Citat:
Ursprungligen postat av
Stormpiskare
Det kanske tillför som så att vi får färre som inte bryr sig på samma sätt som du gör?
Jag tror att vitsen med lagen inte är att sätta dit de som bryr sig, utan att ge katter för de som inte bryr sig ett bra hem.
Men du gillar inte den tanken? Du tänker att katter som inte har någon som bryr sig ska få snurra runt fritt?
Nu har jag ju som redan förklarats alltid haft mina katter öronmärkta och registrerade. Så du kan sluta och anklaga mig för att inte bry mig om katterna. Som sagt så hade det räckt att införa ett krav att katten blev märkt, öron/chip, och registrerad i något av de redan befintliga registren.
Nu kommer ju inte de som inte tycker om statens inblandning ändå registrera sina katter, många behöver inte ens det pga åldern. Vem ska då jaga dem, ska det finnas en kattpolis som fångar katt på löpande band och hur avgör de då deras ålder? Det ska bli intressant att se hur man gör hos alla bönder samt hos alla vilda katter.
Ska staten vara ägare till alla vilda katter och ska de då tvinga in dem i ett hem? Försökte själv ta hand om en vildkatt som sökte närhet/värme/skydd/mat men den stack så fort den fick chansen igen. Den ville inte vara instängd. Den drog direkt och har aldrig sen blivit sedd i närheten.