Citat:
Ursprungligen postat av
Hadyoursix
Jag upprepar: Måste det vara 5 år?
Det är väldigt vanligt att det inte blir 5 år utan 6 eller t.o.m. 7 år. Vissa (duktiga bör nämnas!) har tentor kvar som de inte klarar för 3:e gången. Jag som civilingenjörsstudent hör det nästan dagligen på campus.
De flesta hade klarat sig med högskoleingenjör men valde civil pga prestige och titel.
Men lärosäte spelar ingen större roll. Men ett stort campus betyder inte nödvändigtvis bättre eftersom man förlorar mycket av den trevliga sammanhållning mindre har. Har läst vid båda och många jag pratat med föredrar de mindre. Andra vet helt enkelt inte hur de är för de saknar erfarenheten av andra ställen.
Jag har bytt från civilingenjör till högskoleingenjör, det valet ångrar jag verkligen inte. Går ju dessutom att läsa upp till en master om man verkligen måste. Visst låter civil mycket häftigare, men ärligt talat värderar jag 3 år plugg och 2 år jobb högre än en master, jag tror man inser det när man väl sitter där och plågar sig igenom tuffa mattekurser
Har även bytt skola, från stor till liten. Jag föredrar helt klart den stora, hade bättre sammanhållning där i klassen, dock har vi mer tid med lärarna nu. Iofs läste jag ju industriell ekonomi innan, och de är ju partypinglor allihop. Till programmet jag bytte till, ja där är vi nu 5 stycken i klassen…. Utan sammanhållning, har försökt få igång dom att hitta på nåt på fritiden men de verkar då vara lättare sagt än gjort.. och att hitta vänner på andra sätt än genom klassen är omöjligt om man Inte är extrovert av sig. Liksom vad ska jag göra? Gå till kårhuset själv eller? Och några föreningar vet jag inte om vi har här på den här högskolan heller..
Jag bor iofs fortfarande hemma, och står lite inför ett val. Antingen flytta till högskolestaden för att bo närmare ett studentliv jag antagligen inte kommer vara en del av ändå, eller flytta till mindre ort utanför, där min arbetsgivare finns om 2 år. 2 mil mellan städerna. Bostadsrätt som gäller