2022-12-29, 18:12
Medlem
Bandituzs avatar
Haha jösses asså..
Å andra sidan finns det universitet där 3 personer kan skriva på samma c-uppsats för examen nu för tiden.
Citera
2022-12-29, 18:32
Medlem
Det är som många skriver, jag tror säkert att arbetet höll en godkänd nivå. Problemet blir när studenten inte läser på om vad arbetet handlar om, eller lämnar in ett arbete som inte håller sig till den formalia som den aktuella institutionen angett ska gälla osv. Alla de här grejerna brukar leda till att skolan ställer sig frågande till om det ligger lite fusk bakom spakarna, särskilt när studenten börjar svettas och kanske till och med själv erkänner fusk.

Av någon konstig anledning verkar skolan däremot aldrig riktigt våga ifrågasätta hur någon med invandrarbakgrund som inte kan uttrycka sig grammatiskt korrekt och talar svenska på en mellanstadienivå helt plötsligt skriver på ett klanderfritt och akademiskt vis, samt drar avancerade paralleller till vetenskapliga teorier. Men men, det möjliggör ju arbete för alla hårt arbetande spökskrivare.
Citera
2022-12-29, 18:46
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Måste ha varit en Iranier. Finns bara Araber/Perser som är så här högt representerade inom dunning-kruger. De tror ta mig fan att de är smartare än läraren innan lektionen ens har börjat - klassik

Bara att googla så ser du att det är en halvneger.
Citera
2022-12-29, 18:48
Medlem
Jag är inte förvånad, folk ser sig som privligerade i detta landet och är curlade infinitum.
Citera
2022-12-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFoox
Låter ful stil, men är det ens lagligt att sälja såna uppsatser på internet?

Jag tror att det är lagligt att skriva en C-uppsats och sälja den, vilken lag skulle det bryta mot? Jag får väl skriva vad som helst och sälja det så länge det inte bryter mot någon lag? Däremot är det definitivt olagligt av köparen att påstå att det är en uppsats som köparen själv har skrivit och dessutom försöka använda den för examen.
Citera
2022-12-29, 19:02
Medlem
Det är kanske moraliskt fel att skriva uppsatser åt folk, men inte olagligt. Däremot begår den som lämnar in uppsatsen ett brott mot universitetet/högskolans regler och kan bli avstängd. Det går väl att dra det så långt som att det är medhjälp till osann försäkran vilket var fallet för högskoleprov grabbarna, som blev ordentligt rövkörda.
Citera
2022-12-29, 19:03
Medlem
Alltid en trevlig utveckling, där kompetens inte värderas alls.

Tänk själv, du åker till sjukan för nåt gör ont som fan i magen, på ett sätt du inte känt förut.
Undersökningen visar på en gallsten, du ska opereras nästa dag, sövas, skära upp dig liksom.
Men kirurgen .. ja det är en såndär som köpte sin examen. Dvs han klarade inte av minimikraven ens för att bli kirurg.
Men eh ... det får ju inte du veta

Eller flyga till Barcelona bara. Men piloten, kan han flyga flygplan bra?
Officiella svaret blir självklart "Ja oh ja. Vi skulle ju aldrig anställa nån som inte har licens" ......
Senast redigerad av Robbinist 2022-12-29 kl. 19:07.
Citera
2022-12-29, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Jag tror att det är lagligt att skriva en C-uppsats och sälja den, vilken lag skulle det bryta mot? Jag får väl skriva vad som helst och sälja det så länge det inte bryter mot någon lag? Däremot är det definitivt olagligt av köparen att påstå att det är en uppsats som köparen själv har skrivit och dessutom försöka använda den för examen.

Instämmer, möjligen skall det deklareras och beskattas som intäkt/inkomst dock.
Citera
2022-12-29, 19:22
Medlem
Kandidatexamen är inget märkvärdigt idag. Dessutom släpps all möjlig skit igenom idag...
Jag har läst arbeten som uppgett aftonbladet och diverse bloggar som källa...

Dessutom tror jag att från och med nästa termin kommer vi se AS MYCKET av just denna typ av problem iom ChatGPT.
Citera
2022-12-29, 19:30
Medlem
Någon som vet vilken högskola det gäller?

Detta är kanske lite off topic, men som någon skrev så är kvaliteten på handledningen väldigt ojämn på våra universitetet och högskolor. Det finns vissa lärosäten som borde granskas i det avseendet, jag tänkte närmast på Högskolan i Kristianstad och avdelningen för psykologi som i allra högsta grad borde synas i sömmarna. Vissa forskare ska helt enkelt inte vara handledare, de är bättre på att sänka studenter än att lyfta dem. Riktigt ruggigt bemötande, om du frågar de som drabbas.
Senast redigerad av Aceofcups 2022-12-29 kl. 19:55. Anledning: Förtydligande
Citera
2022-12-29, 19:49
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KA-1974
S*bin* W*rm*lin
*=a *=e

eventuellt socialsekreterare i Dalarna

Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Hur fan är det möjligt att du inte länkar?

Har något av detta verkligen med GM att göra?
Lite sent med uppsats 8 år efter avslutad utbildning...

https://www.linkedin.com/in/sabina-wermelin-a37831116/?originalSubdomain=se
Sab ina Wer melin
Socionom konsult
Rättviks kommun
Greater Stockholm Metropolitan Area

Mittuniversitetet
Socialt arbete med internationell och interkulturell inriktning., Socialt arbete med internationell och interkulturell inriktning
2010–2014

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10159730935212429&set=a.463757737428
gangsta rap fan...

https://www.facebook.com/photo?fbid=10202977727469637&set=a.1412249991751

https://www.facebook.com/photo?fbid=4760558934020086&set=a.125898330819526

Sabina har skyddad id?
Citera
2022-12-29, 19:58
Medlem
Mindbusinesss avatar
Inget att förvåna sig över. Vissa folkgrupper finner det helt naturligt att fuska till sig körkort, examen av olika slag etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in