2022-12-30, 22:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Vem skall ryssen skjuta på om inte fiendens infrastruktur..utan vatten och el så får mänskorna fly igen.
Ukrainska ledningen lurade dom dit.
Vad jag vet är det inte tillåtet enligt krigets lagar att förstöra civil infrastruktur och bomba civila på det vis som Ryssland gör, men du och Putin verkar ju tycka att det är en bra krigslist.

Ryssland har ju aldrig brytt sig om de avtal de skrivit under och det gör väl inte du heller utgår jag ifrån med tanke på att du tycker det är bra att Ryssland dödar och skadar civila och förstör skolor, sjukhus, el- och vattenförsörjning, mm.
Citera
2022-12-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Toppmodern Rysk T-90M förstörd utav Azov idag.

https://twitter.com/ghosterbuzz1/status/1608936109953945600?t=lTqh_2QmEVUiPlzzJNNcsg&s=19

Så dom är bara skiiit - m a o - värdelösa ryssjävlar som inte kan göra tanks som klar atomvapen

PS vad kostar en sån - alt mantimmar
Citera
2022-12-30, 22:46
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Så dom är bara skiiit - m a o - värdelösa ryssjävlar som inte kan göra tanks som klar atomvapen

PS vad kostar en sån - alt mantimmar

Den går på 5 miljoner dollar.

https://www.google.com/amp/s/www.thenationalnews.com/world/europe/2022/10/07/captured-modern-russian-tank-allows-west-to-unlock-defence-systems/%3foutputType=amp

Kolla videon jag länkade för någon sida sen så kan du se det i HD, plus 11 minuter till med strid i bebyggelse.
Citera
2022-12-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Den går på 5 miljoner dollar.

https://www.google.com/amp/s/www.thenationalnews.com/world/europe/2022/10/07/captured-modern-russian-tank-allows-west-to-unlock-defence-systems/%3foutputType=amp

Kolla videon jag länkade för någon sida sen så kan du se det i HD, plus 11 minuter till med strid i bebyggelse.

Är det då inte smartare att bygga dom så de klarar atombomber även om detta kostar lite mer
Citera
2022-12-30, 22:50
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Javisst båda sidor måste ge upp mycket.

Tror dock inte det du säger kommer ske sorry.

Zelinsky skulle framstå som mycket svag om han godkände Krim till Ryssland.

Putin skulle framstå som mycket svag om han gav upp donbass till Ukraina.

Det bästa jag ser är att Ryssland avtrubbas och börjar få ont om vapen, så kriget klingar ner i styrka allt eftersom.

Oavsett vem som ser svag ut, så måste någon part vinna. Tillslut.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Civiliserade delen av världen !
Väst har blivit jordens rövhål med sin woke, könsneutralitet, immigration, vänsterliberalism osv osv.

Man kan ju titta på kolonialismen, förtryckarväldet osv osv i det civiliserade väst.
Men det är väl så som Borell sa ...vi lever i ett paradis här i EU, utanför är det en djungel. Snacka om att sitta på höga hästar.
Så här har MSM gnatat på att vi är civiliserade världen och de andra är ociviliserade.
Ett konstigt civiliserat samhälle som har enorm befolkning med urdålig allmänbildning!

Detta kanske är utanför topicen men ändå inte för nån måste ju rätta till i navelskåderiet.
Det retar MSM enormt att Ryssland håller fast på konventionella värderingar.

Bla, bla, bla skriv hur mycket du vill. Vi vet båda vad som händer om NATO blandar sig i, de gör parkeringsplats av hela ryssland på en vecka.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Ny 12 minuters video med intensiv HD-action från hjältarna i Kraken.

https://youtu.be/usRRNFXgRAo

Det bästa är att de är grundade av Azov. Judenazisterna strider mot Moskoviterna som kom för att avnazifiera just dem. Putins mål med kriget är helt förlorat. De tar många fångar i filmen också.

När de säger "Da" så vet man att de är rysktalande, på ukrainska heter det som på polska "Tak". Så ryskspråkiga judenazister jagar ut Putins folkmördare. Vilket misslyckande. Han sätter på en torniquett på den skadade, jag har tränat på det. Det gör mycket ont fast man inte är skadad.
Citera
2022-12-30, 22:51
Medlem
hashs avatar
Citat:
När Nato gör det, då är det ok?
Hur många sjukhus och skolor har NATO skjutit sönder i Ryssland?

Jag tror du inte har koll på läget.
Senast redigerad av hash 2022-12-30 kl. 23:05.
Citera
2022-12-30, 22:52
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Väst har blivit jordens rövhål med sin woke, könsneutralitet, immigration, vänsterliberalism osv osv.

Man kan ju titta på kolonialismen, förtryckarväldet osv osv i det civiliserade väst.
Men det är väl så som Borell sa ...vi lever i ett paradis här i EU, utanför är det en djungel. Snacka om att sitta på höga hästar.
Så här har MSM gnatat på att vi är civiliserade världen och de andra är ociviliserade.
Ett konstigt civiliserat samhälle som har enorm befolkning med urdålig allmänbildning!

Detta kanske är utanför topicen men ändå inte för nån måste ju rätta till i navelskåderiet.

Nazister som du kan väl ta och flytta till Öst? Förstår inte erat gnäll om väst stup i kvarten, men gör absolut ingenting åt det. Mig veterligen så är det inte Sverige som har startat nått krig med grannlandet.
Eller förlåt, jag menade så klart Speciell (autistisk) militär operation.
Citera
2022-12-30, 22:54
Medlem
leckerleles avatar
Citat:

Jag gör det enkelt för dig gubben, ge mig ETT bevis på att NATO har använd article 5 för att slå ut civil infrastruktur, ETT bevis.
Citera
2022-12-30, 23:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det är inte okej och mig veterligen har NATO inte explicit bekämpat civila och civil infrastruktur på det vis Ryssland nu gör.

Jag kan ha fel, så om du har några exempel så länka gärna till beskrivningar när Nato månad ut och månad in förstört civil infrastruktur och bombat civila på det vis som Ryssland gör i Ukraina.

Observera att jag inte påstår att NATO aldrig gjort något fel, jag påstår att Ryssland medvetet och aktivt struntar i krigets lagar.
Citera
2022-12-30, 23:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Nej, jag tror inte någon retar sig på hur Ryssland väljer att ha sitt samhälle så länge de inte för krig med sin omvärld.

Det är ju helt frivilligt att bo i detta väst-rövhål så alla som inte gillar rövhålet kan tex. flytta till Ryssland. Där har de en raskt krympande befolkning och behöver all immigration de kan få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in