2023-01-02, 16:21
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det kan du göra själv. Det är ju uppenbarligen du som har problem med att fatta.

Som jag sa. Kommer du och påstår felaktigheter, såsom att försök till sexköp är ett brott även när man blivit lurad och "säljaren" aldrig tänkte sälja sex, något du har påstått ett flertal gånger, så kommer jag att påpeka det.

Tycker du inte att den diskussionen hör hemma här, ge då fan i att påstå sådana saker. Enkelt.
Jag ger fakta.
Dom kan anmäla honom för förberedelse till sexköp.
Du har svårt att fatta och fortsätter rapa ovidkommande skit.
Du plockar dessutom upp ditt svammel igen och börjar om flera dagar efter att diskussionen avslutades.
Din magkänsla och amatörtolkning av text visar sig väldigt väl när du inte förstår anmälningsbart.
Citera
2023-01-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det har ju i så fall gått väldigt fort.
Såna prövningar brukar ju dras i långbänk.
Om det finns dokumenterade tidigare oegentligheter kan det gå fort. Här finns exempel på anledningar till indragna legitimationer:
https://www.lararen.se/nyheter/lararlegitimation/lararna-som-miste-legitimationen-detta-hande
Citera
2023-01-02, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Vem har sagt något om bevisad barnvåldtäkt? Fakta är de konversationer och bilder som finns samt gäddornas egna chans att bemöta på plats, inspelat. Förnekar du att det är exposé? Klassisk gammal journalistik. Och Dumpen anmäler också, vet du inte det?

Kukbilder är olagligt att skicka även till vuxna om det inte efterfrågats. Ingen vill öppna en bild och utsättas för din lilla svällkropp. Kukbilder "impar" som du kallar det tydligen sällan utan äcklar mest. Vet att tjejer som sitter och visar varandra vad idioter skickat för fula snoppar och skrattar åt dem, tydligen blir ytterst få kvinnor kåta av en kukbild. Så uppenbarligen är det vi med vår handling att fota vårt eget kön och skicka det mest upphetsande för oss, men du kanske inte känner många kvinnor eller några som törs vara ärliga mot dig? Eller vars åsikt du ens bryr dig om. https://polisen.se/contentassets/f892848c1d5b45c5b07946b54b512050/svar-oonskad-nakenbild-1080x1920.jpg https://polisen.se/contentassets/f892848c1d5b45c5b07946b54b512050/svar-ber-om-nakenbild-1080x1920.jpg

Att förövaren inte har brottslig avsikt stämmer naturligtvis inte, för förövaren tror det är ett barn.
Dickpicandet är inte efterfrågat, inte heller övergreppsbilder på andra barn mm. som sänts. Det är dessutom individer som, i flertalet Dumpen-fallen, noterats tråla efter barn och unga under en längre tid på flera olika sajter.

Jag vet inte om du spelar dum eller är det på riktigt, men de flesta inser att även om inte ett juridiskt brott (utom skickade bilder) begåtts, så är det här obehagliga, gränsöverskridande och för barn och unga farliga personer. Det som publiceras är vad de skriver, kan de inte stå för det ska de inte skriva eller skicka bilder. Till någon.
Det har varken du eller jag nån aning om och det är inte utrett av domstol. Du gissar att det som skrivs i chatten är sant, men det hade lika kunnat vara ett perverst rollspel mellan dessa två vuxna. Har du aldrig läst sexnoveller? En del tänder på sånt snack, men oftast är det nog bara snack. Finns inga bevis för att nån gädda pratat på det viset med ett riktigt barn. Ni bara drar den slutsatsen för att just här, så skrev han så, men det är inget bevis enligt åklagarna. Det behövs offer. Det kan Dumpen fixa om de vill väldigt lätt, men det vågar de inte.

Du ska inte tro på allt vad Sara skriker - hon är bara en hysterisk hora i affekt, utan rationellt och analytiskt tänkande påslaget. Hon får utlopp för sin ångest hon jobbat ihop och förträngt under åren på stritan.
Citera
2023-01-02, 16:24
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Om det finns dokumenterade tidigare oegentligheter kan det gå fort. Här finns exempel på anledningar till indragna legitimationer:
https://www.lararen.se/nyheter/lararlegitimation/lararna-som-miste-legitimationen-detta-hande
Då kan man tänka sig att det finns det och då undrar man ju mer om vad som hände i skolan i Järfälla.
Ryktet säger att han försvann hastigt och lustigt därifrån.
Citera
2023-01-02, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Det finns ju inget att döma för, så det är ju inte så konstigt. Och du ska vara glad av du lever i ett rättssamhälle och inte nåt jävla sharialand som du och dina gelikar verkar föredra.

Gäddornas interntioner har du ingen aning om. Det är inte utrett av domstolen och kommer så aldrig bli. Din omogna gissningar är inte mycket värt.
Gäddorna har varit ganska explicita med sina intentioner, det kan du väl ändå inte förneka?
Citera
2023-01-02, 16:25
Medlem
Citat:
Det finns ju inget att döma för, så det är ju inte så konstigt. Och du ska vara glad av du lever i ett rättssamhälle och inte nåt jävla sharialand som du och dina gelikar verkar föredra.

Gäddornas intentioner har du ingen aning om. Det är inte utrett av domstolen och kommer så aldrig bli. Din omogna gissningar är inte mycket värt.

Ja, vad menar du att du bevisade? Du mer eller mindre skriver det jag precis skrivit.
Ingen bryr sig om det är lagenligt eller ej. Dumpen drar ut ljusskygga äckel från skuggan till rampljuset.
Hade detta varit social accepterat eller falla under normalt beteende så hade det inte varit någon uppståndelse.

Straffet för med sig kraftigt socialt stigma och helt avkapade kontakter, du mer eller mindre sparkas ut i exil för att klara dig själv. Ingen vill befatta sig med dig någonsin. Det är exemplariskt straff till att börja med. Det bästa vore så klart att det fanns en lag som i ett så tidigt skede som samtliga chattar visar, vore straffbart. Utöver straff så borde man ha som i USA, där det finns en karta över samtliga peddos / sexualförbrytare, och att det alltid dyker upp när du ska söka jobb.

Jag är FÖR Dumpen.se. Det är tragiskt att en sådan sida ska finnas för att politiker inte kan pusha fram konkreta lagar.
Citera
2023-01-02, 16:27
Avslutad
Citat:
Jag ger fakta.
Dom kan anmäla honom för förberedelse till sexköp.
Du har svårt att fatta och fortsätter rapa ovidkommande skit.
Du plockar dessutom upp ditt svammel igen och börjar om flera dagar efter att diskussionen avslutades.
Din magkänsla och amatörtolkning av text visar sig väldigt väl när du inte förstår anmälningsbart.
Ja, man kan anmäla vilket jag redan har sagt.

Men förstår du att INGEN av gäddorna kommer fällas för varken försök till eller förberedelse till någon form av sexköp för det de har gjort när dumpen har fiskat upp dem? För du har nämligen påstått det. Se här:

Citat:
Citat:
Tror du fortfarande att det är ett brott att försöka köpa sex av någon som lurar dig och aldrig hade tänkt sälja sex till dig på riktigt?
Försöket att köpa kvarstår.
Så ja.

Om du verkligen hade velat ha ett slut på diskussionen så hade du svarat på den frågan istället för att dra allt i långbänk. Men det är ju uppenbart att du gör precis allt för att slingra dig. Precis som gäddorna.
Citera
2023-01-02, 16:28
Medlem
Citat:
Det har varken du eller jag nån aning om och det är inte utrett av domstol. Du gissar att det som skrivs i chatten är sant, men det hade lika kunnat vara ett perverst rollspel mellan dessa två vuxna. Har du aldrig läst sexnoveller? En del tänder på sånt snack, men oftast är det nog bara snack. Finns inga bevis för att nån gädda pratat på det viset med ett riktigt barn. Ni bara drar den slutsatsen för att just här, så skrev han så, men det är inget bevis enligt åklagarna. Det behövs offer. Det kan Dumpen fixa om de vill väldigt lätt, men det vågar de inte.

Du ska inte tro på allt vad Sara skriker - hon är bara en hysterisk hora i affekt, utan rationellt och analytiskt tänkande påslaget. Hon får utlopp för sin ångest hon jobbat ihop och förträngt under åren på stritan.
Du talar mycket om känslor och affekt. Jag tycker konfrontationerna är obehagliga, men inte är Patriks och Saras approach särskilt överdrivna? Jag har läst chattarna och det är fakta, svart på vitt. Jag har naturligtvis sexchattat som de flesta men tro mig, aldrig har jag "råkat" göra det med ett barn och inte fan har jag gjort det som ett sjukt rollspel a la gäddorna. Men det har tydligen du?

Så tagga ner nu med hysterin du uppvisar och sluta skicka dicpics.
Citera
2023-01-02, 16:29
Medlem
Citat:
Då kan man tänka sig att det finns det och då undrar man ju mer om vad som hände i skolan i Järfälla.
Ryktet säger att han försvann hastigt och lustigt därifrån.
Offentliga handlingar borde det vara. Ofta är väl facket med också?
Citera
2023-01-02, 16:30
Medlem
Citat:
Det kan du göra själv. Det är ju uppenbarligen du som har problem med att fatta.

Som jag sa. Kommer du och påstår felaktigheter, såsom att försök till sexköp är ett brott även när man blivit lurad och "säljaren" aldrig tänkte sälja sex, något du har påstått ett flertal gånger, så kommer jag att påpeka det.

Tycker du inte att den diskussionen hör hemma här, ge då fan i att påstå sådana saker. Enkelt.

”Enligt 6 kapitlet 15 § Brb är försök till köp av sexuella tjänster straffbart enligt 23 kapitlet. För att straffbart försök skall föreligga krävs att någon har påbörjat utförandet av ett visst brott, utan att detta har kommit till fullbordan, och att fara har förelegat för att handlingen skulle leda till brottets fullbordan eller sådan fara har varit utesluten endast på grund av tillfälliga omständigheter.

Försökspunkten är rimligen uppnådd när erbjudandet om ersättning har lämnats.”
Citera
2023-01-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xLily
Rektorn är tagen ur tjänst och kommunen var snabba med att gå ut med information till alla vårdnadshavare på skolan. Hoppas de inte behöver köpa ut aset!

Tjänsten som ny rektor på skolan är för att låg, mellan och hög ska slås ihop till en skola. Men det kom ju jävligt lägligt
Biträdande lär gå in så länge. Han kan nog komma att få lön under uppsägningstiden, uppsagd av personliga skäl, dvs vara ett äckel och bryta mot Skolverkets läroplans grundläggande värdegrund.
Citera
2023-01-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Vad är regeringsdepartementet...
Är det en fråga? Då brukar man använda frågetecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in