2022-12-29, 17:12
Medlem
När Åsa gör polisanmälan så hamnar de alltid hos den "hemliga polisen" 😱

Och det är de gängkriminella som styr allt i hemlighet.

Å Tom han bara håller med.

En ny huvudbonad har hon också fått på sig.
När hon sökte vård på vårdcentralen hotade de med att ringa polisen.
Hon är ju fan inte klok.

Hjärntvättade.
2022-12-29, 17:56
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruffsan1
När Åsa gör polisanmälan så hamnar de alltid hos den "hemliga polisen" 😱

Och det är de gängkriminella som styr allt i hemlighet.

Å Tom han bara håller med.

En ny huvudbonad har hon också fått på sig.
När hon sökte vård på vårdcentralen hotade de med att ringa polisen.
Hon är ju fan inte klok.

Hjärntvättade.

Hon är ju väldigt söt. Men oj, oj vad hon är manisk och ögon flippar fram och tillbaka. Hon ser så Speedad ut.
Och den där Mi*kael Dam*gart förvaltarn han är ofta med i diskussionen.
Riktig sjuk!
2022-12-29, 18:02
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Handlar det om att pappan inte vill vara där, och hon är sjuk på något sätt så hon inte inser att det är nödvändigt för honom? Det är jobbigt när de äldre inte inser själva att de inte klarar att bo ensamma… men som anhörig måste man ju kunna inse att det är för deras bästa. Om hemtjänst inte längre är tillräckligt.

Måste ju vara att hon inte vill se att pappan är gammal och behöver hjälp.
Sen blir det säkert jobbigt att pappan har fått förvaltare. Men det har ju hon bäddat för själv genom att hon och exet har använt upp pappans pengar.
Finns alltid orsaker till förvaltarskap. Det är ju snäppet värre än Godmsn
2022-12-29, 18:04
Medlem
Lillamig72s avatar
Besviken.🙄
Ingen mer action idag.
Efter intensiv planering. 0 avklarat.🙄
Men kl 07 åker Tompalompa till Doghouse. Norrtälje. Framme efter ca 1,5 timme.
Polisbesök där?
Ställ väckarklockan.🍿

Åsa Marie verkar inte ha klarat av att lämna in de 3 väskorna med bevis idag. Oklart varför.
Kan bero på att de inte klarade av att kontrollera öppettider hos polisen.

Imorgon nytt försök med att lämna in 3 väskor med bevis till Åsa Maries polisanmälan.🍿

Effektivt arbetat av Lutmark.🙄
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-29 kl. 18:15.
2022-12-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anniara
Måste ju vara att hon inte vill se att pappan är gammal och behöver hjälp.
Sen blir det säkert jobbigt att pappan har fått förvaltare. Men det har ju hon bäddat för själv genom att hon och exet har använt upp pappans pengar.
Finns alltid orsaker till förvaltarskap. Det är ju snäppet värre än Godmsn
Åsa har hållit på med detta i många år redan 2014 fick hennes mormor förvaltare och hölls mer eller mindre även hon undan från Åsa , verkar som om hon och exmannen använt deras pengar
2022-12-29, 18:30
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jag tror att Tom känner sig överlägsen och som en pappa till alla de här tomtarna han han tror ska hjälpa.
Stärker hans numera uppblåsta ego.🙄

Är Linnegården varnad för Åsa-Marie och Tom när de ska komma och häm den svårt demente pappan?
Polisen?
Ja han tror han är gud och har egna regler som alla ska följa. Bondeupproret verkar helt kommit bort , nu lägger han sin dyrbara tid på allt annat än gården och djuren. Fast han var hemma verkade gubben ge djuren mat? Sen säger han systern ville ha kvar gården men arrendera ut ladugården. Då hade de ju haft djur på gården men inte behövt ta ansvaret över djuren. Men det vägrade han såklart. Jag och många med mig fattar verkligen inte vad det är han vill uppnå med allt detta kaos.
2022-12-29, 18:34
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Nej nej han har löst ett lån av privata pengar på en traktor. För och slippa räntan på avbetalningen. Fast de hade avrått honom tills arvsskiftet var klart. Men nu ska han helt plötsligt ha tillbaka de pengarna. Återigen styrs han av impulser, sen är det alla andras fel….

Men då måste det ju vara lika bra att hans syster fixar en förvaltare via tingsrätten så att dödsboet kan delas.
Det kanske redan är fixat?
Smart att betala tillbaka ett lån med egna pengar!!!
2022-12-29, 18:40
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ja han tror han är gud och har egna regler som alla ska följa. Bondeupproret verkar helt kommit bort , nu lägger han sin dyrbara tid på allt annat än gården och djuren. Fast han var hemma verkade gubben ge djuren mat? Sen säger han systern ville ha kvar gården men arrendera ut ladugården. Då hade de ju haft djur på gården men inte behövt ta ansvaret över djuren. Men det vägrade han såklart. Jag och många med mig fattar verkligen inte vad det är han vill uppnå med allt detta kaos.

Vet Tom det ens själv? Vad han vill uppnå.
Han lär ju behöva sälja eller hyra ut gården för han har ju ingen lön längre. Lite svårt att leva på luft.
Hans värld är en utopi och Tom verkar leva i en illusion.
Han känner sig lite förmer, gentemot de andra WTen...
Kungen av Lutarp!
Tycker verkligen att allt börjar bli så tragiskt...
2022-12-29, 18:40
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Men då måste det ju vara lika bra att hans syster fixar en förvaltare via tingsrätten så att dödsboet kan delas.
Det kanske redan är fixat?
Smart att betala tillbaka ett lån med egna pengar!!!
Detaljer vet jag inte ang det. Men vet familjen velat hitta en lösning en längre tid. Men Tom anser ju allt är hans….
2022-12-29, 18:45
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Vet Tom det ens själv? Vad han vill uppnå.
Han lär ju behöva sälja eller hyra ut gården för han har ju ingen lön längre. Lite svårt att leva på luft.
Hans värld är en utopi och Tom verkar leva i en illusion.
Han känner sig lite förmer, gentemot de andra WTen...
Kungen av Lutarp!
Tycker verkligen att allt börjar bli så tragiskt...
Det har varit tragiskt länge ang. Honom. Är en helt annan person än den Tom vi alla känner sen många många år efter faderns bortgång. Gör exakt allt annat än det fadern stod för. Så sorgligt se hur han blir lurad och utnyttjad av hans nya vänner.
2022-12-29, 19:03
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Är vattenrören till djuren i ladugården lagade? Det borde vara högsta prioritet.
Betalar Tom lön till de som sköter om djuren? Eller är de slavar?
Jag tror att Sten-Gunnar är där med och tar hand om djuren. Trots djurförbud.. Man såg på film att han var med och puttade ut dom till tältet. Den film där alla djur halkade och ramlade pga att Tom inte orkade ta bort gödselskit i hörnet i gången. Tror den filmen skickades till länsstyrelsen i Västerbotten..

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1651911065227152&id=100084243 150660

Samt att Tom sagt att det är Sten -Gunnar som ger djuren vatten ute.
Systern kan kanske låta avbytare/företag sköta om djuren istället. Med lön från dödsboet. Från 1/1.
Tills försäljning sker.
Då får kronofogden hjälpa till med vräkning av Tom. Om han inte flyttar självmant. Han är ändå inte folkbokförd på gården.
Eftersom det är tydligt att Tom inte prioriterar djuren på gården.

Tyvärr måste systern och mamman göra allt det här pga att Tom är sjuk, samt hur Tom själv agerar.

Förresten såg jag att den dyra maskinhallen sattes upp nu i somras? Var det Toms egna idé?
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-29 kl. 19:36.
2022-12-29, 19:12
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Är vattenrören till djuren i ladugården lagade? Det borde vara högsta prioritet.
Betalar Tom lön till de som sköter om djuren? Eller är de slavar?
Jag tror att Sten-Gunnar är där med och tar hand om djuren. Trots djurförbud.. Man såg på film att han var med och puttade ut dom till tältet. Den film där alla djur halkade och ramlade pga att Tom inte orkade ta bort gödselskit i hörnet i gången.
Samt att Tom sagt att det är Sten -Gunnar som ger djuren vatten ute.
Systern kan kanske låta avbytare sköta om djuren istället. Med lön från dödsboet. Från 1/1.
Tills försäljning sker.
Eftersom det är tydligt att Tom inte prioriterar djuren på gården.
Jag träffade en granne till gården för ett par dagar sedan och det Är någon annan gubbe där med och springer ibland. Hur uppgörelsen med Tom ser ut vet jag inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in