Citat:
Men herregud människa. Du påstod att EU bara har inneburit "att vi fått rånarligor, inrbrottsligor, romska tiggare, mer invandring och betala 40 miljarder per av vilket vi får tillbaka 1/3 i "stöd", som EU väljer."
Jag påtalade att vi genom EU-medlemskapet har tillgång till den inre marknaden, en jävligt stor fördel med medlemskapet. Du svarade med att det är skitsnack, när du i stället till exempel hade kunnat påtala att Sverige hade kunnat vara med i EES-samarbetet och ha tillgång till den inre marknaden på det sättet (detta hade bäddat för en mer intressant diskussion). Jag klandrar dig inte för det, du besitter bevisligen låga kunskaper om EU.
Därutöver började du svamla om att EU inte ska bestämma över Sverige. Svenskarna röstade för EU-medlemskapet vid en folkomröstning 1994. Sveriges regering, accepterad av riksdagen (vars ledamöter vi väljer vart fjärde år), ratificerade fördraget med de artiklar jag förtecknade i vår diskussion – de artiklar som anger vad EU ska och inte ska bestämma över. Om det är till någon tröst har Europaparlamentet delad lagstiftningsmakt avseende de flesta av EU:s rättsakter. Europaparlamentets ledamöter tillsätts genom val, dvs. att folket bestämmer. Att EU är en naturlag har jag inte sagt någonstans så den enda som gör en halmdocka här är du.
Du kan uppenbarligen inte hantera detta objektivt och tar till personangrepp. Sverige är med i EU, hantera det. Gott nytt år på dig!
Jag påtalade att vi genom EU-medlemskapet har tillgång till den inre marknaden, en jävligt stor fördel med medlemskapet. Du svarade med att det är skitsnack, när du i stället till exempel hade kunnat påtala att Sverige hade kunnat vara med i EES-samarbetet och ha tillgång till den inre marknaden på det sättet (detta hade bäddat för en mer intressant diskussion). Jag klandrar dig inte för det, du besitter bevisligen låga kunskaper om EU.
Därutöver började du svamla om att EU inte ska bestämma över Sverige. Svenskarna röstade för EU-medlemskapet vid en folkomröstning 1994. Sveriges regering, accepterad av riksdagen (vars ledamöter vi väljer vart fjärde år), ratificerade fördraget med de artiklar jag förtecknade i vår diskussion – de artiklar som anger vad EU ska och inte ska bestämma över. Om det är till någon tröst har Europaparlamentet delad lagstiftningsmakt avseende de flesta av EU:s rättsakter. Europaparlamentets ledamöter tillsätts genom val, dvs. att folket bestämmer. Att EU är en naturlag har jag inte sagt någonstans så den enda som gör en halmdocka här är du.
Du kan uppenbarligen inte hantera detta objektivt och tar till personangrepp. Sverige är med i EU, hantera det. Gott nytt år på dig!
Nej jag har skrivit samma sak från första början och styrkt det med varför - du har inte kommit med någonting mer en halmgubbe, precis som jag skrev nyss.
EU ger inte tillgång till ett skit, det är inte de som ska sitta och bestämma vem man får handla med och hota länder med det.
HA! En folkomröstning för nästan 30 år sedan. WOW! Vilken demokrati. Dessutom med på den tiden ett fullständigt mediamonopol från Bonnier (de äger 75 tidningar i Sverige) som pumpar ut samma budskap i alla tidningar: "EU BRA", "EU BRA", "EU BRA"...
WOW! Verkligen folkstyre! Vi har definitivt fått bestämma - det hände bara inte i min livstid. Facepalm.
Du är för en tyrannisk korrupt icke folkvalt överstatligt organ som suger 40 miljarder kronor av våra hårt ihoparbetade pengar från oss varje år, och hotar länder som inte vill vara med samt påtvingar länder massinvandring, tiggare, rånarligor, dumpade löner osv och kör med halmdockor när man säger det. Vadå ska jag tycka att du är världen bästa person för det eller?
Har höjd ränta hjälpt skitländer som Argentina , Chile , Ungern eller Brasilien.