Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Kyiv är inte strömlöst. Delar av det kanske men inte hela staden.
Livakameror fungerar.
https://www.youtube.com/watch?v=JW6Y75BghTM&ab_channel=OVMedia
Ska du komma med fakta så kan du inte ljuga omgående?
Den sidan som tagit mest mark och som har initiativet är Ukraina. Motbevisa mig gärna om du kan.¨
Klart som fan han åker tåg. Inget civilt flyg flyger i Ukraina. Risken för egen nedskjutning är alldeles för stor. Kan du någon om krig? Inga ryssar flyger inom 40 mil från Ukrainska gränsen heller. Har inte Ryssland luftherravälde där heller menar du?
Nej, Ryssland har det värre ekonomiskt än Västeuropa. Det finns inget som pekar på något annorlunda. Jag ska hämta min nya elbil om en vecka. När gör ryssen det tror du?
Allting kommer att tuffa på i Europa medan allting stagnerar i Ryssland. Kanske inte imorgon men det går sämre och sämre.
Zelensky åkte tåg från Kiev till Polens gränsstation. Han vågar inte flyga eftersom han vet att Ukraina inte behärskar sitt eget luftrum. President Biden åker inte tåg när han ska lämna Washington på statsbesök.
Sedan invasionen inleddes den 24 februari är det Ryssland som håller ukrainskt territorium. Ukraina håller inte en kvadratmeter ryskt territorium. Ukraina har gjort drönarattacker mot ryska flygbaser under 10 månader, medan Ryssland anfallit tusentals mål över hela Ukraina. Att hela Kiev inte alltid är strömlöst 24 timmar om dygnet är bara en avsiktlig missuppfattning av poängen. Jag behöver knappast länka till SVT för det. Det har pågått i över 2 månader och man är oförmögen att försvara sina kraftverk och göra verkningsfulla motattacker.
Det är konjunkturinstitutet och regeringen som säger att vi står inför en svår lågkonjunktur. Ryssland har alltid haft en mycket lägre BNP per capita och sämre välstånd än västländer. De kommer inte att anfalla medelst sina elbilar i överbelånade bostäder.
Det är realpolitik för väst att avsluta kriget snarast. Kriget avgjordes när USA och NATO valde att inte ingripa militärt, utan köpa sig tid och se vad som hände.