Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Det är väl en jävla skillnad.
Jag tror inte att USA's president hade flugit över Irak heller under kriget trots att USA hade luftherravälde.
Det vet du ingenting om. Ukraina har återtagit mer än halva terrängen som ryssen tagit sedan 24:e februari. Vad säger det dig?
Ok, då får vi väl sluta äta Oxfilé i några år då. Vad gör ryska oligarker när det blir lågkonjunktur då tror du? Hoppar ut genom fönster?
Vet du hur många ryska rika som dött sedan invasionens start?
Du har rätt i att det avgjordes då. Till Ukrainas fördel. Det är såklart viktigt för väst att avsluta kriget så snart som möjligt men inte i rysk favör.
George W. Bush åkte hangarfartyg i Persiska viken.
Nej, jag vet inte hur många ryska rika som dött. Frågeställningen gällde inte om vem som ska svälta ut vem först, utan om det realpolitiskt meningsfulla för väst att försvagas globalt i en lågkonjunktur istället för att avsluta kriget som orsakar enormt mänskligt lidande. Givetvis över huvudet på clownföljet i Kiev. Med en vapenstilleståndslinje 100 mil öster om Polens östgräns. Det tycker jag inte vore i rysk favör då de initialt försökte ta hela landet. Tyskland fick göra större landavträdelser 1945 och det är ingen som grinar över Breslau och Königsberg idag.
Jag har väldigt svårt att se alternativet dvs. hur Ukraina skulle kunna upprätthålla säkerhet för civila i ett befriat Donetsk och Luhansk framåt år 2030 fullt av illegala vapen, kriminella, terrorister och separatister.