2022-09-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, det är väl hög risk att hon dödats och gömts. Det är inte det jag "invände" mot, utan mot insinuationen att orsaken till att hon inte hittats är att hon inte ses som viktig (eller vad man ska säga) Det är kanske inte så mycket en värderingsfråga som den krassa realiteten att en del människor fullt medvetet väljer ett riskfyllt liv var de periodvis håller sig undan frpn såväl myndigheter som familj och vänner samt att de håller sig till en bekantskapskrets där man inte pratar. Dessa blir svårare att söka än den som lever ett inrutat liv där det märks omedelbart när de så att säga avviker från schemat.
Jag fattar vad du menar. Och i Louise fall finns en massa försvårande omständigheter. Samtidigt har jag läst FUP en på mål B1750-22 o ser en del geografiska platser som inte har sökts av ordentligt. Ordentligt as in Missing people. Det är nog dom enda med rätt resurser. Men ja, jag fattar din synpunkt o håller till viss del med.
Citera
2022-10-03, 10:20
Medlem
Någon som vet om det fallit någon dom i hovrätten i det parallella fallet om tortyrkidnappningen och drogerna?
Citera
2022-10-04, 13:30
Medlem
Ingen dom än. Förhandlingar avslutas omkring 11 oktober. Vet inte hur lång tid dom behöver på sig för att komma med dom.
Citera
2022-10-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guest054
Ingen dom än. Förhandlingar avslutas omkring 11 oktober. Vet inte hur lång tid dom behöver på sig för att komma med dom.

Ok så inget nytt alls om LW?
Senast redigerad av Frankenstein1 2022-10-11 kl. 23:05.
Citera
2022-10-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Ok så inget nytt alls om LW?
Nej. Inget nytt alls.
Citera
2022-10-19, 20:37
Medlem
Dunder90s avatar
Enligt "Crimeswedeninvestigators" åtalas nu V*ctor E*dlund för ett väpnat rån i Kungsör 2020. Kanske redan lyft tidigare i tråden, isf ber jag om ursäkt.
Citera
2022-10-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunder90
Enligt "Crimeswedeninvestigators" åtalas nu V*ctor E*dlund för ett väpnat rån i Kungsör 2020. Kanske redan lyft tidigare i tråden, isf ber jag om ursäkt.
Målnummer B-2919-22
Citera
2022-11-11, 22:42
Medlem
Citat:
Har dom kommit? Borde gjort det va?
Citera
2022-11-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av technox
Har dom kommit? Borde gjort det va?
Dom kom 28 okt. Pontus, Simon o Viktor fick alla 8 år. Glenn fick 7 mån.
Citera
2022-11-14, 05:31
Medlem
GamlaFalls avatar
Citat:
Jag fattar vad du menar. Och i Louise fall finns en massa försvårande omständigheter. Samtidigt har jag läst FUP en på mål B1750-22 o ser en del geografiska platser som inte har sökts av ordentligt. Ordentligt as in Missing people. Det är nog dom enda med rätt resurser. Men ja, jag fattar din synpunkt o håller till viss del med.

Vilka platser tänker du på då?

Hoppas att polisen fortsätter att påminna allmänheten om fallet, innan det blir allt för kallt.
Även om alternativen till vad som skett är, av allt att döma begränsade, så är jag helt övertygad om att det finns människor i frihet som skulle kunna säga mer än de gjort hittills…
Senast redigerad av GamlaFall 2022-11-14 kl. 05:36.
Citera
2022-11-28, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaFall
Vilka platser tänker du på då?

Hoppas att polisen fortsätter att påminna allmänheten om fallet, innan det blir allt för kallt.
Även om alternativen till vad som skett är, av allt att döma begränsade, så är jag helt övertygad om att det finns människor i frihet som skulle kunna säga mer än de gjort hittills…
Skulle säga Brollsta och Hakunge i Brottby. Riala. Ullna i Täby. Tuna gård och Svinninge Åkersberga.
Citera
2023-01-01, 23:50
Medlem
apanbengts avatar
Så....snart ett år sedan Louise försvann. Någon som hört något senaste tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in