2022-12-30, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Du menar alltså att mitt i allt detta så ska Tove vara flata och vara otrogen mot sin kille med MH och sen blir mördad utav henne?

Ja man blir aldrig förvånad, givetvis är det nog så. ingenting talar för att det är så men varför inte köra på den också när vi ändå haft alla andra sjuka teorier.

Från och med nu så är Tove flata och letade efter sin flickvän på krogen, hon följer givetvis med JJ och MH hem till JJ för att ha försoningssex för att sedan bli mördad utav dom.

En fråga bara, är dom spindlar? med tanke på att dom haft sex och nu ska hon dö? tänkte dom äta upp henne också?

Fler teorier? UFOn? Big foot?

Jag hittar ut själv....

Den här teorin var uppe tidigt i tråden, den första veckan. Trodde alla hade övergivit den men…here we go again!
Citera
2022-12-30, 01:25
Medlem
Också intresserad av hur det fungerar med polisförhör i verkligheten…
Tänker tex på att JJ tillsammans med sina föräldrar önskat en ny ” försvarare”…
JJ sitter väl och berättar sin historia om att Tove åkte hem sen” Ev lite förändrad…
Men när polisen förhör henne, frågar de då om sånt de har som bevis?😳 (Verkar nog korkad men har inte någon erfarenhet eller anknytning till personer som jobbar med det osv)
Alltså säger de tex, ” vad gjorde du i skogen kl 04.50? Eller är det frågor som är ledande ” så du åkte hem till din mamma efter att Tove gått hem”? ” är du säker på det”?
Eller tex, vi har sett att du åkte iväg vid den här tiden” svar fr Jj är ” ja jag åkte till min mamma o sov”
När hon fått prata med sina föräldrar, är det under bevakning att de inte får prata om vad som hänt antar jag?! Annat kan ju de lätt berätta för henne vad som framkommit osv o ändra sin historia…
Citera
2022-12-30, 01:39
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Också intresserad av hur det fungerar med polisförhör i verkligheten…
Tänker tex på att JJ tillsammans med sina föräldrar önskat en ny ” försvarare”…
JJ sitter väl och berättar sin historia om att Tove åkte hem sen” Ev lite förändrad…
Men när polisen förhör henne, frågar de då om sånt de har som bevis?😳 (Verkar nog korkad men har inte någon erfarenhet eller anknytning till personer som jobbar med det osv)
Alltså säger de tex, ” vad gjorde du i skogen kl 04.50? Eller är det frågor som är ledande ” så du åkte hem till din mamma efter att Tove gått hem”? ” är du säker på det”?
Eller tex, vi har sett att du åkte iväg vid den här tiden” svar fr Jj är ” ja jag åkte till min mamma o sov”
När hon fått prata med sina föräldrar, är det under bevakning att de inte får prata om vad som hänt antar jag?! Annat kan ju de lätt berätta för henne vad som framkommit osv o ändra sin historia…

De har inga restriktioner när det gäller tidningar, media och tv. Så de vet ju vad som kommit fram. Självklart blir de konfronterade med bevis. Men advokaten rådgör ju med klienten successivt.
Det är ju väldigt ensamt i häktet. Så kontakten med advokaten betyder massor. Det var något inslag om det i efterlyst att ibland är advokaten enda kontakten med omvärlden
Citera
2022-12-30, 02:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Det är högintressant att H varit tillsammans med både JJ och TT och att JJ och AW legat en gång enligt en i tråden som verkar vara en trovärdig källa. När hände detta isåfall?

Varför var TT och JJ så fruktansvärt arga på varandra?
Har du hittat inlägget? Vill du vara vänlig att lägga upp det?

Jag har letat länge för att kolla om jag verkligen mindes rätt, men inte hittat igen det.
Att posta först och kolla källan därefter är en mindre genomtänkt ovana. Jag borde lärt mig vid det här laget, för trots att jag reserverar mig med ev minnesmiss så tas det som sanning utan att någon annan verifierat. Det är olyckligt! Då kan det skapas en trådsanning utifrån ett minnesfel.

Lägg gärna upp källan till att det är just H som båda skulle haft något kuckel ihop med också!
Citera
2022-12-30, 03:20
Avslutad
hur jävla iskalla är subborna egentligen, fortfarande inte erkänt?? får psykopatvibbar
Citera
2022-12-30, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
hur jävla iskalla är subborna egentligen, fortfarande inte erkänt?? får psykopatvibbar

Läs gärna beskrivningen av JJ i sammanfattningen på sid 1.

Minst sagt obehagligt...!
Citera
2022-12-30, 06:52
Medlem
Citat:
Du rör ju ihop det lika mycket som JJ gör i sina förhör...

Du säger att Tove eventuellt vill reda ut den misstänkta otroheten mellan JJ och AW med JJ.
Du nämner flera gånger att Tove skulle vara misstänksam mot JJ och ska då söka upp henne på krogen.
Men sen tillägger du att det ska vara MH som hon letar efter? vem letar hon efter i din historia?
Är det MH?
Är det JJ?
Är det båda?

Sen får du sluta dra slutsatser att andra skribenter säger si eller så när dom inte har gjort det.
Dina inlägg går emot all fakta som talar för att det inte har varit så.
Du skapar förvirring när du skriver flera budskap och hänvisar till andra skribenter som inte alls sagt så.

Förstår faktiskt inte dina problem med att läsa det jag skriver. Jag har inte skrivit "flera budskap".

Försöker igen...TT går till krogen (utan AW), kanske för att ställa JJ mot väggen. Där blir det bråk och JJ får sig en smäll.
På kvällen frågar TT bartendern efter någon (inte JJ), där föreslår jag att MH kommer in i bilden... kanske är MH ordentligt berusad och TT hjälper JJ att få hem MH till lgh. Därav den slarvigt parkerade cykeln och påsen kvar, TT skulle bara upp med MH sen bege sig hemåt. Av någon anledning blev det dock inte så.

Vad gäller sybel.s inlägg hänvisar jag till inlägg 38278 kl 09.00 igår.

Där svarar hen TorsteniSthlm76 enl nedan:
"Du kan ha rätt i ett svartsjukedrama, men inte med A inblandad".
Citera
2022-12-30, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det jag tänker om det ändå, är att sannolikheten för att en sådan otrohet skulle ske helt i ensamhet mellan dom två inte känns sannolik. OM, om det hade hänt något, då borde en början skett i samband med en fest, när de varit på klubb eller liknande. Och det hade funnits vittnen som sett att det var något mer än bara vänskap mellan dom.

Min erfarenhet...

Och att snacket i lila Vetlanda hade spridit sig i vänskapskretsen att det hade varit flört och typ, var tog ni vägen osv.

Att de två skulle höra av sig till varandra utan någon slags "början" någonstans... det känns inte så troligt.

Jag tror att hur gärna man vill att konfliken ska vara begriplig, t ex en otrohet, så är det inte säkert.

Jag lyssnar just nu återigen på dle fem i podden. Den bild jag får att JJ är att hon är en person som är otroligt målinriktad, och vinnarskalle. En vän berättar om hur hon (JJ) styr och ställer på det sättet att hon vid ett tillfälle har en bjudning för vänner därför att hon har förlåtit någon, ett ex till JJ berättar om hur hon väljer att inte bjuda Tove och hennes kompis på exets överraskningsfest, men Toves kille. Att JJ inte ville ta ansvar i konflikter och att JJ var bra på att rikta negativ uppmärksamhet på någon annan, berättar exet. När JJ blev arg, kunde hon enligt en kompis få låsningar. Och att JJ kunde bli oproportionellt arg när det var konflikter. En vän berättar också att JJ inte bryr sig om vad andra tycker om hur hon agerar eller vad hon säger. Tänker inte efter först, utan bara gör, säger. Tycker att det får andra stå ut med.

Många varningssignaler här, förrutom det vi fått till oss i tråden.

Jag tror att det som det handlar om, är i botten en störning hos JJ. Konflikten blir därför för oss inte begriplig. Hon funkar inte som de flesta.

Det är inte så alltså, enligt min tro, att vi kommer få klart för oss att det handlar om en otrohet eller något annat som vi "förstår", ett tydligt motiv som är begripligt.

Det handlar om en person som kan bygga upp ett hat, en förskräcklig ilska för något som vi andra tycker är just bagateller.

Det här som kompisen berättar om, den här konflikten som varit under en lång tid, pendlat upp och ner. Ibland verkar det som att det lugnat ner sig, men så fort det kom alkohol in i bilden kunde det blossa upp igen.

Långsinthet... låter det som. Och det är väl kanske där ett hat kan byggas upp? Här finns inte förlåtelse och någon förlåtelsefest för Tove blev det inte.

Jag tror att motivet kommer aldrig bli tydligt för oss. Det kommer vara ett obegripligt och obetydligt tjafs som ingen mördar för.

Jag tror att något ytterligare har hänt i närtid. TT verkar inte vara den som går till krogen en kväll och lappar till någon för något bråk som varit för länge sedan.

Kanske har JJ skickat SMS till AW i närtid, frågat honom om han verkligen ska flytta ihop med TT.
Har framkommit tidigare i tråden att JJ gärna tog sig an upptagna killar.
Citera
2022-12-30, 08:29
Medlem
Citat:
Fast sybel höll ju inte alls med om någon otrohet mellan JJ och AW?
Varför säger du så? Det är ju falsk ryktesspridning.

Var har jag skrivit att sybel höll med om någon otrohet mellan JJ/AW?

Upp till bevis nu annars är det du som kör med falsk ryktesspridning ang vad jag skrivit.
Citera
2022-12-30, 08:59
Medlem
Citat:
NU får du fan ge dig, du är ju skrämmande manisk över JJ och AW!

DE HAR INTE LEGAT! DE HAR INGET FÖRFLUTET! SLÄPP DETTA NU!

Du är ju på riktigt sjukt besatt och vill att dom ska ha varit med varandra! varför är du så besatt av just dom?
Varför har du fastnat för något som inte finns??

Sjukligt beteende!

Utav snart 40 TUSEN INLÄGG så är det EN skribent som sagt att dem KAN ha legat med varandra

Och du är helt bombsäker på att så är fallet och frågar dag ut och dag in om varför och om någon kan berätta mer?? Det finns inget att berätta, det är därför ingen svarar på dina frågor, för att det inte finns något att svara på!
Du behöver inte ställa samma fråga 1000ggr..
Du kan vara lugn, alla har sett frågorna men som sagt det finns inget svar för det har aldrig inträffat!

GE UPP.

Det är ju ingen som känner de inblandade som ger sig till känna och berättar vad som är sant eller inte
Vetlandaborna håller tyst

Jag trodde att vi alla här på sidan var medvetna om att vi spekulerar om olika teorier
tills dess vi får info fr polis
Och att spekulera har vi alla rätt till
Så varför är du på flera och ge sken av att du vet sanningen bäst Känner du de inblandade?
Senast redigerad av Anedin 2022-12-30 kl. 09:21.
Citera
2022-12-30, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Var har jag skrivit att sybel höll med om någon otrohet mellan JJ/AW?

Upp till bevis nu annars är det du som kör med falsk ryktesspridning ang vad jag skrivit.

Men GE DIG människa!
Sybel har ju skrivit till dig flera ggr att du har fattat allting fel och ändå fortsätter du??
Diskussionen är död, matchen är över...soppatorsk i öknen...
Citera
2022-12-30, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är ju ingen som känner de inblandade som ger sig till känna och berättar vad som är sant eller inte
Vetlandaborna håller tyst

Jag trodde att vi alla här på sidan var medvetna om att vi spekulerar om olika teorier
tills dess vi får info fr polis
Och att spekulera har vi alla rätt till
Så varför är du på flera och ge sken av att du vet sanningen bäst Känner du de inblandade?

Svaret på din fråga finner du i det du svarade.
"Utav snart 40 000 inlägg så är det en enda skribent som skrivit att det kan vara så."
Men däremot så var det någon som kände de inblandade som sa att JJ aldrig skulle peta på AW med en pinne.

Utöver dessa inlägg så är det enbart Torstenisthlm76 som påstår att de skulle legat, varit otrogna med varandra och upprepar svartsjukdrama i alla sina inlägg.
Inga teorier utan rena påståenden i alla sina inlägg.

Vilket tycker du låter mest trovärdigt?
Har man en teori så ska det ju grundas på någon slags fakta, det gör inte detta.
Det var en fråga från början som nu börjar blomma upp mer och mer till en trådsanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in