2023-01-02, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
”Enligt 6 kapitlet 15 § Brb är försök till köp av sexuella tjänster straffbart enligt 23 kapitlet. För att straffbart försök skall föreligga krävs att någon har påbörjat utförandet av ett visst brott, utan att detta har kommit till fullbordan, och att fara har förelegat för att handlingen skulle leda till brottets fullbordan eller sådan fara har varit utesluten endast på grund av tillfälliga omständigheter.

Försökspunkten är rimligen uppnådd när erbjudandet om ersättning har lämnats.”
Det du fetade handlar om situationer där GM har försökt att köpa sex av någon som har tänkt att sälja sex till GM, men handlingen blir avbruten av att exempelvis hyresvärden stormar in och undrar vad som pågår, eller att någon av dem ramlar och stukar foten och hela alltet därför avbryts.

Det är inte tillämpbart här. Det förelåg aldrig någon fara för brottets fullbordan, och det var inga tillfälligheter som gjorde att en sådan fara är utesluten eftersom ingen hade tänkt sälja sex alls.
Citera
2023-01-02, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sndubbelok
Jens Ganman lägger ut texten om Dumpen och senaste gäddan på sin substack.

https://t.co/BI3z99QnrW

”PK”-kläder”. På vilket sätt är den sjuke fan moderaten PK? Lika urvattnat begrepp som ”woke”. Används för helt andra saker. Trött man blir.
Citera
2023-01-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det du fetade handlar om situationer där GM har försökt att köpa sex av någon som har tänkt att sälja sex till GM, men handlingen blir avbruten av att exempelvis hyresvärden stormar in och undrar vad som pågår, eller att någon av dem ramlar och stukar foten och hela alltet därför avbryts.

Det är inte tillämpbart här. Det förelåg aldrig någon fara för brottets fullbordan, och det var inga tillfälligheter som gjorde att en sådan fara är utesluten eftersom ingen hade tänkt sälja sex alls.

Nej, det spelar ingen roll om personen är prostituerad eller inte.
Citera
Medlem
Jag tycker att rektorn ska vara kvar på jobbet.

Nästa vecka kallar man till ett möte med vårdnadshavare och skolledning där rektorn förklarar sina förehavanden från innehåll i chattar, dick-pics, och hur han stötte ihop med filmande Sara och Patrik när han handlade med frugans bil.

Då kan vi kanske få klarhet och lägga det här bakom oss.
Citera
Medlem
Pungpuckels avatar
När Expressen precis har spottat ur benen efter måltiden med Rebecca Ädel, så kommer nu nästa delikata kadaver att hacka tag i.
Pedofilrektorn!

Någon av gamarna tar ju förstås tillfället i akt, att använda det i en krönika "vad händer i skolan?! Vart är vi på väg?!

Jag förringar absolut inte rektorns gärning, och jag myser när man hänger ut den bildade klassens äckelpäckel.

Men fan, vad medias åpna gamar stör mig.
Citera
2023-01-02, 16:36
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Gäddorna har varit ganska explicita med sina intentioner, det kan du väl ändå inte förneka?

Han förnekar det. Kolla hur han använder domstolar och rättsväsendet samt samhällets andra myndigheter som ett slagträ för vad Dumpen egentligen gör. Dumpen fångar in gäddor och visar dem i det offentliga, vilket jag tycker är bra. Sådana här människor förtjänar kastrering och långa fängelsestraff samt dödsstraff beroende på fall. Frågan är hur högt och systematiskt strukturerad det här inom samhällets alla hörn och nivåer.

Jag pratade med frugan om det här och någonstans togs det upp att inom lagen så borde det här ligga kring "uppsåt att köpa sex från minderårig". qaaq är en "guardians of the pedophiles".

https://qanon.pub/?#4904
Senast redigerad av JackArrow 2023-01-02 kl. 16:40.
Citera
2023-01-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Nej, jag är objektiv och dömer inte gäddan, men däremot dumpens egna grooming och freak show.
Nej, det är ingen fakta om tilltänkt övergrepp mot barn - det är chattande och dickpixskickande till en vuxen som spelar barn. Vi lever i ett rättssamhälle faktiskt - det krävs bevis för barnvåldtäkt, det måste ha hänt eller riskerar hända, men det gör det inte bland dumpens fångster. Det som händer är att en vuxen får en kukbild skickad till sig, men som också blir impad av det och inte kränkt eller förfärad (chattloggarna). Istället för att anmäla och avbryta, så lurar de honom mer för att få honom att skämmas inför svenska folket - Freakshow!

Dumpens syfte är att konfrontera vuxna människor som vill förgripa sig på barn sexuellt.

Ditt ordbajs är därför helt irrelevant.

Står dig fritt att starta en organisation vars verksamhet bygger på juridik. Vad väntar du på? Du verkar brinna för det.
Citera
2023-01-02, 16:37
Avslutad
Citat:
Du talar mycket om känslor och affekt. Jag tycker konfrontationerna är obehagliga, men inte är Patriks och Saras approach särskilt överdrivna? Jag har läst chattarna och det är fakta, svart på vitt. Jag har naturligtvis sexchattat som de flesta men tro mig, aldrig har jag "råkat" göra det med ett barn och inte fan har jag gjort det som ett sjukt rollspel a la gäddorna. Men det har tydligen du?

Så tagga ner nu med hysterin du uppvisar och sluta skicka dicpics.
Du skriver och svarar som att du inte läser vad jag skriver. Meninglöst med en sån konversation.
Citera
2023-01-02, 16:39
Medlem
Citat:
Gäddorna har varit ganska explicita med sina intentioner, det kan du väl ändå inte förneka?
Du har aldrig skrivit något på nätet du inte riktigt ämnar stå för IRL? Jävligt mångq i den här tråden som både varit arbetslösa och polisanmälda om d2 inte gömde sig bakom anonymiteten.
Citera
2023-01-02, 16:40
Medlem
Citat:
Biträdande lär gå in så länge. Han kan nog komma att få lön under uppsägningstiden, uppsagd av personliga skäl, dvs vara ett äckel och bryta mot Skolverkets läroplans grundläggande värdegrund.

Absolut, biträdande går in som tf. Bara hoppas på 7 § i LAS. Han sitter och svettas i samtal med HR just nu…
Citera
2023-01-02, 16:42
Avslutad
Citat:
Dumpens syfte är att konfrontera vuxna människor som vill förgripa sig på barn sexuellt.

Ditt ordbajs är därför helt irrelevant.

Står dig fritt att starta en organisation vars verksamhet bygger på juridik. Vad väntar du på? Du verkar brinna för det.
Nej det är inte alls syftet. Syftet är vad dumpen gör - inte vad de skriver. De har inga barn med i fiskandet, eller ge ett exempel på ett barn en gädda önskat förgripa sig på?
Citera
2023-01-02, 16:42
Avslutad
Citat:
Nej, det spelar ingen roll om personen är prostituerad eller inte.
Det som spelar roll är om det fanns fara för att sexköpet ska fullbordas. Någon sådan fara har inte funnits här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in