2022-12-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Tänder man på såna galningar och kriminella psykfall, så sympatiserar man med brotten som begåtts. Det är ju uppenbart.

Nu vet vi väl inte om det är en afghansk pedofil som tror sig höra Allah eller någon bipolär som hämnats sin våldtagna dotter...

Nog finns det offer som kom billigt undan. Skulle någon kladda på min tjej eller mina systrar så hade jag väl hamnat inlåst någonstans i slutändan. Jobbigt att gräva ner hela släkter.

TS nämnde att hon var uppvuxen lite i den mörka världen, tror få "normisar" ens förstår hur mörk eller djup avgrunden är.

Fast det är klart, eftersom flickans känner till den intagna kan man anta att det inte rör sig om någon som brutit nacken av någon icke-människa (pedofil, byråkrat, Muslim, sosse osv).

Sedan är det väl inget nytt att det finns en grupp kvinnor som dras till våldsverkare, har en barndomsvän som hamnade snett och som spenderat några år inlåst. Han har inte varit singel sedan första vändan.

Sedan är det såklart en viss typ brudar han drar till sig, tror jag. Visst det kanske förvånar vissa att antisocialt beteende tänder många kvinnor, men istället för att spekulera i ev psykiska fel på dem, är det inte mer givande att lyssna och försöka förstå fenomenet?

Tex undrar jag om dessa kvinnor går igång på dominans och outsiders och ser en antisocial partner som någon som garanterat kommer vara dominant och sluta in normer?

Nog för att det finns mer än tillräckligt med tjejer som gillar att domineras utan att söka sig till kriminella eller antisociala. Men, med tanke på hur många som fantiserar om våldtäkter osv så är det inte mycket som förvånar mig längre.

Kåkfarare har väl dessutom tid att gymma 😂
Citera
2022-12-28, 03:52
Medlem
Merwinnas avatar
Varför SÖKA UPP problemen, när så många kvinnor, som redan halkat dit, så desperat försöker komma ifrån dessa män..? Man hamnar inte på rättspsyk utan en anledning, utan då är det något grovt personen har gjort.

Tycker du ska googla på historier om kvinnor som börjat brevväxla med män i fängelser och på institutioner. Det finns hur mycket som helst, och det är samma historia varje gång: kvinnan ångrar sig. Hon önskar så mycket, att hon kunde backa i tiden och aldrig skicka iväg det där första brevet.

Dessutom skulle det inte vara den verkliga personen du lärde känna ändå, ens om det skulle lyckas för dig att få igång en brevväxling. För mannen vet att han kan få fördelar av att ha en tjej på utsidan. Därför försöker han att ställa sig in, visa sina bästa sidor - eller rentav goda sidor som han inte har i verkligheten. Och han har hur mycket tid som helst på sig, att fila på de där breven och skriva precis det som du vill höra.
Citera
2022-12-28, 13:56
Medlem
”Goda sidor” skulle få TS att lägga benen på ryggen fortare än kvickt.
De attraktiva rättspsykhunkarna är nerdrogade till dregelstadiet för att vara hanterbara.
Alla har sin väg att följa.
Du har inga barn vad jag förstår. Gott så.
Citera
2022-12-29, 23:00
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzypuff
Skriv en avhandling om ämnet då.

Tanken har slagit mig. Jag känner mig frestad att göra det...
Citera
2022-12-29, 23:25
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Nu vet vi väl inte om det är en afghansk pedofil som tror sig höra Allah eller någon bipolär som hämnats sin våldtagna dotter... Skulle någon kladda på min tjej eller mina systrar så hade jag väl hamnat inlåst någonstans i slutändan.

Med största sannolikhet hade du bara fått fängelse, om du mördat något som hämnd för ett tidigare brott. Rättpsyk kräver lite andra omständigheter kring brottet.

Citat:
TS nämnde att hon var uppvuxen lite i den mörka världen, tror få "normisar" ens förstår hur mörk eller djup avgrunden är.

Hade TS varit man och "incel" så hade det hetat att "du skyller dina misslyckanden på andra men det är bara ditt eget fel". Så fort en kvinna eljestar, så är tydligen felet alltid någon annans.

Citat:
Sedan är det väl inget nytt att det finns en grupp kvinnor som dras till våldsverkare, har en barndomsvän som hamnade snett och som spenderat några år inlåst. Han har inte varit singel sedan första vändan. Sedan är det såklart en viss typ brudar han drar till sig, tror jag. Visst det kanske förvånar vissa att antisocialt beteende tänder många kvinnor, men istället för att spekulera i ev psykiska fel på dem, är det inte mer givande att lyssna och försöka förstå fenomenet?

Man får lyssna på dem så mycket man vill, bara man lämnar bortförklaringarna och hokus-pokus-argumenten åt sidan. Det är dags att utkräva ansvar från dessa psykopater och sluta låtsas som att dom inte är psykopater, bara för att dom är kvinnor. När någon känner mer sympati för en förövare än för brottsoffret, så är det inte precis raketforskning att förstå vad det handlar om.

Citat:
Tex undrar jag om dessa kvinnor går igång på dominans och outsiders och ser en antisocial partner som någon som garanterat kommer vara dominant och sluta in normer? Nog för att det finns mer än tillräckligt med tjejer som gillar att domineras utan att söka sig till kriminella eller antisociala. Men, med tanke på hur många som fantiserar om våldtäkter osv så är det inte mycket som förvånar mig längre.

Det ligger något i det där faktiskt.
Citera
2022-12-30, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren

Tanken har slagit mig. Jag känner mig frestad att göra det...

Härligt! Hör av dig om du vill ha input.
Citera
2022-12-30, 20:33
Medlem
Det är alltså Theodor Engstr*m vi pratar om här och varken någon våldtäktsman eller Martin Jonsson. Nu kan ni sluta spekulera, och om någon får reda på var denna ljuvliga människa uppehåller sig, skicka PM.
Citera
2022-12-31, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzypuff
Det är alltså Theodor Engstr*m vi pratar om här och varken någon våldtäktsman eller Martin Jonsson. Nu kan ni sluta spekulera, och om någon får reda på var denna ljuvliga människa uppehåller sig, skicka PM.
😀hans mamma är bosatt på en liten ort inte långt ifrån mig. Skulle ha ingått i styrelsen för ett politiskt parti men så blev det ju inte. S:t Sigfrid i Växjö? (Killgissning)
Citera
2022-12-31, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
😀hans mamma är bosatt på en liten ort inte långt ifrån mig. Skulle ha ingått i styrelsen för ett politiskt parti men så blev det ju inte. S:t Sigfrid i Växjö? (Killgissning)

Nice, hon ser väldigt snäll ut. Skulle också tippa på Växjö.
Citera
2022-12-31, 16:09
Medlem
Regeringsbildares avatar
Jag har jobbat på rättspsyk och kan säg att de flesta där har missbruk i botten annars är de flesta hyggliga och det är inte bara mördare, pedofiler och våldtäktsmän som sitter där även om det förekommer.
Citera
2022-12-31, 16:14
Medlem
Regeringsbildares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Varför SÖKA UPP problemen, när så många kvinnor, som redan halkat dit, så desperat försöker komma ifrån dessa män..? Man hamnar inte på rättspsyk utan en anledning, utan då är det något grovt personen har gjort.

Tycker du ska googla på historier om kvinnor som börjat brevväxla med män i fängelser och på institutioner. Det finns hur mycket som helst, och det är samma historia varje gång: kvinnan ångrar sig. Hon önskar så mycket, att hon kunde backa i tiden och aldrig skicka iväg det där första brevet.

Dessutom skulle det inte vara den verkliga personen du lärde känna ändå, ens om det skulle lyckas för dig att få igång en brevväxling. För mannen vet att han kan få fördelar av att ha en tjej på utsidan. Därför försöker han att ställa sig in, visa sina bästa sidor - eller rentav goda sidor som han inte har i verkligheten. Och han har hur mycket tid som helst på sig, att fila på de där breven och skriva precis det som du vill höra.

Det är inte bara män som sitter på rättspsyk även om de är kraftigt överrepresenterade. Sen behöver man inte ha begått något grovt våldsbrott för att sitta på rättspsyk. Finns de som fåtts rättspsykiatrisk vård för vapenhot och grova narkotikabrott och även grova bedrägerier t.ex.
Citera
2022-12-31, 16:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare
Det är inte bara män som sitter på rättspsyk även om de är kraftigt överrepresenterade. Sen behöver man inte ha begått något grovt våldsbrott för att sitta på rättspsyk. Finns de som fåtts rättspsykiatrisk vård för vapenhot och grova narkotikabrott och även grova bedrägerier t.ex.

Och DET är ju inte heller saker som man vill ha i sitt liv... Särskilt inte om man har barn eller vill skaffa sådana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in