2022-12-28, 19:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det har inte jag sett och läst
Det här jag läste va ganska tidigt efter TT hittades och personen skrev också vilken månad TT AW blev ihop
Om jag inte minns fel så skrevs April?
Personen skrev också att TT AW varit ihop då 1 1/2 år och även tiden då det var slut mellan JJ och AW. Ca ett halvår tidigare än TT relationen med AW
Ta inte det jag skrev ad notam. Jag har letat, men inte hittat igen det.
Det mesta som har skrivits om JJ och AW är att de aldrig haft något som helst ihop. En trovärdig skribent skrev t o m att AW inte skulle vilja peta på JJ ens med lång pinne.
Citera
2022-12-28, 20:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det mesta som har skrivits om JJ och AW är att de aldrig haft något som helst ihop. En trovärdig skribent skrev t o m att AW inte skulle vilja peta på JJ ens med lång pinne.

Det var väl Nova som skrev det? Om jag inte minns fel var det väl mer som en spekulation? Ungefär att hon inte trodde att AW skulle vilja peta på JJ?

Och så kan det förstås ha varit ändå, oavsett.

En person är inte bara utseende, utan en hel mix av personlighet.
Senast redigerad av notknapparen 2022-12-28 kl. 20:16.
Citera
2022-12-28, 20:33
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag vet att radmanspridning används för att undersöka bläck på misstänkta förfalskade dokument. Man kan tydligen se om tillägg gjorts i efterhand, om det är olika typer av bläck används, om fler drag med pennan gjorts osv.

Men just blod har jag aldrig läst att det används till. Kanske är så nytt att det inte tillämpats i någon större skala ännu. Men det låter som ett fantastiskt verktyg för forensikerna.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jättespännande!

Tror inte att det har använts tidigare iaf, då hade man nog använt det i Lena fallet, eftersom det hade varit helt avgörande för fällande dom i TR.

Men då verkar det vara något som är på gång och kanske kan komma att användas i framtiden? Kanske som annat nytt väldigt dyrt?

Har du möjligen länk till ditt citat? Vore kul att läsa lite mer...

Jag läste om detta faktiskt redan för några år sen. Det är i USA så möjligt att Sverige ligger efter. Som sagt vet inte hur långt NFC kommit med att tillämpa tekniken.
Man kan bestämma ganska exakt ner till mindre än 1 dag.
Denna artikel säger lite, men finns fler:
https://www.chemistryviews.org/details/ezine/10562374/Determining_the_Age_of_Bloodstains_to_Solve_Crimes /
Citera
2022-12-28, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vad var orsaken? Att TT kände att AW och JJ kom närmare varandra när hon var borta?

Orsaken var fortfarande att tt tvivlade på att yrkesvalet var rätt
Citera
2022-12-28, 21:19
Medlem
Citat:
Tack, jättebra att kunna förstå lite mer.

Det innebär att sannolikheten att Tove varit i bilen tidigare förmodligen inte är stor.

Avel är inne på de lite mer spännade spiontrådarna. Kan vara bra att citera honom så du kan få svar på din fråga.

Har svarat men kanske missat nån fråga sen innan jul då jag försökt snabbläsa ikapp.

Spioneri i all ära men på det stora hela fortfarande intressanta diskussioner i tråden här även om det inte tillkommer så mycket ny info. Ett tragiskt och så väldigt onödigt mord detta.
Kanske missat nåt i diskussionerna här men när fupen släpps så lovar jag att nagelfara svagheter resp styrkan i de tekniska bevisen så gott jag kan.

Blir också intressant att se hur mycket bevis de har utöver förhör, kamerabevakning och de ”mobiltekniska” varianterna. Alltså sånt som nu diskuteras typ hårstrån, DNA osv.
Citera
2022-12-28, 22:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det var väl Nova som skrev det? Om jag inte minns fel var det väl mer som en spekulation? Ungefär att hon inte trodde att AW skulle vilja peta på JJ?

Och så kan det förstås ha varit ändå, oavsett.

En person är inte bara utseende, utan en hel mix av personlighet.
Ja, det var kanske mer spekulation än vetskap, men jag upplever Nova som trovärdig och lite insatt.
Citera
2022-12-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har svarat men kanske missat nån fråga sen innan jul då jag försökt snabbläsa ikapp.

Spioneri i all ära men på det stora hela fortfarande intressanta diskussioner i tråden här även om det inte tillkommer så mycket ny info. Ett tragiskt och så väldigt onödigt mord detta.
Kanske missat nåt i diskussionerna här men när fupen släpps så lovar jag att nagelfara svagheter resp styrkan i de tekniska bevisen så gott jag kan.

Blir också intressant att se hur mycket bevis de har utöver förhör, kamerabevakning och de ”mobiltekniska” varianterna. Alltså sånt som nu diskuteras typ hårstrån, DNA osv.

Undrar just vad som ev hittats under BO och MGMs naglar. Kanske finns det även sår på tex händer ?
Någon form av motstånd borde det ha skett tänker jag. Samtidigt kan man ju faktiskt bli paralyserad av skräck. Kanske är det just därför det saknas gap och skrik ?
Citera
2022-12-28, 23:11
Medlem
Citat:
Vad är det som gör denna Nova så trovärdig gentemot andra skribenter här på sidan?
Citera
2022-12-28, 23:12
Medlem
Citat:
Det har inte jag sett och läst
Det här jag läste va ganska tidigt efter TT hittades och personen skrev också vilken månad TT AW blev ihop
Om jag inte minns fel så skrevs April?
Personen skrev också att TT AW varit ihop då 1 1/2 år och även tiden då det var slut mellan JJ och AW. Ca ett halvår tidigare än TT relationen med AW

JJ, AW och TT brukade umgås alla tre tillsammans enligt TTs mor.
Citera
2022-12-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ, AW och TT brukade umgås alla tre tillsammans enligt TTs mor.
Ja det har jag också läst att TT mamma har bekräftat det
men hon sa också om inte jag minns fel att umgänget och prat om JJ har inte förekommit under en löngre tid
.
Jag kan tyvärr inte släppa det jag läste om relationen som det skrevs om mellan JJ och AW
Det var spekulationer i tråden om det ev var svartsjuka pga av att TT övertagit AW
Om jag inte minns fel så skrev personen då att det ivar det inte för att det var slut mellan JJ/AW i juni för ca 2 år sedan och att TT/AW blev ihop först april
ett halvår efter JJ/AW gjort slut

Personen kändes trovärdig och visste bla också tidsmässigt början av TT/AW relation
Senast redigerad av Anedin 2022-12-28 kl. 23:37.
Citera
2022-12-28, 23:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Vad är det som gör denna Nova så trovärdig gentemot andra skribenter här på sidan?
Novas formuleringar har fått mig att tro att hen på något vis är bekant med de inblandade och har viss inside information.
Alla de skribenter som bidragit med reell information ser jag som trovärdiga.
Citera
2022-12-28, 23:33
Medlem
Citat:
Det ska onekligen bli väldigt intressant att läsa Js förhör. Om hon kan komma ihåg alla lögner och hålla sig till dem eller om hon slår knut på sig själv med motsägelsefulla lögner.

Js förhör är något som jag också ser fram till att få läsa, Det är väldigt svårt att hålla reda på alla lögner över tid så därför tror jag att hennes lögner spricker eftersom.

Talar man sanning så förändras aldrig historien men ljuger man så förändras den hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in