kan infrågasätta själva uthängandet av identiteten.

Skulle det kunna göras på något annat sätt?

Nej
Citera
2023-01-03, 09:19
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Det kan stämma, men jag tycker att bilden ser onaturlig ut också i en telefon, det är konstiga proportioner i ansiktet och huden samt ögon ser onaturligt ut. En smart person borde vara uppmärksam på det, speciellt om de håller på med gromning.

Man tycker sannerligen inte synd om rektorn, det är en njutning att se hans panik och skam. Man riktgt hör hur Sara Nilsson myser och Patrik Sjöbergs uppmaning till rektorn att flexa med armarna är trestjärnig. Det är då Dumpen är som allra bäst, hög social fallhöjd gillar vi skarpt. Ja, det är synd om dom anhöriga, det är väl där man kan infrågasätta själva uthängandet av identiteten. Skulle det kunna göras på något annat sätt?

Med den fallhöjden i rektorgäddans fall så kan det nog inte bli på annat sätt för de anhöriga. Det hade inte spelat nån roll om Dumpen inte släppte konfrontationen utan enbart vände sig till arbetsgivare och anhöriga. Skolan och kommunen skulle ändå behöva gå med information som gammelmedia skulle plockat upp. Ärendet är för allmänintressant för att kunna flyga under radarn.
Citera
2023-01-03, 09:23
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Med den fallhöjden i rektorgäddans fall så kan det nog inte bli på annat sätt för de anhöriga. Det hade inte spelat nån roll om Dumpen inte släppte konfrontationen utan enbart vände sig till arbetsgivare och anhöriga. Skolan och kommunen skulle ändå behöva gå med information som gammelmedia skulle plockat upp. Ärendet är för allmänintressant för att kunna flyga under radarn.
Ärendet är i alla fall rejält hett och det kommer att bli jobbigt för rektorns stackars hustru och barn- även om galningen skriver i chatten att han är singel
- men nu känner jag att Dumpen kan bara bli bättre, jag hoppas på fler höjdargäddor i framtida menyn!
Citera
2023-01-03, 09:24
Avslutad
Kunde inte sova på hela natten. De där äckliga jävla fötterna. Ser ut som storkfötter.

Hans självbild måste vara det mest skruvade jag tagit del av. Det vidriga är också hur han pratar om den här 13 åringen, det tror han, som om hon vore en vara som vilken som helst. Han säger det till henne.

Om du läser det här måste du ta dig till Fridhemsplan, är väl närmaste T-banan, och hoppa framför ett tåg. Det är enda sättet att ge dina barn ett drägligt liv efter det här. Tänk på dem!
Citera
2023-01-03, 09:29
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSeussy
Kunde inte sova på hela natten. De där äckliga jävla fötterna. Ser ut som storkfötter.

Hans självbild måste vara det mest skruvade jag tagit del av. Det vidriga är också hur han pratar om den här 13 åringen, det tror han, som om hon vore en vara som vilken som helst. Han säger det till henne.

Om du läser det här måste du ta dig till Fridhemsplan, är väl närmaste T-banan, och hoppa framför ett tåg. Det är enda sättet att ge dina barn ett drägligt liv efter det här. Tänk på dem!
Dom här bilderna som gäddorna ger ut till barnen är bara för bedrövliga. Tror rektorn på allvar att en ung flicka skulle bli sugen på en gubbe som står och visar upp sina hallux valgus fötter? Jag har också läst hela chatten som rektorn haft med Dumpen och han verkar synnerligen störd i skallen på många plan, kontrollbehov och gränslös. Men värst av allt är frånvaron av självdistans och självinsikt.
Citera
2023-01-03, 09:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det är jävligt svårt att säga. Jag har ju bara haft kontakt med en av de. Blir mer förvånad om det är under 10% än över. Ogillar dock spekulation i livsavgörande frågor.
Vad har du för alternativa teorier för vilken intention de kan tänkas ha haft? Speciellt med tanke på vilka otroliga risker de tar.
Citera
2023-01-03, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Man hoppas det är ovanligt, men gromande av unga är tyvärr vanligare än man önskar.
Länkar: (FB) Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
Kan inte riktigt se hur någon av länkarna stödjer påståendena.
Citera
2023-01-03, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Detta har jag påtalat gång på gång i den här tråden, men det går aldrig in i dumplingarnas hjärnor, för alla är tydligen synska och kan se in i framtiden.
Ingen får förstöra deras världsbild, och om någon försöker med det så är man automatiskt pedofil, alla måste hålla med, annars blir det stryk eller värre.
Såg din andra kommentar också. Skulle inte gå så långt som att kalla gäddorna offer, men är med på resonemanget.
Det är riktigt otäck retorik bland anhängarna till dumpen ja. Jag har blivit kallad pedofil otaliga gånger, och ett par dödshot.
Hade varit kul att veta vad deras arbetsgivare tyckt om att de bedriver häxjakt och hotar andra medmänniskor på nätet.
Citera
2023-01-03, 09:37
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BotkyrkasGudfader
...men skulden hade riktats mot ansvariga.
Det kan nog finnas ett handfull gäddor som väntar och fungerar som bumeranger.
Tänk om reaktionen är mer komplex än sådär. Det låter förstås sannolikt att det klassiska hämndbegäret skulle kunna slå till, men det finns också en risk att den som får sitt liv förstört antingen riktar skulden mot någon annan än budbäraren, eller passar på att hämnas på någon helt annan när allting ändå är förstört.

Den uthängde kanske känner ett starkare hat mot en gammal bekant som den uthängde anar sitter och myser av situationen. "Ska det gå åt helvete för mig, kan jag lika gärna förstöra ditt liv också." Patrik och Sara är trots allt inga personer som gäddan har någon relation till. En gädda som då inser att han inte kommer undan ett grovt våldsbrott kanske hellre begår detta brott mot någon han hatar starkare än Patrik.

Det krävs trots allt mycket förberedelse för att begå ett kännbart våldsbrott mot Patrik eller Sara. En uppgiven människa har sällan energin för att genomföra ett sånt hämnd. Och den som har energin inser kanske efter noga övervägande också det meningslösa i att hämnas på budbäraren. Till vilken nytta egentligen? Av ren princip? Då krävs det en solklar psykopat i så fall. Det är inte otänkbart men som GW skulle säga: "ytterst ovanligt". Det är ju knappt så att småbusen i förorterna lyckas med sina hämndförsök trots tillgång till vapen.
Citera
2023-01-03, 09:42
Avslutad
Citat:
Dom här bilderna som gäddorna ger ut till barnen är bara för bedrövliga. Tror rektorn på allvar att en ung flicka skulle bli sugen på en gubbe som står och visar upp sina hallux valgus fötter? Jag har också läst hela chatten som rektorn haft med Dumpen och han verkar synnerligen störd i skallen på många plan, kontrollbehov och gränslös. Men värst av allt är frånvaron av självdistans och självinsikt.

Exakt. Tror de här gubbarna och få (väl?) kvinnorna är psykopater samtidigt. De vet att de förstör barnens liv men ändå gör de det. Att de är skickliga manipulatörer är också ett psykopatiska drag. Och den grandiosa självbilden. Och så klart frånvaron av empati.
Citera
2023-01-03, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Bra då får du plöja undersökningar.
Eller så kan du ju visa motsatsen.
Jag tänker inte roa dig genom att sitta och googla material åt dig.
Jag är ju inte direkt förvånad över att du inte förstår innebörden av bevisbörda. Du har ju redan upprepade gånger visat dig vara ett fullständigt klappträ inom juridik.

Om du inte vet, säg då att du tror.
Citera
2023-01-03, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vad har du för alternativa teorier för vilken intention de kan tänkas ha haft? Speciellt med tanke på vilka otroliga risker de tar.
Min högst personliga åsikt, utan formell kompetens i så fall.
Jag tycker mig se tydliga paralleller till beteende som observeras hos missbrukarpersonligheter. Totalt förvriden konsekvensanalys enl våra vanliga mått.
Skulle också kunna tänka mig någon form av förvriden bild av cyberspace vs fysisk verklighet. Alltså "det är på nätet, alltså finns det inte". Att ta sig till mötet fyller i set fallet en form av valideringsfunktion där nyfikenhet får styra.
Att det är individer med beteende utanför det vi anser vara "normen" råder ingen tvekan om i mina ögon. Jag hoppas de får kontakt med vården så de själva kan förstå sitt beteende. Exakt hur sådan vård skulle se ut är onekligen 100% individuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in