2022-10-29, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HK1997
Någon som känner igen några kyrkor inom SvK i Stockholm som har en mer konservativ teologi likt frikyrkorna? Föredrar psalmer än modern musik typ Hillsong, Bethel vid gudstjänsterna. Finns det ens eller är det som liknelsen om det ofruktsamma trädet. Om en församling inom samma kyrka är korrupt då är hela kyrkan korrupt.

Matteusevangeliet 7:15-20

Är sugen på en gudstjänst i Svenska Kyrkan när jag besöker Stockholm. Värderar bara min tid och vill inte slösa den på falskhet.
Gå med i Livets ord så får du Tungomålstala och ev. träffa Carola.
Citera
2022-10-29, 09:47
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HK1997
Någon som känner igen några kyrkor inom SvK i Stockholm som har en mer konservativ teologi likt frikyrkorna? Föredrar psalmer än modern musik typ Hillsong, Bethel vid gudstjänsterna. Finns det ens eller är det som liknelsen om det ofruktsamma trädet. Om en församling inom samma kyrka är korrupt då är hela kyrkan korrupt.

Matteusevangeliet 7:15-20

Är sugen på en gudstjänst i Svenska Kyrkan när jag besöker Stockholm. Värderar bara min tid och vill inte slösa den på falskhet.
Glöm att hitta någon kyrka utan vänstervridning. Detta har pågått så länge att alla de gamla prästerna är borta. Inom prästutbildningen finns en utvecklad verksamhet med åsiktskontroll. Ingen tillåts spåra ur åt höger.
Citera
2022-11-12, 11:27
Medlem
spoilers avatar
Betalvägg

"En gift präst i Lunds stift inledde en sexuell relation med en sörjande änka. Kort därefter uppvaktade han ivrigt en yngre medarbetare. Brott mot prästlöftet, menar stiftet. Men påföljden stannar vid en treårig prövotid.

I mitten av oktober fick domkapitlet i Lund ta ställning till ett känsligt personalärende. Nämnden, som leds av biskop Johan Tyrberg, skulle avgöra om en manlig präst i 60-årsåldern skulle få fortsätta i yrket."

https://www.sydsvenskan.se/2022-11-12/prast-begravde-mannen-och-lag-med-ankan-far-anda-behalla-jobbet
Citera
2022-11-12, 14:46
Medlem
snigel1s avatar
Pilska prelater är inte SvK’s största problem.
Citera
2022-11-13, 10:35
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Pilska prelater är inte SvK’s största problem.

Förmodligen inte, nej. Ta på dig en pride-stola så är allt glömt.
https://www.svenskakyrkan.se/boras/pride-stolor

Lite mer om mannen;

"Det sista klagomålet gällde allmänt gränslöst beteende gentemot en ung kvinna i församlingen. Prästen ska bland annat ha varit extra angelägen om att föra in teman kring sexualitet och kärlek i sitt konfirmationsarbete."

https://www.gp.se/nyheter/sverige/pr%C3%A4st-i-lund-hade-sex-med-%C3%A4nka-vars-make-han-nyss-begravt-1.85415468
Citera
2022-12-29, 15:19
Bannlyst
Inlägg #1240, svenska kyrkan är alltså även kllimatmuppar. Ja det kunde man fan tro.

Jag har gått ur sedan flera år.
Citera
2022-12-30, 10:38
Medlem
spoilers avatar
"Under 2022 fram till oktober sjönk medlemsantalet i Uppsala stift med 5005 medlemmar, visar preliminära siffror Svenska kyrkan tagit fram för P4 Uppland.

Det följer på en längre tids medlemsflykt."

https://sverigesradio.se/artikel/karva-tider-vantar-svenska-kyrkan-medlemsflykten-fortsatter

Svenska kyrkan har tappat över 500 medlemmar på Gotland i år

https://sverigesradio.se/artikel/over-500-personer-har-lamnat-svenska-kyrkan-pa-gotland-i-ar
Citera
2022-12-30, 11:08
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyckertt
Inlägg #1240, svenska kyrkan är alltså även kllimatmuppar. Ja det kunde man fan tro.

Jag har gått ur sedan flera år.
Men Jesus kan man inte göra sig av med. Gudskelov. Och pris..

Eller har man gjort sig av med Jesus? Hur gör man det? Och varför?

Det tveeggade svärdet.

Herre jag vill leva den här dagen i lovsång till dig och jag vill låta Bibelns budskap, det tveeggade svärdet utföra sitt rannsakande verk i mig.
Citera
2022-12-30, 11:17
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Glöm att hitta någon kyrka utan vänstervridning. Detta har pågått så länge att alla de gamla prästerna är borta. Inom prästutbildningen finns en utvecklad verksamhet med åsiktskontroll. Ingen tillåts spåra ur åt höger.
Varför skulle man vara höger? Det är inte dit vi är på väg.
Vad menar du med höger? Svea rikes "glansdagar" är över och kommer aldrig tillbaka.

Konstigt om det inte finns nån högerextrem frikyrklig församling om det skulle vara så bra.

Det är väl inte kristnas främsta uppgift att gå höger? Go straight forward.
Citera
2022-12-30, 11:44
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Vilken naiv liten idiot. Han verkar tycka att yoga är ett större hot än islam.

”Vi ber till samma gud oavsett religion”
Tala om det för muslimerna. Finns inga tecken på annat än att SVK fortsätter sin väg mot graven.
https://youtu.be/43bivIEZxnI
"Muslims are the enemy" a christian misunderstanding of biblical truth.

Det kommer väl alltid vara en pärs för var och en av oss att hitta Jesus. Vissa måste gå igenom lite Islam kanske. Finns värre saker..
Citera
2022-12-30, 12:05
Medlem
Ballooonies avatar
Kampen mot det onda"
När det gäller kampen mot det onda eller mörkret, säger bibeln att det inte är mot kött och blod, utan den fallna änglavärldens påverkan över det som är i mörker.

Mörker kan med andra ord beskrivas med Syndens konsekvens.

Vi lever i en fallen värld och syndens konsekvens kommer inte lösas förrän vid den sista basunens ljud. Det är vid Jesu tillkommelse, som är mänsklighetens stora hopp, Gud själv kommer att ta hand om det onda.

Bibeln säger att den onde har syndat från begynnelsen, så därför finner vi också mörkret från begynnelsen. Bibeln säger också att hela världen är i den ondes våld 1 Joh.5:19. Människan föds andligt blind och måste födas på nytt för att kunna se, och kunna gå in i Guds Rike.
Citera
2022-12-30, 12:16
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Varför skulle man vara höger? Det är inte dit vi är på väg.
Vad menar du med höger? Svea rikes "glansdagar" är över och kommer aldrig tillbaka.

Konstigt om det inte finns nån högerextrem frikyrklig församling om det skulle vara så bra.

Det är väl inte kristnas främsta uppgift att gå höger? Go straight forward.
Du har fel på kompassen kompis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in