Citat:
Ursprungligen postat av
RealTide
Ryzzland verkar ha gett upp all avancerad krigföring efter det visat sig hur urusla dom är på det och satsar numera bara på terrorbombning och köttmur, ex tvångsrekrytering av kriminella och hjon från sibirien.
Ja det håller jag med om, ville mest veta om någon hört något. Finns ju fortfarande vanlig Rysk militär kvar. Man hör ju om tex Spetsnaz soldater då o då. Men VDV hör man inte om alls.
Med tanke på hur manpads osv används så effektivt, hör luftburna soldater till historien?
Citat:
Ursprungligen postat av
raskens
Ukrainas försvarsminister varnar för mobilisering i Ryssland fom den 5e jan.
Han går ut på ryska direkt mot ryska befolkningen. Jag tror vi kan se en andra våg av unga som flyr ryssland nu eller gömmer sig snart. Ryssland lär kollapsa om dom försöker mobilisera igen.
https://twitter.com/FriaUkraina/status/1608944834550861825?t=w8_jE3IM76Isr2-UFJBa6w&s=19
Kan tänka mig att det inte stämmer. Tror inte att Ryska staten ska ta folks pengar för krigsobligationer heller. Men psykologiskt är det nog fan inte lätt o vara Rysk idag.
Tänk dig själv om du vet att staten när som helst kan ta alla dina pengar eller skicka dig till en säker död.... Själv hade jag inte pallat den stressen.