2022-12-30, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyrkarintedetta
Vem köper en C-uppsats? Varför inte A? C är väl ingenting att hurra för.
Du har missförstått vad en c-uppsats är. Det har inget med betygssystemet att göra.
Citera
2022-12-30, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilr1t
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9zbxMw/kuggades-pa-kopt-c-uppsats-arn-provar-inte-fallet

Bland det mest omdömeslösa jag läst på länge. Att reklamera alltså.

Är det vanligt förekommande att betala någon för att skriva sin c-uppsats?

Vem är dåren?
Är man så korkad att man inte klarar skriva en sketen C-uppsats så fattar man nog inte heller att man sätta dit sig själv för fusk och kan bli avstängd från studier.
Citera
2022-12-30, 02:58
Medlem
Det låter ju som en riktig Frank Abagnale. Man kan ju spekulera i hur mycket hon fuskat i sin utbildning hittills.
Citera
2022-12-30, 06:19
Medlem
Antivalents avatar
Sålde en för 25k när jag pluggade. Tog en 10-15 timmar, så kul extrapeng och så lärde man sig lite under tiden. Skulle dock vara kul att vara med på opponeringen, han som köpte pluggade aldrig det jag skrev
Citera
2022-12-30, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
Bara att googla så ser du att det är en halvneger.
Hennes mor är från Etiopien - om det nu handlar om Sabina V.
Citera
2022-12-30, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictorWard69
Ni tänker på opponeringen som är en viktig del där man svarar på frågor om i princip allt som rör arbetet. För att arbetets ska läggas fram däremot så måste handledaren anse att arbetet håller så pass hög kvalitet att det kommer att godkännas av en examinator. Innan detta så är det många samtal med handledaren om arbetet som ska hållas.

Det är den normala processen, ja. Men man har alltid rätt att bli examinerad, så om någon dyker upp med en färdig uppsats så måste denna examineras, även om personen inte deltagit i uppsatskursen och även om handledaren inte tycker att uppsatsen håller. Detta enligt principen att myndigheter måste behandla alla inkomna handlingar.

Självklart är det ett starkt varningstecken för handledare och examinator när någon bara dyker upp med en uppsats ur det blå. De kommer vara extra vaksamma på alla tecken på fusk i sådana fall.
Citera
2022-12-30, 08:53
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Rättviks kommun har en sida för visselblåsarfunktion, just saying...
Citera
2022-12-30, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av consultez
Men varför är egentligen ”syftet att förleda vid en universitetsutbildning” relevant för avtalet mellan företaget och studenten?
För att det är just det som tvisten handlar om. Hade det bara handlat om att hon inte var nöjd med uppsatsen hade det varit en sak.
Citera
2022-12-30, 12:05
Medlem
Det är ju inte ett särskilt bra betyg på ens person att man är en lögnare och bedragare.

men men vad vet jag - det är mycket i det "nya Sverige" som jag inte förstår.
Citera
2022-12-30, 13:31
Medlem
Är det klart att det är rätt kvinna? Har hon jobbet kvar för hon ska ut direkt.
Citera
2022-12-30, 17:09
Medlem
Fimbulramns avatar
Är inte detta idioternas paradis? Kan Monte Python göra parodi på detta? Troligen inte. Finns inget som hindrar detta. Inget fängelse, inga böter. Våra universitet sjunker som stenar. De som kommer ut därifrån har idag samma kunskapsnivå som gymnasiestudenter på 60-talet. I bästa fall.
Citera
2022-12-30, 18:34
Medlem
Detta är den typen av bedrägeri som borde vara laglig. Hur många vill ha en läkare som fuskat sig till sin position till exempel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in