2022-12-31, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Ryssland kommer lära sig av misstagen och sitta några år med att tillverka 1 miljon drönare av olika slag för att hämnas en dag.

Nibiru:s 3d-skrivare kommer fylla uralberget med T14 Armatas, och zombie-Putin kommer att ta över världen!
Citera
2022-12-31, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Tack. Lär ta lite tid och pengar att bygga nytt med andra ord.

varje ryskt fordon man förstör kommer aldrig att byggas igen -
Citera
2022-12-31, 19:56
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=jVvgnHxJoSY

12:58 Ryssen trodde han skulle få skita ifred. Imponerad över att han tog så många skott.
Senast redigerad av schroooms 2022-12-31 kl. 19:59.
Citera
2022-12-31, 20:00
Medlem
Vad är rekordet dödade ryssar på en gång - 100 500 1,000
ingen riktig artilleri- eller bombstrike mot stor rysk trupp

Bara enstaka döda ryssar`?
Citera
2022-12-31, 20:02
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ryska medborgare? Bor man i Ukraina är man sannolikt ukrainsk medborgare, oavsett etnicitet. Bor man i Ukraina men har ryskt medborgarskap är man faktiskt utlänning bosatt i ett annat land än det egna och då ska inte "hemlandet" ingripa militärt, en utländsk medborgare flyttar rimligen hem till hemlandet om man inte trivs bra i landet man bor i. Har man medborgarskap är det ju inga problem att flytta till och bosätta sig i det egna landet. Svenska medborgare bosatta utomlands behöver inte söka uppehållstillstånd om de vill flytta tillbaka hem och jag skulle gissa att Ryssland har liknade lagar.

Om jag nu fattat våra pro-ryssar rätt här i tråden så fanns en sovjetisk befolkning i Ukraina- liksom i Ryssland vid tiden för sovjetunionens upplösning. Det fanns alltså sovjetisk befolkning i sovjetunionen- tänka sig!

Om denna sovjetiska befolkning i Ukraina valde att stanna i Ukraina blev de väl ukrainska medborgare- på samma sätt som den sovjetiska befolkningen i Ryssland blev ryska medborgare... så måste det väl ha varit? Jag kanske är helkorkad- jag känner mig lite så just nu men det kan ha att göra med ett ymnigt intag av lådvin, kanske? Jag skall nämligen iväg på kalas om en stund... Var var jag? Ja, just det- jag hade skrivit klart...
Citera
2022-12-31, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schroooms
https://www.youtube.com/watch?v=jVvgnHxJoSY

12:58 Ryssen trodde han skulle få skita ifred. Imponerad över att han tog så många skott.

Ser framför mig hur Ivan satt och riktigt njöt av att bajsa på en porslinstoalett. "Vilken lyx! Här skulle jag kunna sitta hela dagen" tänkte han, innan han fick smaka på ett regn av automateld.
Citera
2022-12-31, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Om denna sovjetiska befolkning i Ukraina valde att stanna i Ukraina blev de väl ukrainska medborgare- på samma sätt som den sovjetiska befolkningen i Ryssland blev ryska medborgare... så måste det väl ha varit? Jag kanske är helkorkad- jag känner mig lite så just nu men det kan ha att göra med ett ymnigt intag av lådvin, kanske? Jag skall nämligen iväg på kalas om en stund... Var var jag? Ja, just det- jag hade skrivit klart...

De nya länderna gjorde nog olika. De baltiska staterna gav bara automatiskt medborgarskap till ryssar som kunde visa att de eller deras föräldrar/förfäder bott i landet före 1945 (tror jag det var). Övriga ryssar som flyttat in under Sovjettiden fick aktivt ansöka om medborgarskap, något som många valde att inte göra. En del av dem blev ryska medborgare istället, fast de bodde i något av de baltiska länderna. Hur man hanterade medborgarskapsfrågan i Ukraina vet jag inte. Men även om etniska ryssar bosatta i Ukraina valde att vara ryska medborgare istället för ukrainska så förändrar det inte läget i sak; egna medborgare utomlands "skyddar" man inte med invasioner, utan det är diplomatiska eller ekonomiska medel man får använda.
Citera
2022-12-31, 20:31
Medlem
Blir det ytterligare nya bombanfall av de ryska Bomber Boys i kväll?

Jag hoppas att Kiev blir det nya Dresden i slutet av 2023.
Senast redigerad av suntsiezinak 2022-12-31 kl. 20:34.
Citera
2022-12-31, 20:41
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak

Önsketänkande, sådana resurser har inte ryssen. Imperiet är nämligen ingen stormakt, bara en wannabe.
Citera
2022-12-31, 20:46
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak

Önskar du Ryssland denna efterföljande storm ? Då är du definitivt ukrainare . Att önska Ryssland total utplåning och förnedring är inget en frisk ryss ägnar sig åt .
Citera
2022-12-31, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
ahh så det var därför Liza 3 mördades…

barnvagnen var duelpurpouse ….

https://tsn.ua/en/amp/ato/russian-missile-strike-on-vinnytsia-last-images-of-ukrainian-mother-and-daughter-killed-in-baby-stro ller-video-photo-2111173.html

nivån på putinrunkande serb vatniks i tråden alts….
Det finns alltså folk som fortfarande tror att den uppenbart arrangerade bilden att lägga en vält barnvagn framför en ruin är ett dokumentärt äkta foto som en fotograf råkade bli vittne till? Både barn och räddningspersonal hade påpassligt försvunnit när kameran kom fram…
Citera
2022-12-31, 20:54
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
https://thenewsglory.com/americans-on-twitter-demanded-to-see-zelenskys-tax-return/
Man vill nu utreda Zelenskys penningaffärer.
Det kan dom glömma, pengarna är redan slussade före en skattedeklaration till swiss banker.
Det tvättades mycket pengar på FTX/SBF,s befallning via Ukraina och tillbaka och sen även som stora donationer främst till demokrater I USA.
Miljarder USD ! alltså om en eller annan miljon sen stannat Ukraina är en spottstyver i hela den här minimadoff härvan. Även om dagens minimadoff var en större skurk än vad Madoff var, åtminstone vad gäller beloppen.
Aldrig att Sancta Zelensky skulle ställas i rätt för skattefusk eller korruption. Aldrig.
Hela korthuset skulle ramla ihop.

Hela jäkla etablissemanget i väst.
"Man" är alltså lika med en handfull tomtar på twitter inklusive Trump. Verkligen en folkstorm.
Citat:
On December 31, American Twitter users demanded to see the tax return of Ukrainian President Volodymyr Zelensky.

Thus, they supported the post of a supporter of former US President Donald Trump and conservative activist Vince Langman.

“Can we see President Zelenskiy’s tax return next?” he wrote.

“That would be interesting,” user Thomas Lake replied.

“And at the same time raise the accountability of politicians from both parties who receive kickbacks from Zelensky’s endless ATM,” Jeffrey Yang suggested.

“I think the Swiss bankers will tell you how much money Zelensky has hidden and where,” another user pointed out.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in