Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Jag tror att något ytterligare har hänt i närtid. TT verkar inte vara den som går till krogen en kväll och lappar till någon för något bråk som varit för länge sedan.
Kanske har JJ skickat SMS till AW i närtid, frågat honom om han verkligen ska flytta ihop med TT.
Har framkommit tidigare i tråden att JJ gärna tog sig an upptagna killar.
Den yngre tjejen, vännen som Tove letade efter under kvällen, det ska precis som bråket ha varit under den senare delen av kvällen. Kronologin där, den vet vi inte.
Var det oroliga letandet först, sedan bråket?
Och när kom Tove till Nöjet? Kom hon dit ensam och sent?
Vi vet inte riktigt Toves temperament och personlighet, men en av vännerna beskriver det som att de ömsesidiga hoten och bråken som hade pågått en längre tid, och att även Tove kunde bli arg. Det handlade då om att skydda sin vän.
Jag kan tänka mig att en version är att denna vän till Tove, det är henne som Tove väntar på, letar efter. Och att JJ har något med det hela att göra den här kvällen.
Jo, JJ har rykte om sig at klistra på upptagna killar. JJs personlighet kan absolut vara sådan att hon försökt klistra på Toves kille, då för att typ markera för Tove att hon har övertaget. Men jag frågar mig om JJ var framgångsrik, eller såg han igenom henne?
För mig verkar det idoga, upprepade letandet efter kompisen vara nykeln till upprinnelsen av bråket.
Men precis som du tror, tror jag inte att (OM) Tove har slagit JJ, då har det föregåtts av en provokation.
Jag inbillar mig att anledningen till att Tove är där på Nöjet, ensam som det verkar har att göra med JJ och Toves vän. JJ har haft en plan. Kanske har hon sagt att hon nu ska avlöja allt (otroheten), eller att hon redan har gjort det. Något åt det hållet. Kanske har Toves kompis varit på Nöjet, och JJ påstår att det är något på gång och Tove skyndar dit för att leta efter sin kompis?
Alla röda flaggor vajar runt JJ för mig.
Jag tror att hon har en personlighet där hon är långsint, beter sig som en härskare över allt och alla, inte ser sin egen del, förlägger skulden på andra och de låsningar som vännen berättar om är ett tecken på det där. JJ klarar inte av att någon annan bestämmer, får rätt, säger emot, inte "lyder", inte ger med sig osv.
Det är också kanske därför JJ är med MH. Vännen berättar ju i podden om att MH alltid gjorde det JJ sa åt henne att göra.
Tove kanske var envis, och inte gav med sig? JJ tålde inte det. JJ behöver folk som inte sätter sig emot, utan hon är ledaren? Lite av en envåldshärskare, medan tjejerna i gruppen börjar mer och mer bli självständiga och ha lite mer egna åsikter.
Om det har hänt något mellan JJ och Toves kille, då tror jag att JJ har försökt förnedra Tove. Jag tror dock att ryktet hade visat om det hade hänt något.