2022-12-29, 11:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jag har sett dina fantasier om påstådd verksamhet tidigare men en hemsida är något nytt du har fantiserat ihop, tidigare har du fantiserat om annan verksamhet.

Det är dock dessa fantasier som jag brytt mig om att kommentera utan jag har fokuserat på att förklara att dessa kronor inte är en real värdeökning utan bara luft som inte ens i fantasin gett dig högre köpkraft.
Helt fantastiskt att mina 100.000 kr på banken inte kan köpa mig något. Herr Stendum.
Citera
2022-12-29, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Helt fantastiskt att mina 100.000 kr på banken inte kan köpa mig något. Herr Stendum.

Du resonerar som en neger med IQ 68.

Enligt din fantasi får du nu 1108 kr istället för 900 kr. Den ökade nominella intäkten äts upp av inflationen och är därför inte värde mer än luft. Att hela ditt exempel dessutom var en fantasi gör inte saken bättre.

Du kan alltså inte bara se på differensen och tycka att du kan köpa något för de kronorna, du måste se på realvärdet av hela beloppet. Att du inte förstår det visar att du är extremt lågbegåvad alternativ en ren lögnare.

Citat:
Jag har glömt ge exempel från min lilla hemsida, som säljer varor med priser i Euro. När jag nu säljer en vara som förut kostade 900 kr, som lägst 835 kr, så får jag nu 1108 kr utan att göra någonting. Jag tjänar 100.000 kr extra i år utan att röra ett finger. Finfint att exportera med låg SEK.
Citera
2022-12-29, 12:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du resonerar som en neger med IQ 68.

Enligt din fantasi får du nu 1108 kr istället för 900 kr. Den ökade nominella intäkten äts upp av inflationen och är därför inte värde mer än luft. Att hela ditt exempel dessutom var en fantasi gör inte saken bättre.

Du kan alltså inte bara se på differensen och tycka att du kan köpa något för de kronorna, du måste se på realvärdet av hela beloppet. Att du inte förstår det visar att du är extremt lågbegåvad alternativ en ren lögnare.

Som sagt kan jag handla varor för 100.000 kr extra i år med noll arbetsinsats eftersom jag exporterar i Euro. Det kan inte du, inflationen hade varit lika stor oavsett och du drabbas av den lika mycket som jag men har inte 100k extra. Tack för det Låg Valutakurs.
Citera
2022-12-29, 13:10
Medlem
Citat:
Som sagt kan jag handla varor för 100.000 kr extra i år med noll arbetsinsats eftersom jag exporterar i Euro. Det kan inte du, inflationen hade varit lika stor oavsett och du drabbas av den lika mycket som jag men har inte 100k extra. Tack för det Låg Valutakurs.

Okej negern, gör du det och var glad.
Citera
2022-12-29, 14:30
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Okej negern, gör du det och var glad.
Nä, jag är helsvensk.

Mina 100k ska jag inte använda till konsumtion utan på börsen och fastigheter. De har gått ner 20% i år så mina 100k är egentligen 125k med din argumentation. Det är ju ännu bättre, tack för tipset.
Citera
2022-12-29, 16:00
Medlem
För liten valuta i Sverige?

Det beror väl på hur man sköter valutan. Idag för 50 år sen köpte man schweizerfranc för 1,26 kr. Idag räcker det nog inte med 11 kr.
Citera
2022-12-29, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
För liten valuta i Sverige?

Det beror väl på hur man sköter valutan. Idag för 50 år sen köpte man schweizerfranc för 1,26 kr. Idag räcker det nog inte med 11 kr.

Javisst är det så.
Schweiz importerade rika utlänningar och Sverige importerar negrer, det gör skillnad.
Citera
2022-12-29, 17:26
Medlem
Citat:
Men att sälja är rena guldgruvan!

Jag minns en era efter 1990, när vi senast hade kron-krasch, då kommer tyskar och köpte alla porschar i Stockholm.

Finns det ens Stockholmare som har råd att köpa Porsche? Ja, förutom knarklangare och folk som leasar förstås. Alla Stockholmare jag träffat är överbelånade upp över öronen, även de som har "råd" med Porsche. Samma gäller Stockholmare som lånar 3 mille för sina 4 miljoners ettor.
Citera
2022-12-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Alla Stockholmare jag träffat är överbelånade upp över öronen

Det säger väl mer om dig och ditt umgänge än om något annat.
Citera
2022-12-29, 22:52
Medlem
ormbitens avatar
Gardell har helt rätt i sitt uttalande.

Kronan kommer att fortsätta vara en liten skitvaluta och svensken kommer att bli fattigare och fattigare och när kronan står som lägst så kommer nog man nog slå till med ett byte till euro.

Vi hade chansen att byta till euro på 8-9 kronors nivån, men bytet lär väl ske när kronan står närmare 15 kronor... Skulle inte förvåna mig.
Citera
2022-12-31, 01:07
Medlem
Vi är del av EU men ändå inte del av EU för vi har vår egen valuta. Ändå måste vi betala till EU men vad får vi tillbaks?
Citera
2022-12-31, 05:57
Medlem
Det kan ju vem som helst säga om man följer valutakurserna.
Vill gärna höra ett uttalande från pajasen när kronan stärks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in