2022-12-31, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Det finns alltså folk som fortfarande tror att den uppenbart arrangerade bilden att lägga en vält barnvagn framför en ruin är ett dokumentärt äkta foto som en fotograf råkade bli vittne till?
jaha, du är ett sånt efterblivet mongo. så det var inte dual purpouse, utan bara ren terror?

Liza Dmytriyeva hette flickan, hon dog, tillsammans med ett 20 tal (barn och)civila hennes mamma skadades allvarligt i den raketatacken.

Citat:
Både barn och räddningspersonal hade påpassligt försvunnit när kameran kom fram…

hennes begravning finns youtube.

här finns även video från platsen
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11020315/She-reaching-daughter-Liza-dead-Great-aunt-Russian-rocket-victim-cries.html
Citera
2022-12-31, 21:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det finns alltså folk som fortfarande tror att den uppenbart arrangerade bilden att lägga en vält barnvagn framför en ruin är ett dokumentärt äkta foto som en fotograf råkade bli vittne till? Både barn och räddningspersonal hade påpassligt försvunnit när kameran kom fram…
Kommer du någonsin komma på att det inte är arrangerat eller är det utanför din befattningsförmåga?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11020315/She-reaching-daughter-Liza-dead-Great-aunt-Russian-rocket-victim-cries.html
En 4-årig flicka är död och du tror inte att det har hänt?
Citera
2022-12-31, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det är väl en jävla skillnad.

Jag tror inte att USA's president hade flugit över Irak heller under kriget trots att USA hade luftherravälde.

Det vet du ingenting om. Ukraina har återtagit mer än halva terrängen som ryssen tagit sedan 24:e februari. Vad säger det dig?

Ok, då får vi väl sluta äta Oxfilé i några år då. Vad gör ryska oligarker när det blir lågkonjunktur då tror du? Hoppar ut genom fönster?

Vet du hur många ryska rika som dött sedan invasionens start?

Du har rätt i att det avgjordes då. Till Ukrainas fördel. Det är såklart viktigt för väst att avsluta kriget så snart som möjligt men inte i rysk favör.
George W. Bush åkte hangarfartyg i Persiska viken.

Nej, jag vet inte hur många ryska rika som dött. Frågeställningen gällde inte om vem som ska svälta ut vem först, utan om det realpolitiskt meningsfulla för väst att försvagas globalt i en lågkonjunktur istället för att avsluta kriget som orsakar enormt mänskligt lidande. Givetvis över huvudet på clownföljet i Kiev. Med en vapenstilleståndslinje 100 mil öster om Polens östgräns. Det tycker jag inte vore i rysk favör då de initialt försökte ta hela landet. Tyskland fick göra större landavträdelser 1945 och det är ingen som grinar över Breslau och Königsberg idag.

Jag har väldigt svårt att se alternativet dvs. hur Ukraina skulle kunna upprätthålla säkerhet för civila i ett befriat Donetsk och Luhansk framåt år 2030 fullt av illegala vapen, kriminella, terrorister och separatister.
Citera
2022-12-31, 22:00
Medlem
Sgt.Blands avatar
Den välkända nazisten Sergey Mardan som tydligen också jobbar på rysk statstelevision sitter och lipar över hur stark militär Ukraina har. I hans drömvärld så hade Nazi-Ryssland mattbombat Ukraina istället haha. Det känns nästan som att han har gett upp kriget faktiskt. Han säger lite kryptiskt på slutet att han vet inte om "vi alla" överlever nästa år.

Man ska veta det om nazisterna i Ryssland att Putain har förbjudit de för flera år sen men de kallar sig inte nazister längre utan använder andra beteckningar. Putain är ju diktator och då måste man hålla koll på utmanare som kan dyka upp från alla tänkbara håll. Putain var nog inte direkt nazist i början av sin politiska karriär utan känns mer som en simpel tjuv som har haft flyt bara.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1609280421681942531
Citera
2022-12-31, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Den välkända nazisten Sergey Mardan som tydligen också jobbar på rysk statstelevision sitter och lipar över hur stark militär Ukraina har. I hans drömvärld så hade Nazi-Ryssland mattbombat Ukraina istället haha. Det känns nästan som att han har gett upp kriget faktiskt. Han säger lite kryptiskt på slutet att han vet inte om "vi alla" överlever nästa år.

Man ska veta det om nazisterna i Ryssland att Putain har förbjudit de för flera år sen men de kallar sig inte nazister längre utan använder andra beteckningar. Putain är ju diktator och då måste man hålla koll på utmanare som kan dyka upp från alla tänkbara håll. Putain var nog inte direkt nazist i början av sin politiska karriär utan känns mer som en simpel tjuv som har haft flyt bara.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1609280421681942531

Måzzttee man vinna o komma tillbaka hem helskinnad - det är ju vad jag skulle kräva.

Varför ställer folk inte upp o tar med PutlerFnask framför sig - varför skall han bara njuta o ha det varmt o skönt med lyxmat lyxkläder o lyxklockor

Dags att mobilisera goddagspilten o ordbajsaren Mardan till fronten
Citera
2022-12-31, 22:14
Medlem
Mindbusinesss avatar
Hoppas detta blir det sista nyårstal Putin håller. Han verkar inte riktigt frisk…

https://www.thesun.co.uk/news/20905816/putin-coughs-new-years-address-soldiers/
Citera
2022-12-31, 22:23
Medlem
Citat:
George W. Bush åkte hangarfartyg i Persiska viken.

Nej, jag vet inte hur många ryska rika som dött. Frågeställningen gällde inte om vem som ska svälta ut vem först, utan om det realpolitiskt meningsfulla för väst att försvagas globalt i en lågkonjunktur istället för att avsluta kriget som orsakar enormt mänskligt lidande. Givetvis över huvudet på clownföljet i Kiev. Med en vapenstilleståndslinje 100 mil öster om Polens östgräns. Det tycker jag inte vore i rysk favör då de initialt försökte ta hela landet. Tyskland fick göra större landavträdelser 1945 och det är ingen som grinar över Breslau och Königsberg idag.

Jag har väldigt svårt att se alternativet dvs. hur Ukraina skulle kunna upprätthålla säkerhet för civila i ett befriat Donetsk och Luhansk framåt år 2030 fullt av illegala vapen, kriminella, terrorister och separatister.

Du inser väl att Tyskland förlorade kriget?
Och ryssen kommer förlora likaså på ett eller annat sätt...
Citera
2022-12-31, 22:25
Medlem
leachs avatar
Litet kast med ryskt tanktorn så här nära inpå det nya året Uppe i luften rejält länge.
Gott Nytt År

Enemy tank blown up. The turret was in the air 7.5 seconds, any math majors want to calculate how high it flew? #Ukraine is winning
https://twitter.com/tomaburque/status/1609296231142162432
Senast redigerad av leach 2022-12-31 kl. 22:34.
Citera
2022-12-31, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Obekräftade uppgifter om att ryssen slagit till mot ett hotell i Kiev som använts av utländska militära rådgivare och legosoldater. Om det stämmer så är det en fin träff av ryssen.

https://t.me/IntelRepublic/11267

Ja och vad tror du själv? Har ryssland träffat något militärt mål med någon precisionsmissil? Det där är ett sonika angrepp på ett hotell där civila bor, absolut ingenting annat. Sen att man vill göra gällande det för att det ska låta som de kan träffa något, så är såklart inte fallet. Förmodligen för avancerat för dig att förstå ett sådant resonemang.
Citera
2022-12-31, 22:38
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Om jag nu fattat våra pro-ryssar rätt här i tråden så fanns en sovjetisk befolkning i Ukraina- liksom i Ryssland vid tiden för sovjetunionens upplösning. Det fanns alltså sovjetisk befolkning i sovjetunionen- tänka sig!

Om denna sovjetiska befolkning i Ukraina valde att stanna i Ukraina blev de väl ukrainska medborgare- på samma sätt som den sovjetiska befolkningen i Ryssland blev ryska medborgare... så måste det väl ha varit? Jag kanske är helkorkad- jag känner mig lite så just nu men det kan ha att göra med ett ymnigt intag av lådvin, kanske? Jag skall nämligen iväg på kalas om en stund... Var var jag? Ja, just det- jag hade skrivit klart...
Den dagen trollen faktiskt vet vad en så kallad sovjetisk medborgare var och är, är den dagen deras tystnad skall eka högljutt mellan Kaukasus och Appalacherna. Innan dess är frågan dödfödd. (såklart vet du det ja, men de själva ej. nej)
Citera
2022-12-31, 22:44
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Regimen i Ukraina som kom till makten genom en kupp är den som bär skulden och de människor som stödde kuppen måste drabbas av konsekvenserna.

Men jag är ganska säker på - utan något önsketänkande - att Kiev är på väg att bli det nya Dresden i slutet av 2023.
Kupp? Om vi ska tala om vad som egentligen ägde rum i den sk ryska revolotionen. Det var ingen folkrevolution a la Franska revulotionen. I Ryssland skedde statkupp. Ingen folklig revolution.
Citera
2022-12-31, 22:48
Medlem
Putin ljög inte bara för världen att Ryzzland bara övade vid Ukrainas gräns och sedan invaderade..

"I februari 2022 skickades Dmitrij Vasilets till kriget i Ukraina. Han blev tillsagd att det handlade om en militärövning, något som var vanligt förekommande bland de soldater som skickades i krig i februari enligt Tatjana Britskaja."

Måste vara en mardröm att hamna i.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/rysk-officer-riskerar-fangelse-for-ordervagran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in