2023-01-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Jag tvivlar inte på att Kinas militär är bra mycket starkare än Rysslands.
Samtidigt så tror jag också att den är kraftigt överdriven och att de inte alls har samma prestanda på mycket av det de använder. en hel del verkar ju vara "CopyPaste" på nyare ryska grejer.
Jag tror faktist inte det. Även deras egna grejor är överskattade. Tänk själv hur övriga kinesiska grejor ser ut och fungerar att dom skulle klara av att utveckla super moderna vapen är bara korkat.
Allt bygger på gammal rysk teknologi från 70talet.
Citera
2023-01-02, 19:53
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Varför blir proruZkies så upprörda när man nämner era homosoldater, finns ju massa filmer som bevisar vad dom gör i skyttegravarna?

ryzzka soldater har alltid sysslat med bögeri. Läs här vad de gjorde i chechnya....

According to Andrei Mironov of the Russian human rights organization Memorial, as cited by Miriam Lanskoy of Boston University, Russian forces stationed in Chechnya recently committed an organized mass rape of Chechen civilian males. During a fact-finding trip to the North Caucasus, Mironov learned of an incident which took place earlier this month: “Over 700 men (I was given a list of 762 names) were taken to a field. They [the Russian soldiers] raped a woman in front of them.” The Russian troops, Mironov related, then taunted the Chechen men, calling on them to defend the woman’s honor. Those who intervened, sixty-two men, were themselves then “handcuffed to an armored personnel carrier, and publicly raped.” “Never before have I heard about public rape,” Mironov commented, “Of course, people were systematically raped in prisons and detention centers, and [in] military units.
Citera
2023-01-02, 19:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ukraina gjorde en stor höna av en fjäder från någon rysk källa, och det var Kievs höna ni alla köpte och gottade er över (tills den gick upp i rök). Om du hade kunnat läsa innantill hade du sett att jag antydde just den saken mot slutet av den post du citerar, men vi vet ju att du inte klarar av sådant...
Ha ha jobbigt att få brallorna neddragna hela tiden va?

Nu var det ju TASS som kom med påståendet! Varför tjatar du om att det var Kiev? Kan du inte läsa?
Citera
2023-01-02, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Det sista pro-ukraina khokhols skall diskutera är ekonomi.
Ukrainska hryvnian duger att använda som dasspapper....lika som Hitlers Tyskland i slutet med tyska marken.
Just nu på SVT rapport " sextiotalet dödade i ukrainska attack" (önsketänkande om 600 döda här i Bolibompaklubbem)

Ändå är det bara hryvnia som accepteras på marknaden i Donbass... så nu har Putin lagstiftat om att endast rubel gäller från 1/1. hahahahaha
Citera
2023-01-02, 19:56
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Det sista pro-ukraina khokhols skall diskutera är ekonomi.
Ukrainska hryvnian duger att använda som dasspapper....lika som Hitlers Tyskland i slutet med tyska marken.
Just nu på SVT rapport " sextiotalet dödade i ukrainska attack" (önsketänkande om 600 döda här i Bolibompaklubbem)
Förstår inte ditt språk riktigt. Men iaf. Tror du missat något. 400 ryssar dödade i ett svep här. Hittills :

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/ukraina-400-ryska-soldater-doda-i-attack
Citera
2023-01-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Ha ha jobbigt att få brallorna neddragna hela tiden va?

Nu var det ju TASS som kom med påståendet! Varför tjatar du om att det var Kiev? Kan du inte läsa?
Ja ryssrunkarna har det inte lätt i tråden när dom blir överbevisade gång på gång och ingen tror på deras lögner 😂 men dom kämpar på ändå
Citera
2023-01-02, 19:58
Medlem
Citat:
Jaha, din tomte, du kan inte ens läsa de sidor du själv länkar till - och dessutom verkar du tro att man kan knäcka en banks likviditet via bankomaterna utanför...

I'm through with you.

Nu fuskar o bluffar du som vanligt. Och vrider dig som en ål.
Det vi diskuterade var " bank run"
nu påstår du att vi diskuterade
"bank panic".. orm.
Citera
2023-01-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nä. jag tror inte Kiev var en fint. Och klart ryssarna stängde ner lite biolabs när de hade chansen, men som jag skrivit flera gånger så är det en detalj som inte är så intressant att diskutera. NATO är inte enbart propaganda, det är en vetenskaplig och expertmässig slutsats från folk som Kissinger och Mearsheimer från långt före kriget startade.

Du vet att det här med biolab får dig att framstå som helt galen.
Om det nu är NATO som är problemet, varför klagade aldrig Putin eller Medvedev tidigare än 2014?
Gav de någon varning när tidigare länder gick med?
Varför sa Putin tidigare att Ukraina fick välja sin egen väg och att deras samarbete med NATO inte var ett problem?
Citera
2023-01-02, 20:01
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Jaha, din tomte, du kan inte ens läsa de sidor du själv länkar till - och dessutom verkar du tro att man kan knäcka en banks likviditet via bankomaterna utanför...

I'm through with you.
Och vad är då en bank panic, Mr. Rubel? Seså, gräv gropen du står i djupare bara din okunniga låtsasperson. Du lurar ingen men ditt slingrande är underhållande
Citera
2023-01-02, 20:08
Medlem
Drozds avatar
Jag skrev tidigare att jag förväntar mig en rysk offensiv i närtid och länkade till en rapport från tyska försvarsministeriet som prognosticerade april som en trolig tidpunkt för en sådan. (och givetvis blev jag hånad av trådens Zelenskyj-klack för detta).

Nu går Stoltenberg ut och varnar för en kommande rysk offensiv:
https://swentr.site/russia/569287-stoltenberg-russian-offensive-ukraine/

Är Stoltenberg också ett rysstroll?
Citera
2023-01-02, 20:10
Medlem
Sådan aggressivitet som rysstrollen visar är ett tecken på allvarlig psykisk sjukdom. Det blir inte enklare att övertyga folk om Putins förträfflighet bara för att man skriker, men de tycks tro det. Nåväl, oavsett utgång så är Putin borta om ett år eller två. Kanske kan den som tar efter göra saker lättare för ryska folket, annars lär sanktionerna bestå och det kommer ta hus i helsike då när utbrytarrepubliker och andra ser sin chans när Kreml är försvagat och saknar tanks, utrustning, kläder och vilja. Oroligheterna kommer inte ta slut.
Citera
2023-01-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Orddiarree? Är det ordinarie du försöker stava till? Vad betyder "loose" i detta sammanhang? Och Fifthy fifthy? Är det ditt eget låtsasspråk?

Du framstår bara dummare och dummare för varje mening du försöker konstruera. Jag tvivlar på att du ens förstår innebörden av en vecka.

Det roliga är att guuben skrek åt andra att de inte förstod engelska, ha ha ha. Han kan vara årets rikspucko
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in