Citat:
Ursprungligen postat av
Vatos.Locos
Nej nu har du skitit i det blå skåpet. Minns du när du tog ut din city/arsenal elva? Bara arsenal spelare i stort sett. För du menar väl ändå inte att det finns andra lag som är bättre än City / Arsenal eller hur? Alla vet att hade du inte tycker någon i Manu, Chelsea eller Liverpool har så bra spelare som just ni har nu.
Vad jag skrev, var att Man City har ett bättre anfall, men att AFC och City är ganska jämnbördiga när det gäller mittfältet, och att vi har ett bättre försvar än vad Man City har. Och det står jag för fortfarande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Ärligt talat tycker jag att det i nuläget inte finns någon bättre högerback än Ben White, ingen bättre DM än Partey, ingen bättre vänsteranfallare än Martinelli och ingen bättre högeranfallare än Saka. Skulle vilja utnämna Ödegaard till bäst på sin position också, men det är en svår position att jämföra. Är det jämförbart med KDB, Bruno Guimares?
White kan kanske diskuteras men de övriga tre är för tillfället en klass för sig. Om någon såg matchen mot WH igår så såg ni att WH-spelarna inte ens vågade gå nära Partey, livrädda var dem.
Arsenals första 11 är så otroligt väloljade och samspelta. Men svagheten är som så många gånger tidigare sagts bredden. Igår gjorde Arteta 1 byte (+2 tidsslösande på övertid), trots att matchen var vunnen med 20 minuter kvar. Han vågade ändå inte riskera nåt genom att göra byten.
100% 👍